ایده های طراحی خانه منهای شصت

به گزارش اسلیم فا، بدون شک همه افراد با اصطلاح خانه منهای شصت آشنایی دارند. طراحی این گونه خانه ها اگر به درستی صورت پذیرد، می تواند فضایی مناسب ایجاد نموده و تمامی افراد خانواده از آن لذت می برند.

ایده های طراحی خانه منهای شصت

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ تک برگی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

آن چه که در این مطلب از ما به بیان آن پرداخته ایم ایده و راهکارهایی در زمینه طراحی این گونه خانه ها می باشد. بنابراین اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که به دنبال ایده هایی در این زمینه می باشید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ایده های طراحی خانه های منهای شصت

  • انتخاب درب و شیشه مناسب

از آن جایی که این گونه خانه ها عموما از نور کافی برخوردار نیستند وجود پنجره و یا درب شیشه ای در آن که باعث ایجاد فضایی روشن تر گردد از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. برای انتخاب پنجره بهتر است از انواع پنجره هایی در ابعاد عظیم استفاده نمایید.

  • استفاده از شومینه

یکی از بهترین المان هایی که می توان از آن برای ایجاد نقطه کانونی در چنین خانه هایی استفاده کرد، شومینه می باشد. نکته مهم در استفاده از این المان اطمینان از سالم بودن دودکش می باشد.

  • انتخاب مبلمان و وسایل

از آن جایی که این گونه خانه ها عمدتا از فضای بسیار عظیمی برخوردار نیستند، استفاده از مبلمان و وسایل چند منظوره می تواند بهترین گزینه برای انتخاب باشد. برای مثال می توانید از مبلمان چند منظوره که قابلیت تخت خواب شدن نیز دارند استفاده کرده و هنگامی که مهمانی در خانه شما حضور دارد، در شب از آن ها استفاده نمایید. خرید تخت خوابی که در زیر آن محفظه ای برای نگهداری از وسایل وجود دارد نیز می تواند انتخاب مناسبی باشد.

  • نورپردازی

همان طور که گفته شد این گونه خانه ها عموما از نور کافی برخوردار نمی باشند. از این رو استفاده از وسایل روشنایی پر نور و نورپردازی صحیح در جهت ایجاد فضایی روشن در طراحی این گونه خانه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. بدون شک نور مصنوعی هیچ گاه نمی تواند جایگزین مناسبی برای نور طبیعی باشد.

اما با این حال استفاده از وسایل روشنایی می تواند تا اندازه ای جبرانی برای عدم وجود نور طبیعی باشد. به یاد داشته باشید که در صورتی که از لامپ های روشنایی زیادی نیز به این منظور استفاده نمایید، نتیجه عکس خواهد داد. از این رو مشورت با یک متخصص می تواند در این زمینه به شما یاری کند.

  • انتخاب رنگ

انتخاب رنگ یکی از نکات مهم و تاثیر گذار در طراحی این گونه خانه ها محسوب می گردد. از این رو باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید. استفاده از رنگ های روشن بهترین گزینه ای است که می توانید در طراحی خانه هایی به این شکل مورد استفاده قرار دهید.

بهتر است برای رنگ آمیزی دیوار از رنگ سفید استفاده نمایید و برای انتخاب سایر المان ها مانند مبلمان از رنگ های شاد و سرزنده و روشن بهره ببرید. انجام این کار باعث ایجاد کنتراست شده و نمای زیبایی ایجاد می نماید. به یاد داشته باشید که از استفاده رنگ های تیره در طراحی این خانه ها پرهیز نمایید.

هم چنین از به کاربردن رنگ و الگوهای زیاد در طراحی خانه های این چنین پرهیز کنید. نکته مهم عدم ایجاد هرج و مرج در طراحی این گونه خانه ها می باشد. در صورت تمایل به استفاده از کاغذ دیواری نیز بهتر است از نمونه ساده آن ها استفاده نمایید.

  • استفاده از آینه

یکی از راهکارهایی که می توان از آن در جهت ایجاد فضایی روشن تر استفاده کرد، استفاده از آینه می باشد. استفاده از این المان می تواند در عظیم تر نشان دادن فضای خانه نیز به شما یاری کند. به این منظور پیشنهاد ما استفاده از آینه ای با فریم ساده می باشد.

استفاده از انواع المان هایی که در طراحی آن ها از متریال هایی که باعث بازتاب نور می گردد نیز می تواند نتیجه مشابهی به همراه داشته باشد. برای مثال استفاده از انواع وسایل روشنایی متالیک و یا میزهای شیشه ای، المان های مناسبی برای استفاده در نظر گرفته می شوند.

  • عدم ایجاد هرج و مرج

همان گونه که در بالا نیز به آن اشاره شد، عدم ایجاد هرج و مرج در فضای این گونه خانه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. به این منظور بهتر است فضای کافی برای نگهداری از وسایل داشته باشید. در این جهت استفاده از شلف ها و سبدهای تزئینی می تواند به شما یاری کند. به یاد داشته باشید که فضای دیوار این گونه خانه ها نباید بیش از اندازه شلوغ باشد.

از این رو در صورت تمایل به استفاده از شلف ها نیز بهتر است به تعداد کمی از آن ها اکتفا کرده و فضای دیوار را با استفاده از قاب های فراوان شلوغ نکنید. در جهت مرتب نگه داشتن خانه نیز باید کوشش نمایید. یکی از راهکارهایی که می توان برای عظیم تر نشان دادن فضای این گونه خانه ها استفاده کرد، چیدن مبلمان در مرکز اتاق می باشد. بنابراین بهتر است از چسباندن مبلمان به دیوار خودداری نمایید.

  • انتخاب کفپوش

برای انتخاب کفپوش مناسب، بهتر است از نمونه ای از کفپوش ها که خاصیت براق دارند استفاده نماید. استفاده از این کفپوش ها در ایجاد فضایی روشن تر نیز به شما یاری خواهد نمود. اگر تمایل به استفاده از فرش دارید، بهتر است از انواع فرش هایی که در طراحی آن ها از رنگ های روشن استفاده شده است، استفاده نمایید.

  • طراحی یک دیوار غالب

طراحی و اجرای یک دیوار غالب اگر به درستی صورت پذیرد، می تواند در جهت عظیم تر نشان دادن فضای خانه به شما یاری کند. در صورت امکان انتخاب دیواری که در مقابل درب یا پنجره وجود دارد می تواند بسیار مناسب باشد.

  • استفاده از یک تابلو هنری عظیم

استفاده از یک تابلو هنری در ابعاد عظیم، می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده در طراحی این خانه ها باشد. نصب این تابلو در بالای مبلمان می تواند نمای زیبایی در خانه ایجاد کند.

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ما به بیان آن پرداختیم ارائه راهکارهایی مهم و اساسی در طراحی خانه های منهای شصت می باشد. استفاده از این ایده ها بدون شک در اجرای یک طراحی زیبا و چشم نواز به شما یاری خواهد نمود. شما از چه راهکارهای دیگری برای چیدمان دکوراسیون خانه منهای شصت خود استفاده کرده اید؟ در صورت تمایل تجربیات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1629

به "ایده های طراحی خانه منهای شصت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های طراحی خانه منهای شصت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید