تفاهم نامه خواهرخواندگی دو شهر گرگان و گوانجو چین امضاء شد

به گزارش اسلیم فا، شهردار گرگان با اشاره به امضای تفاهمنامه خواهرخواندگی بین دو شهر گرگان و گوانجو، گفت: امیدوارم بتوانیم بلافاصله پس از امضای این تفاهمنامه، فعالیت ها و اقدامات دو طرفه را شروع کنیم و در اولین فرصت ممکن وارد فاز اجرایی پروژه ها باشیم.

تفاهم نامه خواهرخواندگی دو شهر گرگان و گوانجو چین امضاء شد

با تور گوانجو یه جذابترین شهر چین سفر کنید، ترکیبی از مدرنیته و سنت چینی که در یکجا جمع شده اند.

به گزارش خبرنگاران از گرگان، به نقل از روابط عمومی شهرداری گرگان، عبدالرضا دادبود در نشست خبری با رسانه های بین المللی در حاشیه مجمع دنیای شهرداران در گوانجو چین، اظهارداشت: این اجلاس فرصتی را فراهم کرد تا در حاشیه آن به ارتباط بیشتر گوانجو و گرگان بپردازیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه توسعه شهری در گوانجو بسیار قابل توجه بوده و مدیریت شهری گرگان به دنبال آن است که بتواند با برقراری ارتباط با شهرهای مهم دنیا در راستای تبادل ظرفیت ها و توسعه شهری به ویژه در حوزه گردشگری اتفاقات خوبی را رقم بزند.

شهردار گرگان اعلام کرد: در نشست با شهردار گوانجو این موضوع مطرح شد که گرگان یک شهر تاریخی با 2 هزار و 500 سال قدمت است و از فرصت های گرشگری، دانشگاهی و سرمایه گذاری و حوزه های اجتماعی و فرهنگی این شهر و گوانجو می توان برای توسعه بخش های هر دو شهر استفاده کرد.

دادبود با اشاره به امضای تفاهمنامه خواهرخواندگی بین دو شهر گرگان و گوانجو، اعلام کرد: امیدوارم بتوانیم بلافاصله پس از امضای این تفاهمنامه، فعالیت ها و اقدامات دو طرفه را شروع کنیم و در اولین فرصت ممکن وارد فاز اجرایی پروژه ها باشیم.

وی تاکید نمود: نگاه مدیریت شهری گرگان در این دوره در کنار وظایف ذاتی شهرداری بر محور توسعه گردشگری است و در این جهت صدها پروژه سرمایه گذاری در گرگان تعریف شده و تعداد زیادی از آنها در مرحله مطالعه و یا آماده برای اجرا است.

شهردار گرگان با تاکید بر اینکه گرگان دارای ظرفیت های خوب گردشگری است که می تواند برای مردم چین و شهر گوانجو جذابیت داشته باشد، گفت: در روزهای گذشته جشنواره ای را برگزار کردیم که مردم برای دیدن جذابیت های پاییزی به گرگان آمده بودند و این در حالی بود که برگ درختان پاییزی در گرگان بیش از 15 رنگ را به خود گرفته بود.

دادبود گفت: بافت تاریخی گرگان بسیار جذاب است که در کنار شهرهای اصفهان و یزد و دیگر شهرهای تاریخی ایران می توان یکی از مقصدهای بسیار مهم گردشگری باشد.

وی تاکید نمود: در حوزه اجتماعی و ورزشی اقدامات بسیار خوبی در این دوره مدیریت شهری اجرا شده و به نظر من، شهر گوانجو در شب بسیار زیبا است و ما به دنبال این هستیم از تجربه های گوانجو در این راستا استفاده کنیم.

شهردار گرگان اعلام کرد: استفاده از تجربه گوانجو در توسعه حمل و نقل شهری و حل مشکل ترافیک یکی از مسائل بسیار مهمی است که در دستور کار قرار خواهد گرفت.

ش

منبع: تسنیم
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 303

به "تفاهم نامه خواهرخواندگی دو شهر گرگان و گوانجو چین امضاء شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه خواهرخواندگی دو شهر گرگان و گوانجو چین امضاء شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید