سفیر ایران در اسپانیا: تحریم ها دسترسی بیماران نادر به دارو را با مشکل روبرو نموده است

به گزارش اسلیم فا، سفیر ایران در اسپانیا گفت که شرکت های دارویی به دلیل تحریم های آمریکا نمی توانند هیچ دارویی به کشور ایران صادر نمایند.

سفیر ایران در اسپانیا: تحریم ها دسترسی بیماران نادر به دارو را با مشکل روبرو نموده است

با تورهای سفر به اسپانیا از سرزمین جشن و موسیقی دیدن کنید. به بارسلون و مادرید سری بزنیم و از جزایر قناری و ایبیزا دیدن کنیم.

به گزارش خبرنگاران، حسن قشقاوی به رسانه های اسپانیا خاطرنشان کرد که شرکت های دارویی به دلیل قطع سیستم بانکی به وسیله آمریکا نمی توانند هیچ دارویی به کشور ایران صادر نمایند.

وی اضافه کرد: دو ماه قبل مدیر عامل بنیاد بیماری های نادر سفری به مادرید داشتند و یکسری دارو برای بیماران نادر می خواستند و یک هفته در مادرید ماند تا داروی مورد احتیاج را تامین کند، اما شرکت های دارویی خاطرنشان کردند که به دلیل تحریم های آمریکا و از آنجایی که سیستم بانکی آمریکا قطع است، نمی توانیم هیچ گونه دارویی بدهیم.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی بنیاد بیماری های نادر ایران، با توجه به کمبود داروهای بیماران ام پی اس و احتیاجهای دارویی سایر بیماران نادر، مدیرعامل بنیاد بیماریهای نادر ایران طی نامه ای از قشقاوی درخواست کرد راستا دسترسی این بیماران به داروهایشان به وسیله وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هموار گردد.

در این راستا مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت نیز آذر ماه سال جاری جهت تسهیل در دسترسی داروها بیماران نادر به اسپانیا سفر نموده بود و در ملاقات با قشقاوی در مورد تخصیص منابع به وسیله وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو جهت تامین داروهای بیماران نادر گفت وگو کردند.

در عین حال پیش از این نیز محمدرضا شانه ساز- رئیس سازمان غذا و دارو، اعلام نموده بود که آمریکا برای تامین داروهای بیماران MPS سنگ اندازی نموده و بعضی شرکت های دارویی فراوری نماینده این داروها را تهدید به تحریم و عدم همکاری نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 751

به "سفیر ایران در اسپانیا: تحریم ها دسترسی بیماران نادر به دارو را با مشکل روبرو نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران در اسپانیا: تحریم ها دسترسی بیماران نادر به دارو را با مشکل روبرو نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید