چه گل هایی در فصل پاییز بکاریم؟

به گزارش اسلیم فا، اکنون که موج گرمای تابستان به سرانجام رسیده است، وقت آن است که حیاط خود را برای کاشت گل آماده کنید. به گفته کشاورزان هوای خنک فصل پاییز برای رشد گیاهان و درختان بهتر است. علاوه بر این خاک همچنان به مقدار کافی گرم است و باعث می گردد ریشه ها قبل از یخ زدن زمین رشد نمایند و آبیاری عمیق گیاهان در فصل پاییز آسان تر است. اما چه گل هایی را در این فصل بکاریم؟

چه گل هایی در فصل پاییز بکاریم؟

1. سرخارگل

سرخارگل بهتر است در اواخر زمستان از اواسط دی تا مهر کاشته گردد. هنگام کاشت گل سرخارگل آن را در عمق 3 سانتی متر بکارید و فاصله بین هر گل 45 تا 70 سانتی متر باشد تا فضا شلوغ نگردد. به طور معمول سرخارگل در مدت 11 تا 15 هفته گل می دهد، زمان گلدهی طولانی دارد و می تواند تا 122 سانتی متر بلند گردد. این گیاه می تواند در هر نوع خاکی (حتی خاک رس) زنده بماند، اما بهتر است از خاکی بهره ببرید که آب به راحتی بتواند جریان یابد. سرخارگل ها به خاطر گلبرگ های باریک و صورتی کم رنگ و شکلی مانند توپ بدمینتون معروف هستند. این گل های رنگی به باغچه شما در فصل بهار طراوت و شادابی می بخشد.

2. گل لاله

این گل های محبوب بهاری رنگ زیادی به حیاط شما می بخشند و از آنجایی که لاله ها برای رشد به یک دوره هوای سرد احتیاج دارند بنابراین برترین موقع برای کاشت گل لاله پاییز است. برترین زمان برای کاشت پیاز لاله اواسط پاییز است. هنگام کاشت لاله آن ها را با فاصله 15 سانتی متر از هم قرار دهید، روی آن ها را با خاک سستی بپوشانید، سپس به خوبی آبیاری کنید. به طور کلی لاله ها در خاک هایی که در تابستان خشک و در زمستان به خوبی آبیار می گردد رشد خوبی دارند. در صورت کمبود بارندگی در پاییز، باید به پیاز های در حال رشد آب دهید.

3. نرگس

یکی دیگر از گل های بهاری نرگس های زیبا هستند. بسته به موقعیت مکانی شما بهتر است پیاز های نرگس را در ماه شهریور تا اواخر آبان بکارید. شما می توانید پیاز ها را به صورت جداگانه بکارید. باغبان ها سه تا هشت پیاز (در هر ردیف) را با فاصله 7 تا 15 سانتی متر از هم می کارند. بلافاصله پس از کاشت گل پیاز ها را با خاک و آب بپوشانید. همواره در مراحل اولیه تا حدود سه هفته پس از زمان گلدهی، خاک را مرطوب نگه دارید. بعد از اینکه گل ها به مدت سه هفته شکوفا شدند، می توانید آبیاری را متوقف کنید. این پیاز های نرگس در فصل بهار گل می دهند و تکثیر می شوند.

4. سنبل

این گل های رنگارنگ بهتر است از شهریور تا آبان و پس از سرد شدن خاک کاشته شوند. برای کاشت این گل پیاز های بزرگ باید در عمق 10 تا 15 سانتی متر کاشته شوند و 15 سانتی متر از یکدیگر فاصله داشته باشند. بعلاوه پیاز سنبل را طوری قرار دهید که قسمت نوک تیز نزدیک به سطح خاک باشد. پس از کاشت، پیاز ها را آبیاری کنید، با خاک بپوشانید و آبیاری کنید. سنبل را می توان در گلدان، زمین یا حتی داخل خانه نیز پرورش داد. هنگام کاشت سنبل دستکش های باغبانی بپوشید، زیرا سنبل ها پوست را تحریک می نماید.

5. بنفشه

بنفشه ها رنگ و شادابی زیادی به حیاط شما می بخشند و بهتر است در شهریور یا مهر کاشته شوند. این گل های مجذوب نماینده به خاطر گلبرگ های قلبی شکل و روی هم افتاده و طیف رنگی وسیع بسیار محبوب هستند. برای کاشت گل بنفشه آن را در خاک مرطوب و غنی از هوموس بکارید. زمانی که دمای خاک بین 7 درجه سانتی گراد تا 18 درجه سانتی گراد باشد این گل برترین رشد را دارد. گل های بنفشه را در فاصله 17 تا 30 سانتی متر از هم بکارید، زیرا به سرعت تکثیر می گردد. بنفشه ها برای رشد خوب احتیاج به آبیاری منظم و تغذیه احتیاج دارد.

6. مریم گلی بوته مکزیکی

مریم گلی بوته ای مکزیکی گیاهی بوته ای و چند ساله است که در دما های سرد به خوبی رشد می نماید. برای کاشت مریم گلی اواخر زمستان یا اوایل بهار بهتر است تا در اواخر تابستان گل بدهد. مطمئن شوید که گل ها را با فاصله 90 سانتی متر از هم می کارید، زیرا این بوته ها می توانند تا 90 سانتی متر رشد نمایند. مریم گلی بعلاوه می تواند آفتاب کامل یا جزئی را تحمل کند و خاک آن باید مرطوب و زهکشی باشد. مریم گلی را در طول پاییز یا زمستان هرس نکنید و اوایل بهار این کار را انجام دهید.

کلام آخر

برای این که در بهار باغچه ای پر از گل و گیاه داشته باشید باید کاشت گل را از اول پاییز آغاز کنید. بعضی گل ها مانند سنبل، نرگس و لاله را بهتر است در فصل پاییز در شرایط خاصی بکارید تا در بهار شکوفا شوند. البته قبل از کاشت گل موقعیت مکانی، آب و هوا و نوع خاک را آنالیز کنید. زیرا هر گل به شرایط خاصی برای رشد احتیاج دارد.

منبع: TomsGuide

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 آبان 1402 بروزرسانی: 5 آبان 1402 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2365

به "چه گل هایی در فصل پاییز بکاریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه گل هایی در فصل پاییز بکاریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید