برجام؛ موضوع مذاکرات وزرای خارجه روسیه و چین

به گزارش اسلیم فا، در مسکو اعلام شد که وزیران امور خارجه روسیه و چین امروز (دوشنبه) مذاکراتی را درباره وضعیت بوجود آمده درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و لزوم حفظ این توافقنامه بین المللی انجام خواهند داد.

برجام؛ موضوع مذاکرات وزرای خارجه روسیه و چین

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که سرگئی لاوروف و وان ایی وزرای خارجه روسیه و چین امروز (دوشنبه) مذاکراتی را درباره اوضاع پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، ونزوئلا و کره شمالی انجام می دهند.

بر اساس این اطلاعات، وزرای خارجه روسیه و چین در این دیدار به گفتگو دربار طیف وسیعی از مسائل مهم در دستورکار بین المللی، به خصوص روند اوضاع در ونزوئلا، وضعیت در منطقه شبه جزیره کره و همچنین لزوم حفظ توافقنامه هسته ای با ایران با توجه به شرایط بوجود آمده پیرامون برجام، خواهند پرداخت.

وزارت خارجه روسیه یادآور شده، مقامات مسکو و پکن در اکثر مسائل بین المللی دیدگاهی کاملاً مشابه یا بسیار نزدیک به یکدیگر داشته و خواهان حل و فصل مسائل بر اساس همبستگی، منافع مشترک همه طرفین و همکاری های متقابلاً سودمند و عادلانه هستند.

وزرای خارجه روسیه و چین در این دیدار همچنین فراهم سازی مقدمات سفر شی جین پینگ رهبر چین به روسیه که قرار است در اجلاس بین المللی مالی سن پترزبورگ (8-6 ژوئن، اواسط خرداد ماه) شرکت کند، را آنالیز خواهند کرد.

علاوه بر این، انتظار می رود که دو طرف دورنمای توسعه آینده در مشارکت روسیه-چین با توجه به نتیجه مذاکرات اخیر رهبران دو کشور در حاشیه دومین نشست سران یک کمربند-یک راه که در پکن برگزار گردید را نیز مورد آنالیز قرار دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 208

به "برجام؛ موضوع مذاکرات وزرای خارجه روسیه و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برجام؛ موضوع مذاکرات وزرای خارجه روسیه و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید