طرح کمیسیون اروپایی برای یاری های اقتصادی به قربانیان برگزیت نامنظم احتاقتصادی

به گزارش اسلیم فا، کمیسیون اروپایی تصمیم دارد بودجه ای را از صندوق بلای طبیعی این اتحادیه برای قربانیان وقوع سناریوی برگزیت نامنظم اختصاص دهد.

طرح کمیسیون اروپایی برای یاری های اقتصادی به قربانیان برگزیت نامنظم احتاقتصادی

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان تی وی آلمان، کمیسیون اتحادیه اروپا یاری های مالی برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در صورت وقوع برگزیت نامنظم را در برنامه دارد. مقامات اتحادیه اروپا برای این منظور پیشنهاد تغییراتی در صندوق همبستگی اتحادیه اروپا که در واقع برای بلایای طبیعی خلق شده است را ارائه داده اند.

در یک بیانیه کمیسیون اروپایی آمده است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید در آینده به وسیله این صندوق حمایت هایی را برای ضررهای مالی بالایی که در صورت وقوع سناریوی برگزیت نامنظم به آن ها وارد می گردد دریافت نمایند.

صندوق همبستگی اتحادیه اروپا (EUSF) از زمان جاری شدن سیل شدید در اروپای مرکزی در تابستان سال 2002 تشکیل شد. این صندوق در حدود 80 مورد فجایع و بالای طبیعی از جمله آتش سوزی جنگل ها، زلزله، طوفان و خشکسالی از آسیب دیدگان حمایت می نماید.

بر اساس اطلاعات کمیسیون اروپایی این صندوق حدود 5 میلیارد یورو ذخیره دارد که سالانه حدود نیم میلیارد یورو هم به آن اضافه می گردد. رئیس کمیسیون اروپایی و کمیسرهای آن روز چهارشنبه برای تشکیل اولین نشست هفتگی بعد از تعطیلات تابستانی گرد هم می آیند و به این مسئله خواهند پرداخت.

به دلیل بحران برگزیت و تضعیف اقتصاد جهانی صنعت انگلیس در ماه آگوست با رکود بسیار شدیدی در عرض هفت سال گذشته روبرو شد. در مجموع جو مالی در انگلیس به دلیل خطر وقوع برگزیت سخت در عرض هفت سال گذشته شرایط بد بی سابقه ای را تجربه می نماید.

به نوشته رسانه های غربی در انگلیس همچنین انسان ها از ترس هرج و مرج ناشی از برگزیت به خرید اقلام ضروری زندگی روی آورده اند. بنابراین بسیاری از فروشگاه ها به طور فزاینده ای خالی می شوند.

دولت جدید انگلیس اعلام نموده است که تاریخ برگزیت هرگز به تعویق نخواهد افتاد و این کشور در 31 اکتبر (9 آبان ماه) با توافق و یا بدون توافق این اتحادیه را ترک خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 406

به "طرح کمیسیون اروپایی برای یاری های اقتصادی به قربانیان برگزیت نامنظم احتاقتصادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح کمیسیون اروپایی برای یاری های اقتصادی به قربانیان برگزیت نامنظم احتاقتصادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید