اقدام نهاد ضد فساد تایلند علیه قانون گذاران این کشور

به گزارش اسلیم فا، خبرنگاران: نهاد ضد فساد تایلند خاطرنشان کرد بیش از 300 سیاستمدار این کشور را به علت کوشش برای تغییر قانون اساسی تحت پیگرد قرار می دهد.

اقدام نهاد ضد فساد تایلند علیه قانون گذاران این کشور

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بی بی سی؛ ماجرا ایراد اتهام علیه 300 تن از سیاستمداران تایلندی از آن جا شروع شد که چندی پیش دولت تایلند با همراهی حامیان و تعدادی از نمایندگان مجلس این کشور که اکثرا وابسته به آن بودند کوشش کرد ترتیبی اتخاذ گردد که تمامی اعضای سنای این کشور به وسیله برگزاری انتخابات مشخص شوند.

اما در نوامبر گذشته دادگاه عالی این کشور طی حکمی این طرح را بر خلاف قانون اساسی این کشور بیان کرد.

پس از آن بود که نهاد ضد فساد این کشور علیه بیش از 300 سیاستمدار و قانون گذار این کشور که اکثرا از اعضای حزب حاکم تایلند هستند، اقامه دعوا کرد. البته به گفته این نهاد، علیه یینگلوک شیناواترا، نخست وزیر این کشور اتهامی مطرح نخواد شد.

کوشش حزب حاکم این کشور برای تغییر در شرایط انتخاب اعضای سنا در شرایطی بود که این کشور در دوم فوریه آینده، علی رغم اعتراض مخالفان شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی خواهد بود.

این پرونده اتهامی در شرایطی به جریان خواهد افتاد که مخالفان شیناواترا نخست وزیر تایلند، خواهان برکناری دولت این کشور و جایگزین شدن آن با غیر منتخب موسوم به شورای مردم شده اند.

مخالفان بر این باورند که که دولت این کشور سیاست های عوام فریبانه درپیش گرفته و شخص نخست وزیر از سوی برادرش تاکسین شیناواترا، نخست وزیر سابق و معزول این کشور راهنمایی می گردد.

در مقابل، یینگلوک شیناواترا نیز برای سرانجام دادن به تظاهرات مخالفان، بیان کرد انتخابات عمومی پیش از موعد در این کشور در تاریخ 2 فوریه آینده برگزار خواهد شد.

نظرسنجی ها نشان می دهد که دولت کنونی این کشور با دارا بودن پایگاه قوی حمایت مردمی در مناطق روستایی این کشور، به آسانی برنده انتخابات پیش رو خواهد شد، انتخاباتی که از هم اکنون از سوی مخالفان تحریم شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 434

به "اقدام نهاد ضد فساد تایلند علیه قانون گذاران این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام نهاد ضد فساد تایلند علیه قانون گذاران این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید