تمدید 30 روزه اجرای طرح فاصله فیزیکی در آمریکا

به گزارش اسلیم فا، دونالد ترامپ 30 روز دیگر اجرای طرح فاصله فیزیکی را در آمریکا تمدید کرد.

تمدید 30 روزه اجرای طرح فاصله فیزیکی در آمریکا

به گزارش ، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا 30 روز دیگر اجرای طرح فاصله فیزیکی را تمدید کرد.

بر این اساس، ترامپ گفت: براساس مدل سازی هایی که انجام داده ایم، حداکثر در دو هفته آینده به نقطه اوج ابتلا به ویروس کرونا خواهیم رسید.

وی خاطر نشان کرد: ما روزانه از یکصد هزار نفر تست کرونا می گیریم. ما بیشتر از هر کشور دیگری تست کرونا را انجام می دهیم و به همین دلیل هم هست که آمریکا بیشترین شمار مبتلایان به ویروس کرونا را در جهان ثبت کرده است.

ترامپ افزود: ما از پلاسمای خون بهبودیافتگان ویروس کرونا برای درمان مبتلایان استفاده می کنیم. امیدواریم این امر وسیله مناسبی برای درمان بیماران باشد.

پیش تر پزشکان ایرانی از پلاسمای خون بیماران بهبود یافته برای درمان مبتلایان ویروس کرونا بهره گرفته بودند.

مقامات آمریکایی به شدت نگران افزایش تلفات و مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور هستند.

دکتر آنتونی فائوچی، مدیر موسسه ملی بیماری های عفونی و آلرژی آمریکا در گفت وگو با سی ان ان تخمین زد ممکن است همه گیری کرونا جان بین 100 هزار تا 200 هزار نفر را در آمریکا بگیرد.

این مطلب در شرایطی بیان می شود که مقامات نیویورک، نیواورلئان و دیگر شهر های بزرگ آمریکا هشدار داده اند تجهیزات پزشکی شان به زودی به اتمام خواهد رسید.

بر اساس اعلام پایگاه اینترنتی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (سی دی سی) در آمریکا، از سال 2010 آنفلوآنزا هر سال به مرگ 12 هزار تا 61 هزار نفر در این کشور منجر شده است. بنابر این گزارش، شیوع آنفلوآنزا در سال های 1918-1919 جان 675 هزار نفر را در آمریکا گرفت.

کمبود دستگاه های تنفس مصنوعی در چند شهر بزرگ آمریکا در شرایطی تشدید شده که شمار جان باختگان بر اثر ویروس کرونا در این کشور روز شنبه از دو هزار و 100 تن گذشت، که بیش از دو برابر میزان دو روز قبل است.

آمریکا هم اکنون بیش از 123 هزار مورد آلودگی به ویروس کرونا را به ثبت رسانده، که بیشترین تعداد در بین کشور های جهان است. از زمانی که نخستین مورد آلودگی به ویروس کرونا اواخر ماه ژانویه در آمریکا تایید شد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور از یک سو مخاطرات این بیماری را کم دانسته و از سوی دیگر از آمریکایی ها خواسته است اقداماتی برای کند کردن شیوع آن اتخاذ کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 964

به "تمدید 30 روزه اجرای طرح فاصله فیزیکی در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید 30 روزه اجرای طرح فاصله فیزیکی در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید