اختلال میکروبیوم های روده عاملی برای گسترش سرطان

به گزارش اسلیم فا، محققان به تازگی دریافتند که اختلال میکروبیوم های روده موجب گسترش سرطان می شوند.

اختلال میکروبیوم های روده عاملی برای گسترش سرطان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، تحقیقات جدید دانشگاه ویرجینیا نشان می دهد که اختلال میکروبیوم (ریزاندامگان هم زیست) روده می تواند به طور فعالانه شیوع سرطان را افزایش دهد.

براساس گزارش نیواطلس، محققان به وسیله یکسری آزمایشات حیوانی دریافتند که چگونه اختلالات مربوط به جمعیت میکروبیوم های روده باعث گسترش متاستاز سلول های سرطانی می گردد. به مهاجرت سلول های سرطانی از یک بافت به بافت دیگر متاستاز گفته می گردد.

محققان برای انجام این آزمایش از هورمون گیرنده مثبت سرطان سینه موش ها استفاده کردند و دریافتند که مصرف آنتی بیوتیک ها اختلالاتی را در میکروبیوم های این حیوان ایجاد نموده است و همین امر موجب شد تا گردش سلول های سرطانی به ویژه در گره های لنفاوی و ریه ها افزایش یابد.

همچنین محققان خاطرنشان کردند که حجم آنتی بیوتیک هایی که در مدل های حیوانی این مطالعه مصرف شده؛ به طور قابل توجهی بالاتر از آن چیزی است که انسان ها می توانند دریافت نمایند. لذا این تحقیق به این معنا نیست که زنان مبتلا به سرطان سینه از مصرف آنتی بیوتیک ها خودداری نمایند، بلکه به این موضوع اشاره دارد که استفاده از میکروبیوم ها می تواند راهی برای سنجش بهتر بیماری و درمان آن باشند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 253

به "اختلال میکروبیوم های روده عاملی برای گسترش سرطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلال میکروبیوم های روده عاملی برای گسترش سرطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید