سفرنامه مالزی (قسمت چهارم) ، نکات سفر به مالزی

به گزارش اسلیم فا، بعد از سه قسمت سفرنامه مالزی و آشنایی با مناطق و سواحل معروف مالزی و هتل های لوکس آن، در این مطلب از نکات مهمی که در سفر به این کشور دیدنی باید دانست برایتان می گوییم. نکاتی که سفری بدون مشکل را برای شما به همراه دارد، نکاتی که هرچند کوتاه اما تجربه سفرهای من است و شاید در هیچ راهنمای سفر دیگری گفته نشده باشد. بنابراین در ادامه با من همراه باشید در آنالیز و بازگو کردن چند نکته مهم که هنگام سفر به مالزی باید به اونها توجه کرد ...

سفرنامه مالزی (قسمت چهارم) ، نکات سفر به مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

مطالب مرتبط :

سفرنامه مالزی (قسمت اول) | راهنمای سفر به مالزی

سفرنامه مالزی (قسمت دوم) | راهنمای سفر به مالزی

سفرنامه مالزی (قسمت سوم) | راهنمای سفر به مالزی

نکات مهم سفر به مالزی

1- ولتاژ برق مالزی چندان تفاوتی با ایران نداره اما پریز برق سه شاخه ست که باید مبدل 3 به 2 شاخه استفاده کنین و یا اینکه با استفاده از یک شی غیر رسانا مثل مداد، شاخه تکی رو باز کنین و بتونین از لوازم برقی تون استفاده کنین یا موبایلتون رو شارژ کنید.

2- آب لوله کشی قابل شرب نیس و برای استفاده معمولا از دستگاههای تصفیه آب خونگی استفاده می کنن. جهت اطمینان بهتره آب معدنی از فروشگاه ها تهیه کنین. به دلیل شرایط خاص آب و هوایی استوا سعی کنین حداقل 2 لیتر آب در طول روز بنوشین.

3- فروشگاههای Seven-Eleven(7-11), KK فروشگاههای کوچک 24 ساعته هستن که معمولا نزدیک هتل ها می تونین یکی از اونها رو پیدا کنین.

4- مالزی کشور استوایی با آب و هوای گرم و شرجیه پس نیازی به داشتن لباس گرم ندارین. اما در فصل بارانی حتما چتر همراه داشته باشین، هرچند بارونهای استوایی شدیدتر از اونی هستن که یک چتر کوچیک بتونه کمکتون کنه پس بهتره در جایی مسقفی منتظر تموم شدن بارون بمونین. البته بسیاری از هتل ها، به مسافرین در صورت درخواست، چتر هم میدن.

5- سیم کارت رو به راحتی می تونین از هر فروشگاهی تهیه کنین. اپراتورهای U Mobile و Maxis و Digi در مالزی معروف هستن که از همون فروشگاهها می تونین شارژ هم بخرین. (خودشون از اصطلاح Top Up استفاده می کنن)

6- برای استفاده از تاکسی ها از راننده بخواهید که از تاکسی متر استفاده کنه تا مبلغ زیادی ازتون نگیرن. هزینه ورودی تاکسی 3 تا 5 رینگته و می تونین نرخ نهایی رو روی تاکسی متر ببینین. البته این فرمول برای زمانی مناسبه که جهت را بلد باشید تا زیاد نچرخید. راه بهتر هم استفاده از اپلیکیشن های مرتبط هست. برای دریافت تاکسی می تونین از اپلیکیشن های Uber و Grab تو مالزی استفاده کنین. اگر خواستید تاکسی بگیرید می توانید اول قیمت ها را در این اپلیکیشن ها چک کنید. چون تاکسی ها عموما با تاکسی متر کار می نمایند قیمت بالاتری از شما میگیرند ولی فرآیند چانه زنی کارگشاست. همچنین تاکسی ها بعد از نیمه شب 50 درصد بیشتر کرایه می گیرند که باز می توانید از فرمول چانه زنی بهره ببرید ولی همچنان استفاده از تاکسی اینترنتی بهتر است. اپلیکیشن تاکسی های اینترنتی بسیار ساده و کاربردی هستند و شماره موبایل محلی نیز نمی خواهند اما بعضا تا نیم ساعت معطل می شوید و بنابراین براین اساس برنامه ریزی کنید.

7- نوعی حشره خطرناک به نام دنگی در مالزی و مناطق استوایی وجود داره پس در صورت گزیده شدن توسط حشره ها در سریع ترین زمان ممکن به بیمارستان مراجعه کنین. تب بسیار بالا همراه با درد و کوفتگی شدید تمام اعضای بدن از مهم ترین نشانه های گزیده شدن توسط دنگی هست.

8- داروهای کدئین دار، آرام بخش و خواب آور همراه نداشته باشین. همراه داشتن حتی مقدار کمی مخدر در مالزی باعث دستگیری و محکومیت طولانی میشه. پلیس مالزی اجازه داره افراد مشکوک رو تا دو ماه در بازداشت نگه داره.

9- توجه داشته باشین که در مالزی مانند انگلستان، خودروها همواره در سمت چپ جاده های دوطرفه حرکت می کنن و فرمان خودرو در سمت راست قرار داره. هنگام رد شدن از عرض خیابان اول باید سمت راست و سپس سمت چپ رو نگاه کنین.

10- اکثر مردم مالزی یک وعده از غذاشون رو بیرون از خونه میخورند. فوت کورت های کنار خیابان غذاهای با طعم جدید و محلی دارن که می تونین امتحان کنین و قیمت اونها خیلی پایینه. غذاهای تند و پرادویه ممکنه روزهای اول معده شما رو اذیت کنن.

11- نظر به اینکه مالزی سالها مستعمره انگلیس بوده زبان اول این کشور انگلیسی است و تقریبا همه افراد قادرند به انگلیسی صحبت نمایند. پس اگر انگلیسی بلد باشید در این کشور به مسئله ای بر نخواهید خورد.

12- امکان شنای اسلامی در این کشور وجود داره، مالزی برخلاف بسیاری از کشورها، به زنان مسلمان این اجازه رو میده که با پوششی کامل، از سواحل و استخرهای عمومی استفاده نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 15 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 318

به "سفرنامه مالزی (قسمت چهارم) ، نکات سفر به مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرنامه مالزی (قسمت چهارم) ، نکات سفر به مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید