آمادگی انگلیس برای دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا بر سر برگزیت

به گزارش اسلیم فا، یک منبع ارشد دولت انگلیس بر آمادگی و تمایل لندن برای دستیابی به توافق نهایی با اتحادیه اروپا بر سر برگزیت تاکید نموده است.

آمادگی انگلیس برای دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا بر سر برگزیت

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یک منبع ارشد دولت انگلیس با رد این مساله که برگزیت بدون توافق سناریوی اصلی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس است، گفت: بریتانیا آماده و مایل به دستیابی به توافق برای ترک اتحادیه اروپا است البته به شرطی که برکسل حاضر به مذاکره مجدد بر سر توافق باشد.

جانسون وعده داده است تا بریتانیا را در روز 31 اکتبر با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج کند. این در شرایطی است که بعضی از نمایندگان محافظه کار تهدید نموده اند که برای جلوگیری از برگزیت بدون توافق، علیه وی رای خواهند داد.

پافشاری جانسون بر خروج از اتحادیه اروپا با توافق یا بدون توافق، موجب شده است تا ارزش پوند انگلیس در بازارهای بین المللی با افت شدیدی روبرو گردد.

این در حالی است که گاردین پیش از این به نقل از دیپلمات های اروپایی نوشت: سناریوی اصلی بوریس جانسون ، یک برگزیت بدون توافق است و وی هیچ تمایلی برای مذاکره مجدد بر سر توافق برگزیت ندارد.

این منبع دولت انگلیس، مطالب منتشر شده در گاردین را تکذیب کرد و گفت: البته اتحادیه اروپا نیز باید این مساله را درک کند که جانسون نمی تواند توافقی را که قبلا 3 بار توسط مجلس انگلیس رد شده است، مجددا در مجلس مطرح کند. ما خواهان توافق هستیم ولی این ناامید کننده است که آنها حاضر به مذاکره با ما نیستند.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 307

به "آمادگی انگلیس برای دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا بر سر برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی انگلیس برای دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا بر سر برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید