تشخیص سن افراد از گوشهٔ چشم آن ها با هوش مصنوعی

به گزارش اسلیم فا، ایسنا نوشت: پژوهشگران آمریکایی، سیستم جدیدی مبتنی بر هوش مصنوعی ابداع نموده اند که می تواند سن افراد را از روی عکس آنها حدس بزند.

تشخیص سن افراد از گوشهٔ چشم آن ها با هوش مصنوعی

پژوهشگران از نوعی سیستم جدید هوش مصنوعی رونمایی نموده اند که می تواند با آنالیز تصویر چهره افراد، سن آنها را حدس بزند. این روش جدید، روی بیش از هشت هزار عکس آزمایش شد و توانست راه را برای پیش بینی دقیق تر سن حتی با دیدن قسمت کوچکی از تصویر فراهم کند. پژوهشگران شرکت هاوت ای ال(Haut.AI) که فعالیت آن، در حوزه مراقبت های پوستی با یاری هوش مصنوعی است، 8414 تصویر بدون نام را به صورت تصادفی مورد آنالیز قرار دادند تا دقت این سیستم را آنالیز نمایند. آنها در این آنالیز دریافتند که پوست گوشه های چشم و ناحیه کلی پلک، موثرترین قسمت های بدن در مشخص سن هستند.

آناستازیا جورجیوسکایا(Anastasia Georgievskaya)، مدیرعامل شرکت هاوت ای ال گفت: آینده این تجارت، در شخصی سازی است و من امیدوارم که این پژوهش، پایه ای برای مراقبت های مربوط به پوست و سلامت با یاری هوش مصنوعی گردد. شاید درک بسیاری از فرآیندهای زیستی پوست با یاری هوش مصنوعی، نتایج غیرمنتظره ای را در این زمینه رقم بزند.

به گفته پژوهشگران، این فناوری، گامی به سوی ابداع ساعت های آنالیز روند پیری مبتنی بر هوش مصنوعی محسوب می گردد که می توانند همه مراحل فرآیند افزایش سن را مورد آنالیز قرار دهند. دکتر الکس ژاوورونکوف(Alex Zhavoronkov)، مدیرعامل شرکت زیست فناوری اینسیلیکو مدیسین (Insilico Medicine) گفت: این پژوهش نشان می دهد که کدام ناحیه از چهره، در آنالیز سن مهم تر است اما هنگامی که داده هایی مانند بیان ژن یا پروتئین را آنالیز می کنید، آنالیز ژن های مهم تر امکان پذیر می گردد. براساس نتایج این پژوهش، افرادی که مایل هستند جوانتر به نظر برسند، باید مراقب سلامتی پوست گوشه چشم خود باشند.

از این اطلاعات می توان برای ارزیابی عوامل متفاوت موثر بر افزایش سن از جمله سبک زندگی، مراقبت های پزشکی و یا لوازم آرایشی استفاده کرد. شاید این روش تشخیص، به ابداع درمان های شخصی سازی شده برای پوست در آینده منجر گردد.

5656

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 109

به "تشخیص سن افراد از گوشهٔ چشم آن ها با هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص سن افراد از گوشهٔ چشم آن ها با هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید