سومین نفتکش ایرانی وارد آب های ونزوئلا می گردد

به گزارش اسلیم فا، به گزارش خبرنگاران، منابع خبری اعلام نموده اند که سومین نفتکش ایرانی به زودی وارد آب های ونزوئلا خواهد شد.

سومین نفتکش ایرانی وارد آب های ونزوئلا می گردد

در همین ارتباط گفته شده است که نفتکش پتونیا (Petunia) در جنوب باربادوس در میان دریای کارائیب و اقیانوس اطلس شمالی در حال حرکت است.

این اطلاعات براساس رصد لحظه به لحظه نفتکش های ایرانی به وسیله وبگاه مارین ترافیک اجرا شده است و انتظار می رود نفتکش های چهارم و پنجم ایران نیز به زودی به مقصد خود در ونزوئلا برسند.

باربادوس کشوری جزیره ای است که میان دریای کارائیب و اقیانوس اطلس شمالی و شمال شرق ونزوئلا قرار گرفته است. لذا انتظار می رود تا کمتر از ساعاتی دیگر سومین نفتکش ایرانی که حال در نزدیکی باربادوس است، وارد آب های ونزوئلا گردد.

طی دو روز گذشته نیز اولین و دومین نفتکش های ایرانی با وجود تهدیدات مکرر آمریکا اما پیروز شده بودند در بنادر ونزوئلا پهلوگیری نمایند.

ورود نفتکش های سوخت ایران به ونزوئلا در شرایطی است که پیشتر آمریکا در رویکردی خصمانه مدعی جلوگیری از ورود نفتکش های ایرانی شده بود.

ورود نفتکش های سوخت رسان ایران به ونزوئلا که تحت تحریم شدید آمریکا واقع شده است با استقبال گسترده و قدردانی مقامات دولتی و مردم این کشور از ایران روبرو شده است.

از جمله نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا پس از ورود اولین محموله سوخت ایران از حمایت های ایران قدردانی کرد و گفت: ایران و ونزوئلا هر دو خواستار صلح هستند و از حق تجارت آزادانه در دریاهای آزاد برخورداریم.

وی همچنین از ایران و ونزوئلا به عنوان مردمی انقلابی یاد نموده بود که هرگز در مقابل امپراطوری آمریکا به زانو در نخواهند آمد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1088

به "سومین نفتکش ایرانی وارد آب های ونزوئلا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین نفتکش ایرانی وارد آب های ونزوئلا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید