امکان عرضه سهام ایرلاین ها در بورس فراهم می گردد

به گزارش اسلیم فا، تسهیل شرایط برای ورود شرکت های جدید به بازار سرمایه و استفاده از ظرفیت بورس برای تامین سرمایه بنگاه های کوچک و متوسط نکاتی هستند که طی دو سال گذشته از سوی بخش خصوصی پیشنهاد و پیگیری شده است. به باور فعالان مالی، خروج از اقتصاد تک محوری که متمرکز بر منابع بانکی است و انتقال بخشی از آن بر دوش بازار سرمایه می تواند تا حدی مسائل مربوط به تامین سرمایه را حل نماید.

امکان عرضه سهام ایرلاین ها در بورس فراهم می گردد

استفاده از ظرفیت بازار سرمایه یک برنامه ریزی و استراتژی بلند مدت است که باید مورد توجه تصمیم سازان کشور باشد. رئیس سازمان بورس به تازگی درباره فرایند منفی رشد سرمایه گذاری در کشور ابراز نگرانی نموده و معتقد است راه چاره اصلی این مشکل جدی، استفاده از ظرفیت بازار سرمایه است.

در این بین محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی به نقل از خبرگزاری مهر از فراهم کردن زمینه حضور و تقویت صنعت حمل ونقل کشور در بورس خبر داده و گفته است: شرکت های هوایی می توانند با تشکیل کنسرسیوم در بازار سرمایه حضور پیدا نمایند.

او درباره اینکه آیا در سال جدید، امکان حضور و عرضه سهام صنعت حمل ونقل هوایی، همچون راه آهن، در بازار سرمایه وجود دارد؟ اظهار کرد: استفاده از بازار سرمایه در صنعت هوایی در حقیقت الگویی است که می تواند انجام گردد. بنابراین شرکت های کوچک حمل ونقلی می توانند به صورت کنسرسیوم و ایجاد ظرفیت های عظیم تر وارد بازار سرمایه شوند.

بر اساس اظهارات وزیر راه با تشکیل کنسرسیوم، اصلاحات اقتصادی و حقوقی در ساختار شرکت ها شکل می گیرد و می توانند بلوک خود را در بازار سرمایه عرضه و با این کار، منابع لازم برای گسترش فعالیت های خود را تامین نمایند.

او اعلام نمود: وزارت راه و شهرسازی در جایی از بازار سرمایه استفاده می نماید که بتواند بازگشت سرمایه را با سود مناسب تضمین کند، مانند آزادراه ها یا پروژه های ریلی که به تازگی در آن ها سرمایه گذاری نموده ایم و قرار است این فرایند را در امسال نیز ادامه دهیم.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1637

به "امکان عرضه سهام ایرلاین ها در بورس فراهم می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان عرضه سهام ایرلاین ها در بورس فراهم می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید