آمریکا قصد ایدئولوژی سازی در روابط بین الملل را دارد

به گزارش اسلیم فا، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که اجلاس نشستی برای دموکراسی که قرار است از طریق آمریکا در اوایل دسامبر سال جاری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود، عمدتاً متمرکز بر تقابل با روسیه و چین است.

آمریکا قصد ایدئولوژی سازی در روابط بین الملل را دارد

زاخارووا در این باره گفت: این رویداد البته تمرکزی تقابل آمیز و تفرقه انگیز دارد و نشان دهنده پیوند دیگری در اجرای جهت واشنگتن برای ایدئولوژی سازی مجدد روابط بین الملل در روح مفهوم بدنام نظم مبتنی بر قانون است.

پیشتر و در همین رابطه دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرده بود که آمریکا در تلاش است با برگزاری نشستی برای دموکراسی بدون مشارکت روسیه و چین ، مسئله دموکراسی را انحصاری کرده و خطوط جدا کننده جدیدی بین کشورها ترسیم نماید.

مطابق اظهارات پسکوف، این مسئله اصلا و ابدا با روح کلی حاکم بر دنیا سازگار نیست.

سخنگوی کاخ کرملین در ادامه اضافه کرد: کشورهای بیشتری در دنیا ترجیح می دهند که برای خودشان و اینکه چطور زندگی کنند تصمیم بگیرند بدون اینکه نگاهی به دیگران داشته باشند. اما چنین اقداماتی از طریق آمریکا در حال انجام است تا واژه دموکراسی خصوصی و انحصاری شود، بدین معنی که دموکراسی فقط آن چیزی است که واشنگتن می گوید که البته این طور نباید و نمی تواند باشد و در واقع چنین نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1983

به "آمریکا قصد ایدئولوژی سازی در روابط بین الملل را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا قصد ایدئولوژی سازی در روابط بین الملل را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید