حزب سمیر جعجع دخالت استخبارات سعودی در لبنان را تکذیب کرد

به گزارش اسلیم فا، حزب القوات اللبنانیه نزدیک به عربستان سعودی مدعی شد، گزارش یک روزنامه لبنانی که در آن دخالت سازمان اطلاعات سعودی در امور تشکیل دولت جدید را فاش کرد، صحت ندارد.

حزب سمیر جعجع دخالت استخبارات سعودی در لبنان را تکذیب کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یادداشت نقولا ناصیف روزنامه نگار لبنانی در روزنامه الاخبار که در آن از مداخله سازمان اطلاعات سعودی در امور لبنان صحبت شده بود، واکنش حزب القوات اللبنانیه به ریاست سمیر جعجع را به دنبال داشت.

در بیانیه ای که وب سایت رسمی این حزب منتشر نموده، گزارش مذکور تکذیب و ادعا شده است، پیوستن نقولا ناصیف به دسته روزنامه نگارانی که اطلاعات غیرواقعی را منتشر می نمایند، باعث تأسف است.

ناصیف در یادداشت خود فاش کرد، یکشنبه شب هفته گذشته سمیر جعجع از خالد حمیدان رئیس سازمان اطلاعات سعودی تماسی تلفنی دریافت کرد که در آن به وی گفته شد، نباید روز دوشنبه به الحریری رأی دهد. الحریری پس از آنکه از قصد القوات مطلع شد درخواست تعویق در رایزنی های پارلمانی را کرد. الحریری با اینکه حمایت دوگانه شیعی را داشت از نامزدی برای نخست وزیری کنار کشید زیرا دریافته بود پشتوانه منطقه ای او دیگر وی را در این سِمت نمی خواهد (جزئیات بیشتر).

حسان دیاب که با شصت و نه رأی مأمور به تشکیل کابینه جدید لبنان شده، دیروز (شنبه) رایزنی ها در همین زمینه را شروع کرد.

حزب القوات اللبنانیه در کنار المستقبل به ریاست سعد الحریری و التقدمی الاشتراکی به ریاست ولید جنبلاط اعلام نموده اند در دولت جدید مشارکت نمی نمایند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 732

به "حزب سمیر جعجع دخالت استخبارات سعودی در لبنان را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حزب سمیر جعجع دخالت استخبارات سعودی در لبنان را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید