تفاوت سود مرکب با بهره مرکب بانکی چیست؟

به گزارش اسلیم فا، یکی از ساده ترین روش های ایجاد سود مرکب، توجه به سرمایه های کوچک است.

تفاوت سود مرکب با بهره مرکب بانکی چیست؟

به گزارش خبرنگار حتما برایتان پیش آمده است که به بانک بروید و با نگاه کردن به دفترچه حساب بانکی خود متوجه چیزی نشوید و برایتان سوال های زیادی ایجاد گردد. سود ساده و مرکب تفاوت های بسیاری دارد که شاید برای شماهم جذاب باشد.

در محاسبه سود ساده، فقط اصل سرمایه و سودی که به آن تعلق می گیرد مهم است ولی سود مرکب، سودی ترکیب شده و مضاعف است. در محاسبه سود مرکب علاوه بر محاسبه سودی که به اصل سرمایه تعلق می گیرد، سودی که به خود سودها تعلق می گیرد هم در نظر گرفته می گردد.

در بهره ساده، بهره دریافتی سرمایه گذاری نمی گردد و بنابراین بهره ای که در هر دوره دریافت می گردد، فقط از محل سرمایه گذاری اولیه خواهد بود

لازم به ذکر است مرکب کردن بهره، یعنی دریافت بهره از محل بهره؛ نتیجه این کار، بهره مرکب نامیده می گردد.

استفاده از سود مرکب ، سرمایه ما را نسبت به سود ساده، چندین برابر افزایش می دهد. ولی تنها در صورت وجود درآمد پایدار می توانیم از بهره مرکب استفاده و سرمایه خود را چندین برابر افزایش دهیم. به عبارتی ،بهتر است بگوییم برای درآمدهای مقطعی کاربردی ندارد.

دو اصل در سود مرکب مهم هستند؛ نخست آنکه به اصل و سود سرمایه گذاری خود دست نزنید و به آن اجازه رشد بدهید و نکته دوم داشتن صبر است.

برای بهتر متوجه شدناین مفهوم بهتر است تعریفی از دارایی داشته باشیم.دارایی به هرچیز با ارزشی گفته می گردد که صرفا مادی باشد و با پول اندازه گیری گردد مانند پول، سکه، خانه، ماشین.

این دارایی برای مرکب شدن باید در حساب بانکی یا کسب و کار به کار گرفته گردد.پس باید به فکر کسب و کاری باشید که در خواب هم برایتان سوداوری داشته باشد و سود آن را بتوانیم دوباره در کسب و کار فعلی یاسایر کسب و کارها سرمایه گذاری کنیم تا موجب پیشرفت ما در کسب ثروت گردد.

نیم نگاهی به بعضی بازار های سرمایه گذاری در کشور/کدام بازار ریسک زیادی دارد؟

یکی از ساده ترین روش های ایجاد سود مرکب، توجه به سرمایه های کوچک است. به کارگیری سرمایه های کم و قرار دادن آن در راستا درست سرمایه گذاری می تواند اندوخته های اقتصادی یک نفر را افزایش دهد که یکی از راه هایی که می تواند فرد را به این هدف برساند, شرکت در بازار سرمایه است.

بهتر است بداتید نظام پرداخت سود بانک ها بر اساس سود مرکب نیست از همین جهت نمی توان با پس انداز سرمایه در بانک به سود مرکب رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 938

به "تفاوت سود مرکب با بهره مرکب بانکی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت سود مرکب با بهره مرکب بانکی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید