باید سرمایه های انسانی را تقویت کنیم

به گزارش اسلیم فا، حبیبی گفت: نیرو های انسانی مهم ترین سرمایه های جامعه هستند که باید به تقویت و پرورش آن ها بپردازیم.

باید سرمایه های انسانی را تقویت کنیم

عزیزالله حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره مهاجرت نخبگان گفت: نیرو های انسانی مهم ترین سرمایه های کشور هستند که باید آن ها را تقویت و توانمند کنیم تا به صورت متخصص پرورش یابند و بتوانند بعد از تحصیل به جامعه خدمت نمایند.

او اضافه نمود: دانشگاه ها به خصوص دانشگاه های دولتی در قسمت تربیت فارغ التحصیلان دانشگاهی با اطلاعات خوب تئوریک و توانمندی های عملی و آزمایشگاهی نقش خود را به خوبی ایفا می نمایند.

حبیبی توضیح داد: دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی با چالش های زیادی رو به رو می شوند و این موضوع به صورت مستقیم به دانشگاه ها مربوط نیست، یعنی دانشگاه امکانات و ظرفیت و مقررات زیادی را در دسترس ندارد تا دانشجو را در درون دانشگاه نگهدارد.

باید تسهیلات مناسبی را جهت رشد فارغ التحصیلان دانشگاهی ایجاد کنیم

رئیس دانشگاه خوارزمی ادامه داد: اگر به وسیله ظرفیت دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان بتوانیم تسهیلاتی را فراهم کنیم تا آن هایی که سربازی دارد یا ندارند و بعد از دکتری ظرفیت علمی دارند، بتوانند در قالب پژوهشگر طی چند سال در کنار دانشگاه ها و استادان کار تحقیقاتی انجام دهند. بعلاوه باید تسهیلاتی مناسب برای زندگی آن ها در زمینه وام، مسکن، ازدواج و ... به دانشجویان اختصاص یابد تا بتوانند با امنیت کامل زندگی نمایند و افق مشخصی برای کار های علمی خود داشته باشند که به تناسب آن رشته بتوانند کار تحقیقاتی، پژوهشی و فناورانه و کار در شرکت های دانش بنیان یا حتی در شرکت های تولیدی را انجام دهند.

حبیبی گفت: باید این ظرفیت را در کشور ایجاد کرد، هر چند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا حدودی ما را حمایت می نماید و دانشگاه ها دارای صندوق پژوهش و نوآوری، مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان هستند، اما آن ها توانایی زیاد اقتصادی ندارند تا بتوانند تمام احتیاج ها را پاسخ دهند، طبیعتاً باید در این قسمت مقررات جدیدی تدوین گردد و توانمندی های اقتصادی در اختیار مراکز علمی قرار بگیرد تا افراد بتوانند در ایران ماندگار شوند و سهمیه لازم هم برای استخدام اعضای هیئت علمی افزایش یابد، لازم به ذکر است که بدون شک برترین و بالاترین نیرو ها می توانند به عنوان هیئت علمی جذب دانشگاه های دولتی شوند تا بتوانند به ثبات شغلی و کاری جدیدی برسند.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1989

به "باید سرمایه های انسانی را تقویت کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید سرمایه های انسانی را تقویت کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید