تلخ و شیرین روزهای کرونایی در استان زنجان

به گزارش اسلیم فا، خبرهای تلخ و شیرین در کنار هم قرار دارند. در یک سوی ماجرا عده ای فرصت طلب با انبار کردن ماسک و الکل بر ثروت های مادی شان بیفزایند و در سوی دیگر جوانانی بی ادعا و گمنامی حضور دارند که مایه امید برای بشریت هستند.

تلخ و شیرین روزهای کرونایی در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران از زنجان، خبرهای تلخ و شیرین در کنار هم قرار دارند. در یک سوی ماجرا عده ای فرصت طلب ماسک و الکل را انبار می نمایند تا بر ثروت های مادی شان بیفزایند؛ اگرچه این اقدام های ننگین و غیراخلاقی چه بسا به بهای جان همنوعانشان تمام گردد و یک ماسک بتواند جان یک کودک و جوان یا پیرزان و پیرمردی را از مرگ رهایی دهد.

رصد اخبار روزهای کرونایی نشان داد فرصت طلبان همیشه در کمین هستند و عمر کرونا به انتها خواهد رسید، اما این بی ریشه ها همیشه از پیکرهای زخم گرفته ارتزاق خواهد نمود و این ماجرا در زنجان به گونه ای بود که عوامل قضایی، نظارتی و بهداشتی را به کف خیابان ها کشاند تا دست سوداگران مرگ را از دست پیدا کردن به اهداف ننگین شان کوتاه کند.

اما در آن سوی ماجرا جوانانی بی ادعا و گمنام حضور دارند که مایه امید برای بشریت هستند و با دل های پاک و بی آلایش وقت و توان خود را در روزهای تعطیل دانشجویی و لحظه هایی که سال کهنه جایش را به سال نو می دهد به جای اینکه در کنار سفره های پدران و مادرانشان باشند در گوشه ای از شهر عاشقانه و بی ادعا برای یاری به بیماران کرونایی و همنوعان احتیاجمندشان قرار می دهند تا سهمی عظیم در مبارزه ای عمیق و عظیم علیه کرونا ویروس داشته باشند.

دانشجویان جمعیت دانشجویی امام حسن مجتبی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با حضور در مهدیه دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در یک اقدام انسان محبت آمیز و در راستای یاری به نظام سلامت کشور اقدام به فراوری ماسک می نمایند.

همه در شرایط فعلی کرونایی باید پای کار باشند

شبنم بابالویی دانش آموخته رشته صنایع دانشگاه آزاد اسلامی زنجان است و او که نمی خواهد از کار و کوشش تیم های فعال برای فراوری مایحتاج ضروری این روزهای جامعه بگوید، معتقد است: تنها کاری که در این شرایط از دست ما برمی آید این است که در فراوری ماسک به نظام سلامت یاری کنیم و نباید کادر بیمارستانی و بیماران را تنها بگذاریم.

وی می افزاید: داستان کشتی که سال ها می خواندیم اگر کسی بخواهد آن را سوراخ کند در آب غرق خواهد شد به خوبی معنا و قابل درک است و اگر در این شرایط هرکس به فکر جامعه نباشد حتماً جامعه بیشتر آسیب خواهد دید و فرد هم به تبع آن زیان خواهد دید.

دانش آموخته رشته صنایع دانشگاه آزاد اسلامی زنجان اضافه می نماید: این روزهای کشور برای جمعیت و جریان های دانشجویی روزهای عافیت نیست و باید مسئولان برای برطرف مسائل آستین ها را بالا بزنند.

بابالویی با اشاره به فراوری ماسک بیان می نماید: با توجه به اعلام احتیاج دانشگاه علوم پزشکی زنجان، جمعیت دانشجویی امام حسن مجتبی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با تهیه تعدادی چرخ خیاطی با همکاری و همراهی دانشجویان علاقه مند در مهدیه واحد زنجان مستقر شدند و در این امر خداپسندانه مشارکت دارند.

وی تصریح می نماید: دانشجویان در سه تیم به صورت سه شیفت کاری از 9 صبح تا 21 شب مشغول کار هستند و روزانه 3 هزار ماسک را فراوری و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می دهند تا در اختیار داروخانه ها و جامعه هدف قرار دهد.

دانش آموخته رشته صنایع دانشگاه آزاد اسلامی زنجان درباره مدت زمان فراوری ماسک نیز مطرح می نماید: این کار از روزهای انتها اسفند شروع و تا 31 فروردین 1399 ادامه خواهد داشت.

بابالویی تبیین می نماید: در این روزهای سخت که امکان ابتلا به بیماری کرونا زیاد است هر ایرانی وظیفه دارد در حد توان خود برای دفع این بلا کوشش کند و کمترین کاری که می تواند برای جامعه بکند این است با عمل به توصیه های بهداشتی برای پیشگیری از ویروس کرونا در خانه بمانند و به نظام سلامت یاری نمایند.

انتهای پیغام/4078/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 939

به "تلخ و شیرین روزهای کرونایی در استان زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلخ و شیرین روزهای کرونایی در استان زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید