خبرنگاران دغدغه تولیدکنندگان یزدی تامین نهاده های دام و طیور است

به گزارش اسلیم فا، یزد - خبرنگاران -استاندار یزد تامین نهاده های دام و طیور را مهمترین دغدغه تولیدکنندگان استان ذکر کرد و گفت: مسوولان وزارت جهاد کشاوری و سازمان های مربوطه باید جدی تر در این مورد وارد میدان عمل شوند تا نهاده ها به موقع به دست مرغداران برسد.

خبرنگاران دغدغه تولیدکنندگان یزدی تامین نهاده های دام و طیور است

به گزارش خبرنگاران، محمدعلی طالبی روز یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که با حضور عباس تابش معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت(صمت) برگزار شد، به مشکل تامین مرغ مورد نیاز شهروندان یزدی اشاره کرد و اضافه کرد: مرغدارانی که از حمایت های دولت بهره مند می شوند باید نسبت به تامین نیاز بازار هم متعهد باشند.

وی در مورد مجوزهای دام و طیور و آبزیان هم اظهارکرد: لازم است، هم اکنون انحصاری که در این مورد وجود دارد، شکسته شود تا رونق تولید در برخی بخش ها با فعال شدن ظرفیت های موجود افزایش یابد.

استاندار یزد در مورد تصفیه روغن و غلات هم اضافه کرد: اقداماتی در استان در حال انجام است ،امید می رود، بتوان این بخش از ظرفیت استان را نیز فعال تر کرد.

همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: یکی از مباحثی که تحت الشعاع تامین نهاده های دام و طیور مورد غفلت قرار گرفته است، نهاده های مورد نیاز آبزیان است که مسائل این بخش نیز باید رفع شود.

سیدمسعود عظیمی اضافه کرد: شرایطی که امروز در مورد مرغ و تخم مرغ وجود دارد، قابل تامل است و این شرایط باید به سرعت از سوی دستگاه های مرتبط ساماندهی شود.

وی گفت: یکی از نگرانی مرغداران، تامین دیرهنگام نهاده هاست ،معمولا 10 روز بعد از جوجه ریزی، نهاده ها به دست آنها می رسد که این امر نگرانی دایمی این بخش از تولیدکنندگان را به دنبال دارد .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد با بیان اینکه صنعت مرغداری استان ظرفیت صادراتی دارد، شرح داد: لازم است سیاست گذاری های اصولی در این زمینه انجام تا مرغداران فعال تر شوند.

تولید روزانه 110 تن مرغ مازاد بر نیاز در یزد

همچنین رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت(صمت) یزد در این نشست از تولید روزانه 110 تن مرغ مازاد بر نیاز استان خبر داد و گفت:میزان مصرف مرغ استان روزانه 70 تن است.

محمدرضا علمدار یزدی با بیان اینکه میزان کشتار روزانه مرغ در استان به 180 تن می رسد یادآور شد: قیمت مصوب گوشت قرمز ماه هاست از قرار کیلویی 110 هزار تومان ثابت مانده است با آنکه یزد مولد گوشت قرمز گوسفند نیست و نیازهای خود را از فارس وارد می کند اما همیشه قیمت مصوب استان از فارس کمتر است.

وی شرح داد: قیمت تخم مرغ در بازار ثابت مانده و هر کیلوگرم آن 16 هزار و 900 تومان عرضه می شود و برای اینکه به ثبات در بازار تخم مرغ برسیم، از ابتدای دی ماه تا 20 بهمن، 2 هزار و 100 مورد بازرسی از واحدهای مرغ تخم گذار و صنفی انجام شد که حاصل آن تشکیل 111 فقره پرونده تخلف اقتصادی به ارزش 26 میلیارد ریال جریمه است.

رییس سازمان صمت یزد با اشاره به اقدامات شبانه روزی در زمینه کنترل بازار و تولید تخم مرغ اظهار کرد: استان در حال حاضر صادر کننده تخم مرغ است.

وی در مورد تولید و مصرف گوشت مرغ هم اظهار کرد: بازرسان مرتب مشغول نظارت بر تولید، عرضه و فروش گوشت مرغ هستند و اگر استان های همسایه قیمت های مصوب را رعایت و یزد را در تنظیم بازار قیمت مرغ همراهی کنند،کنترل بازار یزد ساده تر است.

علمدار یزدی در مورد تنظیم بازار میوه شب عید هم اضافه کرد: امسال 400 تن سیب و 500 تن پرتغال برای شب عید در نظر گرفته شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1583

به "خبرنگاران دغدغه تولیدکنندگان یزدی تامین نهاده های دام و طیور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دغدغه تولیدکنندگان یزدی تامین نهاده های دام و طیور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید