دوربین آیفون 13 در DxOMark از آیفون 12 پرو بالاتر نهاده شد

به گزارش اسلیم فا، مدتی قبل سایت DxOMark نتیجه آنالیز دوربین آیفون 13 پرو را منتشر کرد و در رده بندی این سایت بالاتر از آیفون 12 پرو نهاده شد. حالا متخصصان این سایت دوربین آیفون 13 را هم آنالیز نموده اند که این گوشی هم توانسته نسبت به آیفون 12 پرو امتیاز بهتری کسب کند.

دوربین آیفون 13 در DxOMark از آیفون 12 پرو بالاتر نهاده شد

دوربین این گوشی در زمینه کیفیت عکاسی امتیاز 138 را دریافت نموده که 3 امتیاز بالاتر از آیفون 12 پرو است و در زمینه فیلم برداری پیروز به دریافت امتیاز 117 شده که 5 امتیاز بالاتر از 12 پرو محسوب می گردد. در این گزارش آمده که سنسور دوربین اصلی این گوشی هم میزان سنسور 12 پرو است و علاوه بر این به جای فوکوس اتوماتیک مبتنی بر فناوری PDAF، حالا فناوری Dual-Pixel برای این کار استفاده می گردد.

به لطف بهره گیری از دیافراگم F/1.6 برای لنز دوربین اصلی و بعلاوه لرزشگیر مبتنی بر حرکت سنسور، تأثیر لرزش دست تا حد زیادی کاهش پیدا نموده است. البته دوربین اولترا واید این گوشی تفاوتی با نسل قبلی ندارد و همان مشخصات استفاده شده قرار گرفته اند. همان طور که احتمالا می دانید، آیفون 13 و آیفون 13 مینی در زمینه دوربین هیچ تفاوتی با هم ندارند و این یعنی از نظر عکس برداری و فیلم برداری کیفیت مشابهی را ارائه می نمایند.

سایت DxOMark دوربین این گوشی را ستایش نموده و می گوید عموما رنگ های زیبا با وایت بالانس مناسب ثبت می شوند. بعلاوه به سرعت و دقت بالای فوکوس اتوماتیک هم اشاره شده است. از طرف دیگر، فقدان دوربین تله فوتو در این گوشی با انتقاد روبرو شده که طبق این گزارش، انعطاف پذیری دوربین را کاهش می دهد. از دیگر ضعف ها می توانیم به وجود نویز در ویدیوهای ثبت شده در محیط های کم نور و محدودیت گستره دینامیکی در بعضی شرایط اشاره کنیم.

دوربین آیفون 13 توانسته امتیاز مشابه با آیفون 12 پرو مکس را دریافت کند و در رتبه دهم این سایت قرار گرفته است. باید خاطرنشان کنیم افراد زیادی نتایج آنالیز سایت DxOMark را قبول ندارند و این امتیازها همیشه محل مناقشه هستند. با توجه به اینکه دوربین های موبایل روزبه روز بهتر می شوند، امتیاز دادن به آن ها هم بسیار سخت تر از گذشته شده است.

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1915

به "دوربین آیفون 13 در DxOMark از آیفون 12 پرو بالاتر نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربین آیفون 13 در DxOMark از آیفون 12 پرو بالاتر نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید