مدیرعامل هواوی گفت: همکاری هواوی و بریتانیا برای توسعه 5G قطعی است ، دیگر به اندروید وابستگی نداریم

به گزارش اسلیم فا، بنیانگذار هواوی اطمینان داد که همکاری شرکتش با بریتانیا در حوزه توسعه 5G به قطعیت رسیده و امکان ندارد متوقف گردد. این موضوع در شرایطی مطرح می گردد که ایالات متحده و بعضی کشورهای همپیمانش از مدت ها قبل توسعه 5G با یاری هواوی را متوقف و تحریم نموده اند.

مدیرعامل هواوی گفت: همکاری هواوی و بریتانیا برای توسعه 5G قطعی است ، دیگر به اندروید وابستگی نداریم

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، رن ژنگفی مدیرعامل هواوی در تبادل نظر با اسکای نیوز تاکید نمود که مطمئن است بریتانیا علیرغم نگرانی های امنیتی ایالات متحده از تجهیزات هواوی استفاده خواهد نمود.

درواقع ژنگفی معتقد است که انگلستان با وجود نگرانی های مداوم امنیتی آمریکا ، از تجهیزات این شرکت چینی در زیرساختهای بی سیم نسل بعدی 5G خود استفاده می نماید. وی در بخشی از این تبادل نظر نیز نخست وزیر جدید این کشور؛ بوریس جانسون را بسیار قاطع توصیف کرد و گفت: من فکر می کنم آنها تا زمانی که از این آزمون های سخت عبور ننمایند و به طور جدی به مسائل پیش رو پس از تغییر کابینه نگاه نمایند ، به ما نمی گویند چه در سر دارند اما من مطمئنم پاسخشان به ما نه نخواهد بود.

از مدتی پیش هواوی به دلیل نگرانی در خصوص پیوندهای این شرکت با دولت چین و ترس از اینکه تجهیزات هواوی برای جاسوسی سایر کشورها و شرکت ها مورد استفاده قرار گرفته می گردد مورد هدف نقدها قانونگذاران آمریکایی قرار گرفته است. ایالات متحده به طور فعال از متحدان اروپایی خود خواسته که همکاری خود با هواوی برای توسعه شبکه های 5G را متوقف نمایند.

اما از همان ابتدا بریتانیا به مخالفان هواوی نپیوست و حتی در ماه آوریل ، شورای امنیت ملی انگلیس موافقت کرد که اجازه دهد غولهای ارتباطات چینی در توسعه زیرساخت های مخابراتی بریتانیا فعالیت نمایند اما آشفتگی های سیاسی مثل تغییر کابینه ترزا می و حضور بوریس جانسون به عوان شخص اول کابینه، عملا وعده های دولت را تغییر می دهد. با این وجود، مدیرعامل هواوی امیدوار است این همکار ادامه داشته باشد.

ژنگفی در بخشی دیگر از صحبت های خود تاکید نمود که هواوی هم اکنون به سیستم عامل اختصاصی خود دسترسی دارد و در نتیجه نیازی به اندروید و گوگل نخواهد داشت. وی گفت: اگر دولت ایالات متحده اجازه ندهد گوگل ارائه سیستم عامل اندروید به ما را ادامه دهد، ممکن است جهان یک سیستم عامل دیگر را انتخاب کند و این به نفع ایالات متحده نیست.

منبع: انتخاب
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 331

به "مدیرعامل هواوی گفت: همکاری هواوی و بریتانیا برای توسعه 5G قطعی است ، دیگر به اندروید وابستگی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل هواوی گفت: همکاری هواوی و بریتانیا برای توسعه 5G قطعی است ، دیگر به اندروید وابستگی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید