ابراز تاسف آلمان از بیانیه دولت ایران درباره تعهدات برجامی این کشور

به گزارش اسلیم فا، آلمان با ابراز تاسف از بیانیه دولت ایران درباره تعهدات برجامی این کشور خواهان خودداری تهران از هر گونه اقدام تهاجمی شد.

ابراز تاسف آلمان از بیانیه دولت ایران درباره تعهدات برجامی این کشور

با تور آلمان از پیشرفته ترین کشور اروپایی دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک سخنگوی دولت آلمان امروز چهارشنبه ضمن ابراز تاسف از بیانیه امروز دولت ایران در زمینه سرانجام دو تعهد برجامی این کشور و دادن مهلت 60 روزه به طرف های باقیمانده در این توافق برای عمل به تعهداتشان از تهران خواست تا هیچ اقدام تهاجمی صورت ندهد.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، همچنین وزارت خارجه آلمان اضافه نمود که برلین می خواهد که توافق هسته ای ایران حفظ گردد و تا زمانی که ایران به تعهدات خود متعهد باشد، آلمان هم کاملا به تعهدات خود پایبند خواهد بود.

به دنبال تشدید مواضع ضد ایرانی دولت آمریکا و تعلل اروپایی ها در اجرای وعده ها و تعهدات برجامی آنها، شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای خطاب به کشورهای عضو برجام تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام، از امروز 18 اردیبهشت 98 بعضی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می نماید.

این شورا به کشورهای باقیمانده در برجام 60 روز برای اجرای تعهدات خود بویژه در حوزه های بانکی و نفتی فرصت داد و تاکید نمود: در هر زمان که خواسته های ما تامین گردد؛ ما نیز به همان میزان اجرای مجدد تعهدات متوقف شده را از سر خواهیم گرفت، اما در غیر این صورت، جمهوری اسلامی ایران مرحله به مرحله تعهدات دیگری را متوقف خواهد نمود.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران هم در اظهاراتی با اشاره به تصمیم ایران مبنی بر توقف بعضی تعهدات خود ذیل برجام گفت: طبق تصمیم شورای عالی امنیت ملی، امروز از طرف من 5 نامه به سران 5 کشور باقی مانده در برجام ارسال شد.

ساعتی بعد از این تحولات در ایران، مقام های دیگر کشورهای عضو برجام به توقف بخشی از تعهدات برجامی توسط ایران واکنش نشان دادند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 222

به "ابراز تاسف آلمان از بیانیه دولت ایران درباره تعهدات برجامی این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز تاسف آلمان از بیانیه دولت ایران درباره تعهدات برجامی این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید