لبنان، حزب الله در صف اول حمایت از دولت و مردم در مقابله با کرونا

به گزارش اسلیم فا، مسئولان حزب الله همچنان با اتخاذ تدابیر مناسب و برنامه ریزی شده در صف اول حمایت از دولت و به ویژه ملت در مقابله با ویروس کرونا در لبنان هستند.

لبنان، حزب الله در صف اول حمایت از دولت و مردم در مقابله با کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه المنار محمد رعد رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان روز گذشته از مراکز آماده شده برای حمایت از مبتلایان به ویروس کرونا در نبطیه و آگاهی از تجهیزات و اقدامات اتخاذشده در این زمینه بازدید کرد.

در این بازدید احمد کحیل شهردار نبطیه٬ هشام حسن مدیر هیئت بهداشت اسلامی و تعدادی از مسئولان حزب الله نیز حضور داشتند.

رعد طی این بازدید به روزنامه نگاران گفت: در راستای سرکشی و آگاهی از اقدامات صورت گرفته و نیز تجهیزات ضروری جهت مقابله با ویروس کرونا به این منطقه آمده ایم و به نظر می رسد که همه چیز به ویژه در بخش مربوط به بیماران کرونایی در بیمارستان دولتی نبیه بری مجهز است.

وی ادامه داد: می بینیم کشورهای اروپایی که مدعی حمایت از حقوق بشر هستند٬ اقتصاد را به زندگی و سلامت انسان ها ترجیح می دهند؛ در حالی که ما با کمترین امکانات جان و سلامت مردم را در اولویت قرار داده ایم. ما هرچه در توان داریم برای سلامت شهروندانمان انجام می دهیم و به امید خدا در این نبرد پیروز خواهیم شد.

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت همچنین از مردم خواست تا همکاری لازم را با مسئولان مربوطه داشته و به رعایت توصیه ها و تصمیمات اتخاذشده در مورد مقابله با ویروس کرونا پایبند باشند.

وی در مورد آماده سازی شرایط برای استقبال از مهاجرانی که امروز به لبنان بازمی گردند گفت که مقدمات لازم فراهم شده و هرآنچه به این منظور لازم است نیز آماده خواهد شد.

محمد رعد همچنین از مدیریت بیمارستان نبیه بری و کادر درمانی و پزشکی آن تشکر ویژه به عمل آورد.

پس از آن رعد همراه با هیئت خود به بیمارستان الحکمه که حزب الله آن را احداث و به عنوان مرکز قرنطینه تجهیز نموده است، رفت.

وی همچنین با خضر الحاج رئیس سرویس دفاع مدنی در هیئت بهداشت اسلامی در جنوب نیز ملاقات و درباره شرایط و تجهیزات مربوط به مقابله با ویروس کرونا در این منطقه با وی تبادل نظر کرد.

همچنین روز گذشته حزب الله در راستای یاری به نیازمندان در سایه شیوع کرونا در لبنان٬ بسته های مواد غذایی و ضروری برای بیش از هزار و دویست خانواده ارسال کرد.

حزب الله در یک ماه گذشته یک طرح اجتماعی برای یاری به خانواده های فقیر و نیازمند از جمله برای توزیع غذا و امکانات بهداشتی اجرا نموده است.

به جز این اقدامات، نیروهای حزب الله لبنان به یاری نیروهای شهرداری، ارتش و نیروهای دولت برای نظارت بر حسن اجرای مقررات قرنطینه خانگی پیوسته و با راه اندازی کمپین هایی برای آموزش و تشویق لبنانی ها برای رعایت مقررات قرنطینه، مقادیر زیادی غذا و مواد خوراکی بین نیازمندان توزیع نموده اند.

حزب الله طی دو هفته اخیر ضمن یک برنامه گسترده که شامل 1500 پزشک٬ 3000 پرستار و امدادگر٬ 5000 کادر خدماتی بهداشتی و 15000 کادر خدماتی میدانی به اضافه اجاره تعداد قابل توجهی از بیمارستان های خصوصی و تجهیز آنها به دستگاه های تنفس مصنوعی و نیز سایر امکانات لازم بوده همچنان پیشتاز حمایت از دولت و ملت لبنان در مقابله با ویروس کرونا است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 979

به "لبنان، حزب الله در صف اول حمایت از دولت و مردم در مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان، حزب الله در صف اول حمایت از دولت و مردم در مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید