درخواست های غرامت یونان از آلمان قانونا معتبر و قابل اجراست

به گزارش اسلیم فا، خبرنگاران: رئیس جمهوری یونان درخواست های غرامت کشورش از آلمان بابت خسارت های جنگ جهانی دوم را از نظر قانونی معتبر و قابل اجرا دانسته و از مذاکرات قریب الوقوع با همتای آلمانی خود در این باره اطلاع داد.

درخواست های غرامت یونان از آلمان قانونا معتبر و قابل اجراست

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل، پروکوپیس پولوپلس رئیس جمهوری جدید یونان درخواست غرامت کشورش از آلمان بابت جنگ جهانی دوم را از نظر قانونی معتبر و قابل اجرا دانسته و گفت در این باره می خواهد با همتای آلمانی خود صحبت کند.

رئیس جمهوری جدید یونان می خواهد با یوآخیم گاوک رئیس جمهوری آلمان دیدار نموده و همچنین درباره درخواست های کشورش برای دریافت غرامت بابت بی عدالتی های نازی ها در قبال یونان در جریان جنگ جهانی دوم سخن بگوید.

پولوپلس در این باره گفت: من در اسرع وقت به آلمان سفر خواهم کرد.

دولت یونان چندی پیش مسئله طلب های خود بابت غرامت های جنگ جهانی دوم از آلمان را به میان کشیده و بیان کرد که آلمان باید بیش از 270 میلیون یورو بابت جنایت های ناسیونال سوسیالیسم در دوران جنگ جهانی غرامت به یونان پرداخت کند.

آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان نیز در ماه مارس در مجلس این کشور گفته بود که با تشکیل کمیسیون مجلسی برای آنالیز مسئله غرامت های جنگ جهانی، ما همه قربانیان جنگ جهانی دوم و نازیسم و مقاومت یونان را پاس می داریم.

رئیس جمهوری یونان همچنین تاکید نمود که یونان به زودی همه بدهی های خود را باز پرداخت خواهد نمود.

رئیس جمهوری آلمان سال گذشته در سفری به یونان برای جنایت های جنگی آلمان در دوران جنگ جهانی عذرخواهی کرد اما هیچ گونه اظهار نظری درباره غرامت های این جنگ نکرد.

پروکوپیس پولوپلس در این باره گفت: درخواست های یونان از نظر قانونی معتبراست و ما حق داریم این درخواست ها را از راه قانونی دنبال کنیم.

وی اضافه کرد: هر دو کشور باید یک انجمن مشترکی را بیابند تا در آن درباره مسئله غرامت ها مذاکره نمایند. این انجمن مثلا می تواند دادگاه بین المللی لاهه باشد.

رئیس جمهوری یونان در عین حال مصادره اموال آلمان در یونان بابت طلب های غرامت جنگ جهانی دوم رد را نموده و گفت: بگذارید من تاکید کنم که هیچ انسان عاقلی در یونان اقدامات یکجانبه در این راستا را مد نظر ندارد.

البته دولت آلمان درخواست یونان برای غرامت جنگ جهانی دوم را غیر موجه دانسته و این را مسئله ای انتها یافته که قبلا به آن رسیدگی شده است ارزیابی کرد.

رئیس جمهوری یونان با تاکید بر اینکه ما همه بدهی های خود را تا یوروی آخر پرداخت می کنیم همچنین انتقاد سختی را به سیاست های ریاضتی تحمیلی به کشورش وارد نموده و گفت: این سیاست ها دوست و همراه با رشد مالی نبوده و مثلا حداقل درآمد ممکن انسان ها را به خطر می اندازد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 404

به "درخواست های غرامت یونان از آلمان قانونا معتبر و قابل اجراست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست های غرامت یونان از آلمان قانونا معتبر و قابل اجراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید