سنگاپور مجوز تاسیس بانک دیجیتال صادر می نماید

به گزارش اسلیم فا، سنگاپور از صدور مجوز تاسیس پنج بانک دیجیتال به عنوان بخشی از کوشش های خود برای ایجاد تنوع در بازار خدمات بانکی و تقویت نظام بانکداری این کشور خبر داده است.

سنگاپور مجوز تاسیس بانک دیجیتال صادر می نماید

برای دیدن توسعه یافته ترین شهر آسیا، با تور سنگاپور همراه شوید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از زددی نت، سنگاپور از صدور مجوز تاسیس پنج بانک دیجیتال به عنوان بخشی از کوشش های خود برای ایجاد تنوع در بازار خدمات بانکی و تقویت نظام بانکداری این کشور خبر داده است. دولت سنگاپور هدف اصلی از این کار را حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال عنوان نموده است.

اقدام یادشده به افزایش آزادی بازار سنگاپور نیز یاری نموده و بعد از دو دهه چارچوبی جدید برای نظام بانکداری اینترنتی در این کشور به وجود خواهد آورد. بر اساس این تصمیم بانک های محلی در سنگاپور می توانند شعبه های بانکی دیجیتال تاسیس نمایند.

علاوه بر این، سازمان های غیربانکی در سنگاپور هم می توانند برای دریافت مجوز درخواست های خود را تسلیم نمایند و خدمات بانکداری دیجیتال ارائه نمایند. حداقل سرمایه بانک ها برای تاسیس شعب دیجیتال باید برابر با 73.83 میلیون دلار آمریکا باشد.

تنها شرکت هایی که دفتر مرکزی آنها در سنگاپور واقع باشد می توانند مجوز تاسیس بانک های دیجیتال را دریافت نمایند. همچنین بانک های دیجیتال باید از فناوری های مرتبط با تجارت الکترونیک به منظور ارائه خدمات استفاده نمایند و از این طریق برای کسب سهم بیشتری از بازار کوشش نمایند. در یک دهه اخیر کوشش برای تاسیس بانک های دیجیتال در اروپا و شرق آسیا به منظور گسترش ارائه خدمات تجارت و بانکداری الکترونیک رونق گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 280

به "سنگاپور مجوز تاسیس بانک دیجیتال صادر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگاپور مجوز تاسیس بانک دیجیتال صادر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید