دعوای تازه پرسپولیس و سازمان لیگ: بدهکارند یا طلبکار؟

به گزارش اسلیم فا، سازمان لیگ در پاسخ به سهم خواهی باشگاه پرسپولیس مدعی شده نه تنها به این باشگاه بدهکار نیست، بلکه 5 میلیارد و 700 میلیون تومان هم طلب دارد.

دعوای تازه پرسپولیس و سازمان لیگ: بدهکارند یا طلبکار؟

پرسپولیس از سازمان لیگ طلبکار است یا بدهکار؟

همین دیروز بود که باشگاه پرسپولیس خواهان دریافت حق خود از درآمدهای لیگ شد. مدیران این باشگاه در نامه ای که به سازمان لیگ فرستادند، خواهان تعیین شدن سهم پرسپولیس از محل درآمد برگزاری رقابت های لیگ به ویژه از ناحیه تبلیغات محیطی و دریافت حق و حقوق باشگاه از این درآمدها شدند. پاسخی که گرفتند اما چیزی نبود که انتظارش را می کشیدند چرا که سازمان لیگ مدعی شده نه تنها به پرسپولیس بدهکار نیست، بلکه 5 میلیارد و 700 میلیون تومان هم از این باشگاه طلب دارد.

سازمان لیگ در پاسخ به سهم خواهی باشگاه پرسپولیس بیانیه ای منتشرنموده و در آن نوشته: در روزهای اخیر باشگاه پرسپولیس در رسانه ها مدعی شده که با ارسال نامه ای به سازمان لیگ خواهان دریافت پول خود از محل درآمدهای تبلیغات محیطی شده است. در حالی که این باشگاه نه تنها ریالی از سازمان لیگ طلب ندارد، بلکه بر اساس اسناد اقتصادی موجود، بیش از 5 میلیارد و 700 میلیون تومان هم به این سازمان بدهکار است. رقم دقیق بدهی باشگاه پرسپولیس به سازمان لیگ فوتبال ایران 57312390623 ریال است.

سازمان لیگ در ادامه این بیانیه که به وسیله سایت رسمی اش منتشر نموده، یک اتهام دیگر را هم متوجه پرسپولیسی ها دانسته: در خصوص میزان بدهی باشگاه پرسپولیس به سازمان لیگ بارها با مدیران اقتصادی این باشگاه مکاتبات مختلفی صورت گرفته اما متاسفانه باشگاه پرسپولیس هیچ اقدامی در زمینه تسویه حساب یا حتی آنالیز اسناد مربوطه انجام نداده و حتی پاسخ نامه های مربوطه را نمی دهد. ضمن اینکه از وقتی بلیت فروشی به باشگاه پرسپولیس واگذار شده، آنها حق 20 درصدی فدراسیون، سازمان لیگ و هیات فوتبال تهران را هم پرداخت ننموده اند.

بخش پایانی بیانیه سازمان لیگ هم به یک دفاعیه شبیه است: در دنیا فوتبال بیش از 70 درصد درآمد باشگاه ها از حق پخش تلویزیونی است که متاسفانه در فوتبال ایران در چند سال اخیر پولی بابت حق پخش تلویزیونی به سازمان لیگ پرداخت نشده. از طرفی سازمان لیگ درآمد حاصله از تبلیغات محیطی را بر اساس آئین نامه های مسابقات، بین باشگاه ها تقسیم می نماید و نمی تواند حق سایر باشگاه ها را به باشگاه های بدهکار بدهد. فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ همچنان وظیفه حمایتی از تمامی باشگاه ها را بر عهده دارند.

برای عصبانی کردن پرسپولیسی ها همین بهانه سازمان لیگ کافی بود. بیانیه ای که ایرج عرب سرپرست باشگاه پرسپولیس به تندی به آن پاسخ داده و خواهان شفاف سازی شده: ما در دو ماه گذشته 5 نامه به سازمان لیگ زده ایم و خواهان این شدیم که تکلیف درآمدهای این سازمان از طرف باشگاه پرسپولیس تعیین گردد. حتی دو هفته پیش قرار شد یک نماینده از باشگاه و یک نماینده از سازمان لیگ جلسه ای برگزار نمایند اما به خاطر تغییر مدیریت در بخش اقتصادی سازمان لیگ این جلسه برگزار نشد. ما نمی دانیم از محل تبلیغات محیطی سازمان لیگ چقدر درآمد داشته ایم یا اصلا چقدر و به چه صورت بدهکار هستیم. برای همین خواهان شفاف سازی در این قضیه هستیم و می خواهیم جلسه ای را برگزار کنیم. کاری ندارم که ما به سازمان لیگ بدهکار هستیم یا آنها به ما. ما فقط خواهان شفاف سازی هستیم. الان شما می دانید سازمان لیگ تبلیغات محیطی را با چه قیمتی به چه کسی اجاره داده؟ وقتی این چیزها را ندانیم، نمی دانیم سهم ما چقدر است و وقتی ندانیم سهم مان چقدر است نمی دانیم درآمد یا بدهی خالص باشگاه به چه میزان است.

11 - 270 - 220

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 24 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 159

به "دعوای تازه پرسپولیس و سازمان لیگ: بدهکارند یا طلبکار؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوای تازه پرسپولیس و سازمان لیگ: بدهکارند یا طلبکار؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید