خبرنگاران شهروندان عراقی خطاب به آمریکا: فقط بروید، محکوم کردن نمی خواهیم

به گزارش اسلیم فا، بغداد - خبرنگاران- شهروندان عراقی به بیانیه سفارت آمریکا درباره انفجارهای تروریستی بغداد واکنش نشان دادند و خطاب به آمریکایی ها گفتند: ما از شما محکوم کردن نمی خواهیم، فقط از کشورمان بروید.

خبرنگاران شهروندان عراقی خطاب به آمریکا: فقط بروید، محکوم کردن نمی خواهیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العهد، شهروندان خشمگین عراقی در واکنش به بیانیه سفارت آمریکا درخصوص محکوم کردن انفجارهای تروریستی روز پنجشنبه شهر بغداد تاکید کردند که همه ویرانی ها و خرابی های عراق زیر سر آمریکا است.

این شهروندان عراقی خواستار خروج همه نیروهای اشغالگر بیگانه از کشورشان شدند.

علی عادل شهروند عراقی خطاب به آمریکایی ها گفت: محکوم نکنید؛ فقط از کشورم بروید و بگذارید که در صلح زندگی کنیم.

لیث ابوطبیخ دیگر شهروند عراقی نیز با خشم و کنایه به آمریکایی ها گفت: از شما به خاطر مصیبت ها و ویرانی هایی که بر سر عراق و ملت آن آورده اید، تشکر می کنم. از شروع اشغالگری خودتان در عراق تا این لحظه هیچ خیر و خوبی ندیدیم. وکسانی که ستم نموده اند، به زودی خواهند دانست به کجا برخواهند گشت.

یک شهروند عراقی به نام بسمه الحسینی نیز در کنایه به آمریکایی ها گفت: کسانی که (مردم را) می کشند و در تشییع جنازه اش هم شرکت می نمایند، بدانند که روزی خواهد رسید که ما آنها را در برابر خداوند به خاطر کارهایشان بازخواست کنیم و هرگز شما را نخواهیم بخشید.

فرقد الوسمی دیگر شهروند عراقی نیز خطاب به سفارت آمریکا در بغداد گفت: آیا واقعا محکوم می کنید! آیا جنایت هایتان در ابوغریب را محکوم می کنید. آیا اقدامات جنایتکارانه (شرکت آمریکایی امنیتی بدنام) بلک واتر را محکوم می کنید. واقعا نمی دانم که چه چیزی را محکوم می کنید. شما مسبب همه جرم و جنایت و قتل و ارعابها هستید. دست شما رو شده است.

سفارت آمریکا در عراق روز پنجشنبه در بیانیه ای با محکوم کردن حمله انتحاری در میدان الطیران شهر بغداد اعلام نمود که این حمله بزدلانه و پلید است و بیانگر خطرات تروریسمی است که همچنان میلیونها عراقی با آن روبرو هستند.

همزمان نیز بعضی از خانواده های قربانیان انفجارهای تروریستی بغداد در گفت و گوی جداگانه با شبکه تلویزیونی العهد عراق، عربستان را در پس پرده این جنایت دانستند.

میدان الطیران در مرکز شهر بغداد روز پنجشنبه شاهد دو حمله انتحاری با استفاده از کمربند انفجاری بود که به کشته شدن 32 عراقی و زخمی شدن 110 نفر دیگر منجر شد.

این انفجارهای انتحاری با موج محکومیت های داخلی و بین المللی روبرو شد و گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1529

به "خبرنگاران شهروندان عراقی خطاب به آمریکا: فقط بروید، محکوم کردن نمی خواهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهروندان عراقی خطاب به آمریکا: فقط بروید، محکوم کردن نمی خواهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید