37 دانشجوی ایرانی هوافضا بورسیه چین شدند

به گزارش اسلیم فا، مرتضی براری در صفحه اینستاگرام خود، جزئیات حضور ایران در دوازدهمین نشست شورای سازمان همکاریهای فضایی آسیا - اقیانوسیه را تشریح کرد.

37 دانشجوی ایرانی هوافضا بورسیه چین شدند

وی گفت: در دوازدهمین نشست شورای سازمان همکاری های فضایی آسیا-اقیانوسیه (APSCO) در شهر پکن، با روسا و کشورهای عضو این سازمان دیدارهای چندجانبه و دوجانبه ای داشتم. در این دیدارها بر توسعه همکاری های چندجانبه و دوجانبه به منظور توسعه و گسترش دیپلماسی فضایی که اولویت ایران است، تاکید شد.

رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه انتظار می رود با گسترش کاربردهای فضایی در بازار اقتصاد ایران، زمینه های همکاری بین المللی بیشتر از قبل توسعه یابد، افزود: حضور فعال و موثر نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در نشست ها و مجامع بین المللی و منطقه ای ضمن صیانت از حقوق و منافع کشور می تواند به گسترش همکاری های دوجانبه با کشورهای دوست، یاری شایانی کند.

وی ادامه داد: در طول نشست سران اپسکو و مراسم بزرگداشت دهمین سال تاسیس اپسکو، ملاقات های سازنده ای با دبیرکل اپسکو (سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه) و دبیرکل ایزنت (شبکه های همکاری فضایی کشورهای اسلامی) و همچنین دبیر اجرایی IAF (فدراسیون بین المللی فضانوردی) صورت گرفت.

معاون وزیر ارتباطات گفت: اپسکو به منظور ترویج فناوری فضایی و توانمندسازی کشورهای عضو، علاوه بر برگزاری کارگاه های آموزشی اقدام به ارائه بورسیه با همکاری چند دانشگاه مطرح چین نموده است.

با تور چین همراه شوید

براری اضافه نمود: دانشگاه های بیهانگ، هاربین و اخیرا NPU از جمله این مراکز آموزشی هستند. در همین راستا 37 نفر از دانشجویان نخبه ایران شامل 25 دانشجو در سطح کارشناسی ارشد و 12 دانشجو در سطح دکتری از این فرصت مطلوب بهره مند شده اند. نکته جالب توجه این است که دبیرکل اپسکو معتقد است دانشجویان ایرانی جزو بهترین دانشجویان و بسیار باهوش هستند.

رئیس سازمان فضایی گفت: در حاشیه نشست های اپسکو و در راستای تعامل نزدیک با این دانشجویان، دیدار مشترکی در سفارت ایران در چین همراه با سفیر ایران در این کشور برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اسفند 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 87

به "37 دانشجوی ایرانی هوافضا بورسیه چین شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "37 دانشجوی ایرانی هوافضا بورسیه چین شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید