بهترین زمان سفر به شهرهای مختلف تایلند

به گزارش اسلیم فا، کی به تایلند سفر کنیم؟

معمولا بسته به زمانی که می خواهیم سفر کنیم مقصد خود را انتخاب می کنیم. به طور مثال اگر می خواهیم برای اسکی کردن به جایی برویم قطعا فصل زمستان و سرما و برای آفتاب دریافت در ماسه های درخشان کنار ساحل و موج سواری فصل گرم را انتخاب می کنیم یا از نگاهی دیگر در بعضی فصل ها همه چیز گران تر است و می توانیم در زمانی دیگر با قیمتی مناسب به سفری مالی برویم. برای تصمیم دریافت ابتدا باید هدف خود را تعیین کنیم و سپس با کمی تحقیق و آنالیز شرایط مقصد برنامه سفر خود را بچینیم. در این مطلب با خبرنگاران همراه شوید تا درباره بهترین زمان سفر به شهرهای مختلف تایلند اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

بهترین زمان سفر به شهرهای مختلف تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

بهترین زمان سفر به شهرهای مختلف تایلند

آب و هوای تایلند در ماه های مختلف تغییر می نماید اما می توانید در تمام ماه های سال به این کشور سفر کنید، بهترین زمان برای سفر به آن در ماه های خنک و خشک بین نوامبر تا اوایل آوریل (اواسط آبان تا اواسط فروردین) است. در جنوب، آب و هوا بین سواحل شرقی و غربی متفاوت است، سواحل غربی در ماه های زمستان آب و هوای بهتری دارد و زمانی عالی برای غواصی است. آب و هوای سواحل شرقی در بیشتر ایام سال خوب است، کمترین میزان بارندگی در این سواحل در ماه های ژانویه و فوریه (دی و بهمن) و بیشترین بارندگی در ماه نوامبر (آبان و آذر) اتفاق می افتد.

فستیوال های مهم و دیدنی تایلند

البته اگر قصد دارید از تماشای جشن ها و مناسبت های محلی بهره مند شوید ضروری است بدانید که در ماه فوریه (12 بهمن تا 9 اسفند) شهر چیانگ مای میزبان فستیوال گل است نمایشگاهی که 3 روز به طول می انجامد و مجموعه ای از گل های زیبا و خاص و گونه هایی منحصر به فرد در آن دیده می شوند. ماه ژانویه (اواسط دی تا اواسط بهمن) سال نوی چینی ها است اگر چه تعطیلات رسمی نیست اما در سراسر کشور جشن گرفته می گردد البته تاریخ آن تغییر می نماید.

در ماه اکتبر (10 مهر - 10 آبان) فستیوال گیاه خواران برگزار می گردد که 9 روز در شهر پوکت ادامه دارد. در ماه دسامبر نیز حسابی حال و هوای کریسمی و می گیرند و شهر شلوغ می گردد. بین ماه اسفند تا اواخر اردیبهشت فستیوال سونگکران یا همان جشن آب و سال نوی تایلندی ها برپا می گردد.

در ادامه مطلب بهترین زمان سفر به شهرهای مختلف تایلند جدول میانگین بارش و دمای هوای شهرهای مختلف را آنالیز می کنیم.

سفر به بانکوک

بهترین زمان سفر به بانکوک، در ماه های نوامبر تا مارس (10 آبان تا 11 فروردین) است، زمانی که گرما و رطوبت در پایین ترین حد خود قرار گرفته است. البته باید بدانید شرایط آب و هوایی جوری است که ممکن است در هر روزی از سال ناگهان شاهد دمای بیش از 32 درجه در رطوبت بالا باشیم. اما اگر به دنبال بهترین قیمت هتل ها و بلیط های هواپیمایی هستید، سفر در ماه های آوریل تا اکتبر (نیمه فروردین تا اوایل آبان)، گرم ترین و پر بارش ترین زمان سال در بانکوک را به شما پیشنهاد می کنیم. البته به جز ارزانی مزیت دیگر انتخاب این بازه خلوت تر بودن شهر است.

به خاطر داشته باشید باد و بارش های موسمی بانکوک، از ماه می (بین اردیبهشت و خرداد) شروع می گردد و تا ماه سپتامبر و اوایل ماه نوامبر (اوایل آبان)، ادامه خواهد داشت.

سفر به پوکت

در ادامه آنالیز بهترین زمان سفر به شهرهای مختلف تایلند به پوکت می رسیم. پیشنهاد این است که در ماه های نوامبر تا آوریل (10 آبان تا 10 اردیبهشت) سفر خود را برنامه ریزی کنید چرا که آب و هوایی منطقه برای فعالیت های ساحلی، مانند شنا و قایقرانی، عالی است (البته هزینه ها به بیشترین مقدار خود خواهد رسید). شش ماه دیگر سال یعنی بین ماه های می تا اکتبر (11 اردیبهشت تا 9 آبان)، ممکن است با بادهای شدید و باران های موسمی روبرو شوید و برایتان یک دردسر حسابی به وجود بیاید البته در این بازه هزینه مکان های اقامتی کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

سفر به پاتایا

بهترین زمان سفر به پاتایا در ماه های آذر تا ابتدای فروردین است. در این زمان رطوبت هوا چندان نیست و نسیم ملایمی خواهد وزید. دمای هوا معمولا بین 24 تا 32 درجه سانتیگراد است و خبری از باران های موسمی و سیل آسا هم نیست. بین ماه های آبان تا بهمن پاتایا از همواره خنک تر است ولی این شرایط خوب بیشترین قیمت ها را در پی دارد. بین ماه اسفند تا اواخر اردیبهشت رطوبت و دما به بیشترین میزان خود می رسد. بین ماه های خرداد تا اکتبر شاهد باران های شدید هستید که البته در پی آن هزینه ها به پایین ترین مقدار خود می رسد.

سفر به سامویی

در ادامه آنالیز بهترین زمان سفر به شهرهای مختلف تایلند به شهر سامویی می رسید. آب و هوایی سامویی نیز گرم و مرطوب است اما در مقایسه با سایر شهرهای تایلند هوا معتدل تر و باثبات تر است. آذر و دی و تیر و مرداد، مطلوب ترین هوای سامویی است و در این ماه ها، تعداد مسافران این جزیره هم بسیار بیشتر از سایر مواقع است. در این شهر بارش باران نیز به نسبت کم تر است و تنها بین آبان و آذر باران می آید که در این زمان قیمت ها نیز کاهش می یابند.

سفر به کرابی

بهترین زمان برای سفر به کرابی بین نوامبر تا مارس (آذر تا اوایل اردیبهشت) است که فصل شلوغ گردشگری در کرابی نیز است. اما قیمت ها نسبت به سایر ایام سال، بالاتر است. این زمان از سال در کرابی بهترین زمان برای گشت و گذار در طبیعت و مناطق ساحلی است و در دریای آرام، امکانات لازم برای انجام انواع ورزش های آبی فراهم شده است. ژوئن تا اکتبر (تیر تا آبان) باران های سیلابی می بارد به همین دلیل تعداد توریست های این منطقه با کاهش چشم گیری روبرو می گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 25 تیر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 219

به "بهترین زمان سفر به شهرهای مختلف تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان سفر به شهرهای مختلف تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید