مرگ کوهنورد 60 ساله بر اثر ایست قلبی در شیرکوه

به گزارش اسلیم فا، خبرنگاران/یزد مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از بروز حادثه در منطقه کوهستانی ارتفاعات شیرکوه و فوت کوهنورد 60 ساله بر اثر ایست قلبی اطلاع داد.

مرگ کوهنورد 60 ساله بر اثر ایست قلبی در شیرکوه

دکتر محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار با اعلام این خبر توضیح داد: بنا به گزارش مرکز کنترل و هماهنگی عملیات eoc مینی بر حادثه کوهستان در منطقه شیرکوه (دره نجیب) و ایست قلبی یک کوهنورد 60 ساله، بلافاصله 12 نیرو امدادی در قالب دو تیم واکنش سریع و تیم کوهستان به همراه دو دستگاه خودرو امدادی به منطقه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: نجاتگران پس از رسیدن به منطقه حادثه و کوهپیمایی تا دره نجیب شیرکوه نزدیک پناهگاه به فرد مصدوم رسیدند که علی رغم حضور به موقع امدادگران به منطقه، این فرد بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست داده بود.

حرازی زاده با اعلام اینکه نیروهای امدادی و نیروی انتظامی نیز حضور داشتند، مطرح نمود: پس از ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، کوهنورد 60 ساله را که بر اثر ایست قلبی فوت شده بود را تثبیت بر روی بسکت و پیمودن مجدد مسیری 8 کیلومتر توانستند جسد را به پایین دست انتقال داده و تحویل عوامل نیروی انتظامی دهند.

وی گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر حادثه، در کوتاه ترین زمان ممکن موقعیت را به سامانه 112 جمعیت هلال احمر اطلاع دهند و هدایت های اولیه را برای یاری به مصدوم تا حضور امدادگران دریافت نمایند.

واژگونی یک کامیون

البته سید قاسم گلشن سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان تفت نیز در مورد حادثه دیگری اظهار کرد: بنا به گزارش مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری EOC مبنی بر واژگونی یک دستگاه کامیون در جاده روستای سورک علی آباد در 17 کیلومتری پایگاه امداد و نجات جاده ای جاویدالاثر متوسایان(فیض آباد)، بلافاصله سه نفر از نجاتگران در قالب یک تیم امدادی به همراه یک دستگاه خودروی نجات به محل حادثه اعزام شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان تفت گفت: مصدوم توسط نجاتگران با استفاده از ست نجات رهاسازی و پس از نجات و انجام اقدامات اولیه درمانی توسط نیروهای هلال احمر و با همکاری عوامل اورژانس و نیروی انتظامی در صحنه، به وسیله آمبولانس اورژانس به اولین مرکز درمانی انتقال یافت.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اورژانس یزد، گلشن با بیان اینکه این عملیات یک ساعت و 40 دقیقه به طول انجامید و رعایت جوانب احتیاط در رانندگی را مورد تاکید قرار داد و از عموم مردم خواست که در روبرو شدن با چنین حوادثی نجاتگران هلال احمر را به وسیله شماره تلفن 112 مطلع نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1757

به "مرگ کوهنورد 60 ساله بر اثر ایست قلبی در شیرکوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ کوهنورد 60 ساله بر اثر ایست قلبی در شیرکوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید