اولین واکنش عربستان به حادثه نفتکش ایرانی در دریای سرخ

به گزارش اسلیم فا، به گزاری خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، مقامات عربستان سعودی امروز به حادثه ای که روز گذشته برای نفتکش ایرانی در دریای سرخ روی داد واکنش نشان دادند.

اولین واکنش عربستان به حادثه نفتکش ایرانی در دریای سرخ

سخنگوی اداره مرزبانی عربستان در این رابطه مدعی شد که این اداره قصد کمک به نفتکش ایرانی را داشته است اما این نفتکش جی پی اس خود را خاموش کرده بود و به تماس ها پاسخ نمی داد.

این منبع اضافه کرد: در ساعت 11:47 دقیقه به وقت محلی روز جمعه، ایمیلی از ایستگاه ساحلی جده دریافت شد که حاوی پیام ناخدای نفتکش سابیتی بود که پرچم ایران را حمل می کرد. در این پیام آمده بود که دماغه نفتکش دچار شکستگی شده و مواد نفتی در حال نشت کردن به داخل دریا است.

زمانی که در حال تحلیل اطلاعات از سوی مرکز هماهنگی با هدف کمک رسانی بودیم تعیین شد که نفتکش به جهت خود ادامه داده و از مسافت 67 مایل دریایی ساحل جده دور شده است و جی پی اس خود را خاموش کرده و به تماس ها پاسخی نمی دهد.

بنا بر اعلام این سخنگو، در ساعت 15:50، بار دیگر مکان نفتکش به روز رسانی و تعیین شد که در مسافت 79 مایل دریایی در جنوب غرب ساحل جده و در 64 مایل دریایی نزدیک ترین ساحل قرار گرفته است و با سرعت 9.7 گره دریایی در درجه 152 در حال حرکت است.

وی اضافه کرد: عربستان سعودی بر اهتمام خود نسبت به حفظ امنیت و سلامت دریانوردی و کشتیرانی و تمامی توافقنامه و تعهدات بین المللی در این زمینه پایبند است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 551

به "اولین واکنش عربستان به حادثه نفتکش ایرانی در دریای سرخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین واکنش عربستان به حادثه نفتکش ایرانی در دریای سرخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید