ریلی، ساحلی دیدنی در کرابی تایلند

به گزارش اسلیم فا، از آنجایی که این روز ها سفر به تایلند در میان گردشگران ایرانی محبوبیت یافته، اطلاع کافی از مکان های مختلف این کشور برای تجربه ای سفری خوب جزو ملزومات سفر است. شبه جزیره ریلی از جمله مکان هایی است که در سفر به تایلند باید از آن دیدن کنید. با خبرنگاران همراه شوید.

ریلی، ساحلی دیدنی در کرابی تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

ساحل ریلی در حقیقت شبه جزیره ای کوچک و دارای چهار ساحل است. سواحلی که بازدید از آن ها در لیست و برنامه سفر هر گردشگر باهوشی است. ساحل ریلی یکی از پربازدید ترین و محبوب ترین مکان ها در تایلند محسوب می گردد. این ساحل درست در جنوب ساحل آئو نانگ (Ao Nang) قرار گرفته است و بر دماغه ای سنگی قرار گرفته است که تنها با قایق می توان به آنجا رفت. ریلی مکانی آرام، شگفت انگیز و خارق العاده است.

تنها در شبه جزیره ای کوچک با سواحلی بسیار زیبا پوشیده از شن سفید، صخره هایی از جنس سنگ آهک، مناظر زیبا، غار ها و تلاب های پنهان در صخره ها که از طریق جزر و مد دریا به وجود آمده اند، رو به رو خواهید شد. در این شبه جزیره، هیچ جاده ای وجود ندارد. حتی اتوبوس یا ماشین هم در اینجا به چشم نمی خورد. تنها وسیله نقلیه موجود قایق ها هستند. شبه جزیره فرا نانگ (Phra Nang) اما از طریق پرتگاه هایی از جنس سنگ آهک و دره های جنگلی از ساحل ریلی جدا شده است و تنها راه دسترسی به آن، دریا است. ساحل ریلی تصویری از بهشتی گرجهتی است که بدون هیچ جاده و راهی روز هایی آرام و البته پر از ماجراجویی را برای شما رقم خواهد زد.

چهار ساحل ریلی

شبه جزیره ریلی متشکل از چهار ساحل ریلی غربی، ریلی شرقی، فرا نانگ و تونسای است که در این جا به اختصار به معرفی آن ها می پردازیم.

ریلی غربی

از آنجایی که اکثر گردشگران برای ورود به این شبه جزیره، از ساحل غربی استفاده می نمایند، ریلی غربی اصلی ترین ساحل در شبه جزیره ریلی محسوب می گردد. این ساحل به 600 متر طول، دارای انواع مغازه ها و رستوران ها است. راه مخصوص پیاده روی که در این ساحل وجود دارد، ساحل ریلی غربی را به ریلی شرقی متصل می نماید. این راه پر از بانگالو (خانه های ییلاقی) است که می توانید در آن ها نیز اقامت کنید. همچنین می توانید با 15 دقیقه پیاده روی از بخش صخره ای این ساحل، به ساحل فرا نانگ برسید. همچنین در ساحل ریلی غربی چهار هتل وجود دارند.

ریلی شرقی

ساحل ریلی شرقی با سه ساحل دیگر در شبه جزیره ریلی تفاوت زیادی ندارد و محل زندگی خانواده شاه پسند (نوعی گیاه گرجهتی) و انواع پرندگان است. همچنین قایق های ماهیگیری نیز در آن به چشم می خورند.همچنین محل مخصوص پیاده روی زیبایی تا شمال این ساحل کشیده شده است. هتل رستوران های کمی در این ساحل وجود دارند که غذا های محلی و خوشمزه ای سرو می نمایند. همچنین شب ها در این ساحل تفریحات شبانه هیجان انگیزی برگزار می گردد.

فرا نانگ

ساحل فرا نانگ که در نزدیکی ساحل آئو نانگ قرار گرفته است و عموما با این ساحل اشتباه گرفته می گردد، جنوبی ترین ساحل در شبه جزیره ریلی است. این ساحل با 20 دقیقه سفر با قایق، از ساحل آئو نانگ قابل دسترسی است. همچنین با 10 دقیقه پیاده روی از ریلی شرقی به فرا نانگ خواهید رسید. در ماه های نوامبر تا آپریل که ماه های شلوغ و پرگردشگر محسوب می شوند، ساحل فرا نانگ نسبت به ساحل ریلی غربی میان گردشگران محبوب تر است.

ساحل تونسای

ساحل تونسای در میان سواحل شبه جزیره ریلی، کم تر شناخته شده است و از طریق صخره ها از ساحل ریلی غربی جدا شده و به ادامه آن به جنوب می رسد. این ساحل که بین دو صخره آهکی واقع شده، هنگام پایین پودن آب، پیاده قابل دسترسی است. ساحل تونسای علاوه بر داشتن رستوران ها و هتل ها، به داشتن محل مناسب برای شنا و اسنورکل (شنا زیر آب با داشتن لوله ای در دهان) نیز شهرت دارد.

جاذبه های ساحل ریلی

غار شاهدخت

غار شاهدخت در نزدیکی ساحل فرا نانگ قرار گرفته است. در اصل دو غار در این مکان قرار گرفته است که مشخصات و ویژگی هایی یکسان دارند. این دو غار به صورت مارپیچ هستند و 3 تا 4 متر عمق دارند.

غار الماس

غار الماس که غاری بزرگ است، پایین صخره ای آهکی واقع است که شبه جزیره ریلی را از کرابی جدا می نماید. این غار از سواحل ریلی غربی و شرقی قابل دسترسی است و رسیدن به آن مدت زمان زیادی طول نمی کشد. همچنین نور و جهت های چوبی برای سهولت حرکت در داخل غار، فراهم شده است.

سنگ نوردی

شبه جزیره ریلی در جنوب تایلند برای سنگ نوردی هایش شهرت دارد و حتی برای افراد مبتدی نیز امکان سنگ نوردی وجود دارد. دماغه میان سواحل فرانانگ و ریلی شرقی محبوب ترین نقطه میان سنگ نوردان است. چرا که امکان سنگ نوردی را برای مبتدیان و افراد حرفه ای به خوبی فراهم نموده است.

مرداب پنهان (سافرانانگ)

سافرانانگ در زبان تایلندی به معنای برکه شاهدخت مقدس است. از آنجایی که رسیدن به این مرداب کمی سخت است، اگر جوان هستید حتما از آن دیدن کنید. این مرداب جذر و مد دارد. توجه داشته باشید که هنگام مد، بهترین زمان برای بازدید از آن است. برای بازدید از این مرداب، حتما لباس کافی و مناسب به تن داشته باشید.

آدرس

تایلند، ساحل غربی جنوب تایلند، کرابی، شبه جزیره ریلی

جهت دسترسی

اگر با تور قصد سفر سفر به تایلند را دارید، توجه داشته باشید که تور شامل بازدید از کرابی و این شبه جزیره باشد. در صورت سفر بدون استفاده از تور، به ساحل غربی جنوب تایلند یعنی کرابی رفته، از آنجا از طریق قایق خود را به این شبه جزیره برسانید.

منبع: کجارو / krabi-hotels.com
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 503

به "ریلی، ساحلی دیدنی در کرابی تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریلی، ساحلی دیدنی در کرابی تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید