شهر نورنبرگ آلمان، زادگاه اولین ماشین چاپ اروپا

به گزارش اسلیم فا، شهر نورنبرگ آلمان یکی از شهرهای زیبای آلمان است که به واسطه تاریخ و فرهنگی که دارد، میزبان آثار تاریخی، هنری و علمی بسیاری است.

شهر نورنبرگ آلمان، زادگاه اولین ماشین چاپ اروپا

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

نورنبرگ دومین شهر عظیم ایالت باواریا آلمان (بعد از مونیخ) است و به خاطر معماری قرون وسطایی با شکوه، موزه تاریخ آلمانی، گذشته فراموش نشدنی نازی ها و بازار معروف کریسمس خود شناخته می گردد. این شهر در 170 کیلومتری شمال مونیخ قرار گرفته است. در حدود سال 1500، نورنبرگ یکی از پیش رو ترین شهرهای اروپا بود و قصر امپراتوری عظیم آن قلعه ای مستحکم از امپراتوری مقدس روم است.

نورمبرگ زادگاه اولین ماشین چاپ اروپا و محل انتشار معروف ترین اثر نیکولاس کوپرنیک در سال 1543 می باشد. برخلاف آسیب های جدی طی جنگ جهانی دوم، بسیاری از ساختمان های قدیمی قرون وسطایی به دقت بازسازی شده و به شکوه و عظمت سابق خود بازگشته اند.

بسیاری از مهاجران تحصیل نموده در نورنبرگ، شاغل هستند و در شرکت هایی نظیر زیمنس یا یکی از شرکت های مهندسی یا تولیدی در این شهر، کار می نمایند و عمدتاً هم در قالب پست هایی نظیر مدیریت ارشد یا نقش های فنی به کار گمارده می شوند.

رزو آسان بلیط پرواز نورنبرگ آلمان در خبرنگاران.

چرا شهر نورنبرگ آلمان خاص است؟

اگر بخواهیم این شهر را به صورت کوتاه و مختصر و با چند جمله معرفی کنیم، باید بگوییم که: 1-این شهر محل سکونت یک سوم از کل شرکت های تحقیق و توسعه بازار در آلمان است؛ 2-شهر مورد علاقه هیتلر و کانون نازی ها بوده است؛ 3-به خاطر نویسنده ها و شاعرهایش زبانزد است؛ 4-از معدود شهرهایی است که صنعتی شدن را در خدمت گردشگری درآورده است، و 5- هر ساله میزبان یکی از جذاب ترین بازارهای کریسمس در اروپا است.

آب و هوای نورنبرگ چگونه است؟

در نورنبرگ آب و هوا کمی قاره ای است. بدین معنی که زمستان های این شهر سرد، و تابستان هایش معتدل و مطبوع است. این شهر 300 متر از سطح دریا بالاتر است و سردترین ماه آن ژانویه، و گرم ترین ماه­اش، جولای می باشد. ماه های دسامبر تا فوریه متعلق به زمستان های نورنبرگ است که هوا در آن، تا مرز 5 درجه انجماد می رود و طبیعتا بسیار هم سرد است. فصل بهار با شروع ماه مارس شروع شده و تا می ادامه دارد. در بهار نیز، هوا کماکان سرد است و حتی امکان بارش برف هم وجود دارد؛ اما با ورود به ماه آوریل، کم کم از سردی هوا کاسته شده و اوضاع بهتر می گردد.

ساعت رسمی نورنبرگ چگونه است؟

شهر نورنبرگ یک ساعت از ساعت هماهنگ جهانی یا همان (GMT) جلوتر است و هر ساله در تاریخ 29 مارس ساعت رسمی خود را یک ساعت به جلو می کشد و در تاریخ 25 اکتبر، آن را دوباره به حالت اول برمی گرداند. اختلاف ساعت تهران با نورنبرگ 3:30+ است. در هنگام محاسبه ساعت، به ماه میلادی و شمسی آن دقت کنید تا متوجه شوید که در حال حاضر اختلاف ساعت ها شامل تغییرات شده است.

جمعیت شهر نورنبرگ آلمان

طبق آخرین سرشماری که در ابتدای سال 2019 اجرا شده است، جمعیت شهر نورنبرگ به حدود 518،365 نفر می رسد که با افزایش 0.84٪ نسبت به سال گذشته رشد جمعیتی مثبت ولی اندکی داشته است.

حمل و نقل عمومی در نورنبرگ چگونه است؟

نورنبرگ دارای سیستم حمل و نقل عمومی درجه یکی است. شبکه تراموای شهر، شش خط 36 کیلومتری دارد که با استفاده از آن، تمام سطح شهر پوشش داده می گردد و این خطوط هر ساله تقریبا 40 میلیون مسافر را جابجا می نمایند. نورنبرگ هم مثل سایر شهرهای آلمان، مجهز به سیستم گسترده مترو در سطح شهر به نام U-Bahn، و یک شبکه قطار بین شهری و منطقه ای به نام S-Bahn است. هر دوی این سیستم ها ارزان و در اختیار عموم مردم هستند و انتخابی مناسب برای حمل و نقل برای ساکنان بدون خودروی نورنبرگ به حساب می آیند. ناگفته نماند که البته اتوبوس هم در شهر وجود دارد، اما بیشتر مردم مترو و تراموا را به دلیل سرعت بالای آن، به اتوبوس ترجیح می دهند.

دمای هوای نورنبرگ

اگر ماه ژانویه را با حداقل دمای سه درجه زیر صفر، و جولای را با حدبیشتر دمای 25 درجه بالای صفر در نظر بگیریم، متوسط دمای شهر نورنبرگ در طول سال، 11 درجه بالای صفر خواهد بود.

زندگی در شهر نورنبرگ

هزینه زندگی در نورنبرگ چگونه است؟

شهرهای مختلف آلمان قیمت های متفاوتی را برای کرایه و اجاره در نظر دارند که برخی از شهرها گران تر از سایرین هستند؛ اما خوشبختانه نورنبرگ یکی از شهرهای مقرون به صرفه در کرایه خانه است. به طور میانگین هزینه کرایه یک سوئیت 45 متری در سطح شهر 500 یورو در ماه است که نسبت به بسیاری از شهرهای آلمان ارزان و مقرون به صرفه است. با احتساب 400 تا 500 یورو برای هزینه های خوراک، پوشاک، رفت و آمد، تلفن و سایر هزینه ها، دانشجویان قادر خواهند بود تا با داشتن 1000 یورو در ماه به یک زندگی تقریبا راحت در این شهر بپردازند، بدون اینکه در اطراف شهر ساکن شوند یا آپارتمان خود را با کسی تقسیم نمایند. جالب است بدانید که نورنبرگ رتبه 147 را از بین 457 شهر برتر جهان از لحاظ پایین بودن هزینه های زندگی دارد.

مزایا و معایب زندگی در نورنبرگ

مزایا:

خدمات درمانی در نورنبرگ از شرایط خوبی برخوردار است.

میزان دستمزد در نورنبرگ نسبت به متوسط پرداختی در کل کشور آلمان بالاتر است.

امنیت شهر در سطح بسیار قابل قبولی واقع شده است و میزان وقوع جرم در آن بسیار کم است.

معایب:

دسترسی به WiFi رایگان در سطح شهر خیلی محدود است.

خدمات مربوط به بازنشستگی در نورنبرگ زیاد راضی نماینده نیست.

جاذبه های گردشگری نورنبرگ

موزه ملی ژرمنی: این موزه با داشتن 1.200.000 اثر تاریخی، فرهنگی و هنری و 17.000 مهر و آرشیو بی نظیر، عظیمترین محل نگهداری آثار فرهنگی و تاریخی در آلمان شناخته می گردد.

قلعه نورنبرگ: این قلعه از مهمترین استحکامات سالمی است که در قرون وسطی بنا شده و در سال های 1050 تا 1571 به عنوان محل پادشاهی امپراتوران محلی استفاده می شد. از نقاط زیبای این منظره می توان به برج سین ول و کایزربرگ در کنار منظره تمام دور آن اشاره کرد.

دیوارهای شهر: این دیوارها متعلق به قرون 14 و 15 می باشند که در صده 16 میلادی، بازسازی شدند. بهترین قسمت از دیوارهای شهر در غرب نورنبرگ واقع شده است که می توان دروازه ها و برج های این دیوار را به عنوان بهترین منظره های دیوار شهر نورنبرگ آلمان، در نظر گرفت.

موزه حمل و نقل نورنبرگ: این موزه در خود نمایشگاهی از تاریخچه و آثار راه آهن آلمان گنجانده است. این آثار در مدل ها و مقیاس های مختلفی به نمایش گذاشته اند و در نوع خود، جزو قدیمی ترین آثار در کل اروپا می باشند.

کلیسای سنت لورنس: این کلیسا که در قرن 14 میلادی در میدان لورنس ساخته شده است، عناصر زیبایی را در خود جای داده است که از جمله آنها می توان به پنجره های دایره ای شکل با قطر 9 متر، مجسمه بشارت، آثاری از قرون 14 و 15 میلادی و فواره پاکدامنی اشاره کرد.

هاپ مارکت: یک آبنما به نام فواره زیبا است که متعلق به قرن 14 میلادی و با تزیینات فوق العاده زیبا می باشد. در کنار این آبنما، سیاه چال ها، اتاق های شکنجه و فواره ای دیگر نیز واقع شده است. بازار معروف کریسمس در این ناحیه از شهر برگزار می گردد که معمولا دو هفته طول می کشد.

کلیسای بانوی ما: کلیسای رومی کاتولیکی که متعلق به سال 1352 میلادی می باشد و با توجه به ظاهر زیبا و قدمتی که دارد، جزو عمارت های تاریخی و جاذبه های دیدنی این شهر است.

کلیسای سنت زیبایدوس: یکی دیگر از کلیساهای پروتستانی است که از بناهای باشکوه نورنبرگ به شمار می رود. راهروهای شمالی مقبره سنت زیبایدوس از بناهای بسیار زیبا درون این کلیسا می باشد.

مرکز مستند سازی زمین های گردهمایی حزب نازی: از مهمترین موزه های آلمان است که 1300 متر فضا دارد و در آن به ضربه های رژیم بر نورنبرگ و مستندهای دادگاهی پرداخته شده است.

هزینه­ ها در شهر نورنبرگ:

هزینه غذا در یک رستوران که قیمت های پایینی دارد می تواند در حدود 10 یورو باشد. منوهای مک دونالد در این شهر، دارای قیمتی در حدود 7 یورو می باشند.

آب معدنی و یک فنجان قهوه به ترتیب 2-3 یورو هزینه دارند.

هزینه های حمل و نقل در این شهر نیز عبارتند از:

بلیط تک سفره: 3 یورو

بلیط ماهانه: 76 یورو

هزینه تاکسی: 3.5 یورو و به ازای هر کیلومتر در حدود 2 یورو

فرهنگ مردم نورنبرگ

شهر نورنبرگ آلمان، مرکز اولیه اومانیسم، علم، چاپ و اختراعات مکانیکی بوده است. می توان گفت این شهر با تحقیقات و رصد خانه ای که در سال 1471 توسط مولر از کینگزبرگ ساخت، به پیشرفت علم نجوم و انتشار نمودارهای نجومی، یاری بسیاری نمود.

ناشران و چاپگران، سابقه طولانی در این شهر دارند. در سال 1470، اولین چاپخانه اروپا در این شهر افتتاح شد. از دیگر موارد فرهنگی در شهر نورنبرگ آلمان می توان به آموزشگاه های هنرهای زیبایی اشاره کرد که از انواع قدیمی ترین آموزشگاه ها در اروپای مرکزی می باشند.

تحصیل در نورنبرگ

از آنجا که تعداد زیادی از مهاجران در نورنبرگ زندگی می نمایند، بیشتر مدارس و موسسات دولتی نورنبرگ، پذیرای دانش آموزان بین المللی هستند و دانش آموزان آلمانی نیز در آن ها مشغول به تحصیل هستند. وجود مدارس و دانشگاه های بین المللی که در آن از زبان انگلیسی گرفته تا موسیقی و ورزش به دانشجویان آموزش داده می گردد، باعث شده است تا نورنبرگ از شهرهای مورد علاقه برای مهاجرانی باشد که یا خود تصمیم به ادامه تحصیل در دانشگاه های این شهر را دارند، و یا می خواهند فرزندانشان را به مدارس و کالج های این شهر بفرستند.

دانشگاه های نورنبرگ

دانشگاه اوانجلیکال نورنبرگ

دانشگاه Erlangen

دانشگاه فنی جورج سیمون

دانشگاه FOM

دانشگاه Hagen

دانشگاه علوم پایه Lutheran

کالج های نورنبرگ

کالج زیست پزشکی Des Alters

کالج موسیقی نورنبرگ

آموزشگاه هنر های زیبای نورنبرگ

آموزشگاه تربیت بدنی اروپاییان

آلماناروپانورنبرگ

منبع: الی گشت
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1503

به "شهر نورنبرگ آلمان، زادگاه اولین ماشین چاپ اروپا" امتیاز دهید

1 کاربر به "شهر نورنبرگ آلمان، زادگاه اولین ماشین چاپ اروپا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر نورنبرگ آلمان، زادگاه اولین ماشین چاپ اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید