دنبال طلا می شد؟، 99 درصد طلای زمین اینجاست

به گزارش اسلیم فا، بر اساس محاسبات صورت گرفته، آنقدر طلا در کره زمین هست که می توان سرتاسر سطح این سیاره را تا عمق 50 سانتی متری با طلا پوشاند.

دنبال طلا می شد؟، 99 درصد طلای زمین اینجاست

به گزارش خبرنگاران ، شاید بپرسید که پس چرا طلا آنقدر کمیاب و گران بها است. پاسخ به این پرسش آن است که تقریبا تمام این مقادیر طلا تا هسته کره زمین ته نشین شده است که حتی بلندپروازترین معدنچیان نیز به آن دسترسی نخواهند داشت.

به طور طبیعی، واقعا شاید برای کسی اهمیتی نداشته باشد که چه اندازه سرب یا فلز رنیم در هسته زمین محبوس شده است، اما شرایط در خصوص فلز طلا فرق دارد. پروفسور وود به بنگاه خبررسانی استرالیا گفت: می توان گفت که بیش از 99 درصد از طلای زمین در هسته آن است.

براساس همین منطق پس سیارک های بازمانده، به ویژه آن هایی که تصور می گردد هسته های مشابه زمین دارند، مقادیر زیادی از این عناصر را در خود جای داده اند. دست یافتن به این سیارک ها بسیار سخت است، اما از حفاری تا هسته زمین آسان تر است، به همین علت است که ناسا کاوشگری را به سمت سیارک سنگین سایکی Psyche فرستاد. اخترشناسان در سال 2020 بنا بر داده های تازه از تلسکوپ هابل تخمین زنند که سیارک فلزی سایکی 16 انباشته از فلزاتی به ارزش یک میلیون برابر اقتصاد دنیا باشد.

اگر چنین منبعی از فلزات گرانبها در دسترس قرار گیرد، در نتیجه قیمت ها به شدت کاهش می یابد. همین امر در خصوص مواد معدنی به دام افتاده در هسته نیز صدق می نماید. اگر به نحوی طلاهای این سیارک آزاد می شد، دیگر همه ما روی قطعات طلا راه می رفتیم و آن وقت بود که هیچ کس بابت داشتن آن حاضر به پرداخت پول نمی بود.

در شما روی کوهی از طلا ایستاده اید بیشتر درباره طلای موجود در زمین بخوانید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 شهریور 1402 بروزرسانی: 3 شهریور 1402 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2352

به "دنبال طلا می شد؟، 99 درصد طلای زمین اینجاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنبال طلا می شد؟، 99 درصد طلای زمین اینجاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید