جملات پر کاربرد عربی در سفر به دبی

به گزارش اسلیم فا، هنگام سفر به یک کشور، بسیار مهم است که بتوانید با مردم آن کشور ارتباط برقرار کنید. برای برقراری ارتباط با مردمی از زبان و فرهنگ متفاوت، تنها کافی است تا عبارت های پرکاربردی که در طول روز به وسیله آن ها استفاده می گردد را بلد باشید. در صورتی که با تور سفر کنید، بیشتر این جملات و صحبت ها را راهنمای تور انجام خواهد داد. اما برای سفر شخصی به سایر کشورها، لازم است تا خودتان چند کلمه ای یاد بگیرید. در مقاله امروز از خبرنگاران ، قصد داریم تا جملات پر کاربرد عربی را برای افرادی که قصد سفر به امارات و دبی را دارند آموزش بدهیم. برای یادگیری جملات پر کاربرد عربی در زندگی روزمره، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

جملات پر کاربرد عربی در سفر به دبی

برای رزرو آنلاین ارزانترین تور به مقصد دبی با برترین قیمت کافی ست روی تصویر زیر کلیک کنید.

دبی کجاست؟

دبی یکی از بزرگ ترین و معروف ترین شهرهای امارات متحده عربی است که مردمش به زبان عربی صحبت می نمایند. این شهر که در جنوب خلیج فارس واقع شده یکی از مدرن ترین شهرهای دنیا است و مسافران و به خصوص ثروتمندان خارجی از هر کجای دنیا به آنجا سفر می نمایند. به علت همین مهاجرت پذیر بودن، مردم دبی با طیفی از زبان های انگلیسی، عربی، هندی، فارسی، بنگالی و چینی آشنا هستند اما معمولا به همان زبان عربی صحبت می نمایند. دین مردم دبی اسلام است اما افراد زیادی با دین های هندو، بهایی، مسیحی و بودایی نیز در آن سانمایند.

جملات پر کاربرد عربی در سفر به دبی کدامند؟

درست است که زبان انگلیسی می تواند تا حد زیادی در سفرهای خارجی کارتان را راه بیندازد، ولی معمولا مردم کشورهای امارات یا ترکیه یا گرجستان ترجیح می دهند به زبان خودشان صحبت نمایند. در واقع در خیلی از مکان ها کسی انگلیسی بلد نیست و اگر عربی بلد نباشید در دبی کاری از پیش نمی برید. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم که حتما جملات عربی را حتی در حد خیلی ساده یاد بگیرید تا در سفر به دبی مسئله ای نداشته باشید.

در ادامه چندتا از جملات پر کاربرد عربی در سفر به دبی را با هم یاد می گیریم.

جملات پر کاربرد عربی در زندگی روزانه

در این بخش و در جدول زیر برخی از جملات و عبارات پر کاربرد عربی که در طول روز استفاده می شوند معرفی شده اند. با یادگیری این جملات پر کاربرد عربی می توانید با مردم عادی، کارکنان هتل، رانندگان، فروشندگان و بسیاری از افراد دیگر ارتباط برقرار کنید.

جملات پر کاربرد عربی برای پرسیدن آدرس

اگر در دبی یا سایر شهرهای امارات و کشورهای عربی قصد گشت و گذار یا رفتن به مکانی را داشته باشید، باید بتوانید آدرس بپرسید و در صورت احتیاج از سایر افراد یاری بگیرید. در ادامه این بخش و در جدول زیر می توانید جملات پر کاربرد عربی برای پرسیدن آدرس و گرفتن یاری در صورت گم شدن در کشورهای عربی را به خوبی یاد بگیرید.

جملات پر کاربرد عربی هنگام خرید

یکی از دلایل سفر به کشورهای عربی، مخصوصا امارات و دبی، خرید از مراکز خرید و بازارهای بزرگ این شهرهاست. به همین علت حتی اگر با تور هم سفر می کنید، لازم است که یک سری عبارات و جملات پر کاربرد عربی هنگام خرید را یاد بگیرید. در ادامه این بخش مهم ترین و پر کاربرد ترین عبارات عربی برای خرید در بازار و مراکز خرید دبی آموزش داده شده است.

جملات پر کاربرد عربی در رستوران

بی شک هنگام سفر به دبی یا سایر شهرهای عربی، سری به رستوران های آن شهر خواهید زد. برای سفارش غذای مورد نظر خود و ارتباط با پیشخدمت رستوران ها، لازم است که عبارات رایج و جملات پر کاربرد عربی در رستوران را بلد باشید. در ادامه این بخش برخی از پر کاربردترین عبارات عربی برای برقراری ارتباط در رستوران های عربی آموزش داده شده اند.

جملات پر کاربرد عربی هنگام برقراری ارتباط

اگر بخواهید با فردی عرب زبان دوست شوید یا ارتباط برقرار کنید، باید پیش از هر چیزی بتوانید برخی از سوالات شخصی مانند نام او را بپرسید. برای همین لازم است که جملات پر کاربرد عربی را برای پرسیدن سوالات شخصی بلد باشید. در ادامه این بخش و در جدول زیر، برخی از عبارات متداول عربی برای برقراری ارتباط و پرسیدن سوالات شخصی آموزش داده شده است.

جملات پر کاربرد عربی برای شرح خواستن

در صورتی که بخواهید از افرادی سوال بپرسید یا به آن ها بگویید که مساله ای را متوجه شده اید یا نشده اید، باید عبارات عربی مربوط به این دسته از مکالمات را بلد باشید. در ادامه این بخش می توانید جملات و عبارات متداول عربی را برای پرسیدن سوال و شرح خواستن از طرف مقابل مشاهده کنید.

عبارات پر کاربرد عربی

عباراتی که در این بخش از مقاله معرفی شده اند اکثرا یک جمله کامل نیستند. اما در بسیاری از مواقع برای برقراری ارتباط با افراد عربی و بعلاوه درک و یادگیری بهتر جملات پر کاربرد عربی، باید این عبارات را بلد باشید. برخی از کلمات و عبارات پر کاربرد عربی در ادامه این بخش و در جدول زیر آموزش داده شده است.

جمع بندی درباره جملات عربی

دبی به عنوان یکی از مدرن ترین شهرهای امارات است که می توانید به راحتی با ویزای توریستی 15 روزه به آنجا بروید. خیلی از افراد برای خرید از برندهای معروف به دبی سفر می نمایند و از فروشگاه های لاکچری آن پوشاک با کیفیت می خرند. قصد برخی ها هم از سفر به دبی یادگیری زبان عربی در امارات است که دانشگاه های دبی به آن معروف هستند. علت دیگر نیز سفرهای کاری است، زیرا خیلی از ثروتمندان در اقتصاد قوی دبی سرمایه گذاری می نمایند و کسب و کارهای میلیاردی در آنجا راه می اندازند.

فهرست جملات عربی معرفی شده در بالا یک سفر عالی و راحت را برایتان تضمین می نماید تا هم راحت خرید کنید و هم با خیالی آسوده در شهر بگردید. تنها کافیست این عبارات و کلمه ها را به خاطر بسپارید تا بتوانید با مردم دبی ارتباط برقرار کنید. به علاوه یاد گرفتن این عبارات در سفر به کشورهای عربی دیگر هم به کارتان خواهد آمد، چون بسیاری از کلمات بین کشورهای عربی با هم مشابه است. خبرنگاران برترین هتل ها و پروازهای دبی را برایتان در نظر دارد، پس یادتان نرود که حتما ما را دنبال کنید.

  • آیا افراد در دبی به زبان انگلیسی صحبت می نمایند؟

از آنجایی که دبی شهری بسیار توریستی است، مردمش به زبان های مختلفی از جمله انگلیسی آشنایی دارند. با این حال توصیه می شوند که کمی از جملات عربی را پیش از ورود به امارات یاد بگیرید تا کارتان لنگ نماند.

  • آیا لازم است برای رفتن به دبی عربی یاد بگیریم؟

نه کاملا. اما یادگیری برخی از کلمات و جملات عربی پرکاربرد سفر به دبی را برایتان آسان تر خواهد نمود.

  • آیا یادگیری زبان عربی سخت است؟

زبان عربی هم مانند هر زبان دیگری احتیاج به دوره مشخصی برای یادگیری دارد.

  • پرکاربردترین زبان های امارات متحده عربی چه هستند؟

به علت مهاجرت افراد ایرانی، چینی، هندی و خیلی از ملیت های دیگر مردم دبی به زبان های فارسی، چینی، هندی، بنگالی و از همه مهم تر انگلیسی آشنا هستند.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 دی 1401 بروزرسانی: 23 دی 1401 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2261

به "جملات پر کاربرد عربی در سفر به دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جملات پر کاربرد عربی در سفر به دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید