تزیین وسایل عید قربان برای عروس

به گزارش اسلیم فا، خبرنگاران | سرویس خانه داری - عید قربان یا عید الأضحی به روز دهم ماه قمری ذی الحجه گفته می گردد که از گرامی ترین اعیاد مسلمانان می باشد. عید قربان جزو تعطیلات رسمی مسلمانان بوده و بین یک تا چهار روز جشن گرفته می گردد و در طی آن مردم با پوشیدن بهترین پوشاک خود، پس از انجام عبادات، به دید و بازدید و جشن و سرور می پردازند.

تزیین وسایل عید قربان برای عروس

در ایران، مسلمانان در این روز، اقدام به خرید گوسفند نموده و به مناسبت این عید مقدس آن را قربانی می نمایند و گوشت آن را به مردم و نیازمندان می بخشند.

بسیاری از خانواده های مسلمان، این عید عظیم را برای برپایی جشن عقد و عروسی فرزندان خود بر می گزینند تا علاوه بر برپایی مراسم جشن و سرور، این عید عظیم را نیز پاس داشته و از برکات آن بهره مند شوند.

در میان رسم و رسوم زیبای ایرانیان، رسم عیدی دادن به مناسبت های مختلف بسیار رایج است به این صورت که بعد از برگزاری جشن عقد یا مراسم نامزدی، خانواده داماد و خود داماد هدایایی را به رسم پیش کش و به عنوان عیدی برای عروس خانم فراهم نموده و اقدام به تزیین وسایل عید قربان برای عروس می نمایند و آن ها را به او هدیه می دهند. البته هدیه دادن در بیشتر خانواده ها محدود به عروس نبوده و هر دو نفر یعنی عروس و داماد از هدایای متنوع بهره مند می شوند.

از جمله این هدایای مخصوص می توان به؛ خرید شال و روسری و لباس و کفش و طلا و گل و … اشاره کرد که هر خانواده بسته به توان اقتصادی خود آن را انتخاب نموده و تزیین می کند و به عروس پیش کش می کند.

در ادامه توضیحات بالا، در اینجا مجموعه ای زیبا از نمونه تزیین وسایل عید قربان برای عروس را برای شما گردآوری نموده ایم که امیدواریم از آن ها ایده گرفته و استفاده نمایید.

تزیین وسایل عید قربان برای عروس:

معمولا برای تزیین وسایل عید قربان برای عروس از انواع روبان های رنگی، گل های تازه یا مصنوعی، انواع سنگ تزیینی، شمع و … استفاده می گردد. برای آشنایی بیشتز با این تزیینات عکس های زیر را تماشا کنید.

گردآوری: مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1668

به "تزیین وسایل عید قربان برای عروس" امتیاز دهید

1 کاربر به "تزیین وسایل عید قربان برای عروس" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزیین وسایل عید قربان برای عروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید