معماهای تازه درباره هواپیمای مالزیایی

به گزارش اسلیم فا، خبرنگاران: گزارش مقام های مالزی درباره وزن محموله هواپیمای ام اچ 370 پیش از ناپدید شدن، شک و تردید های جدی و تازه ای به دنبال داشته است.

معماهای تازه درباره هواپیمای مالزیایی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرنگاران،در گزارش مقام های مالزی آمده است که محموله این هواپیما، شامل بار میوه به وزن 4.5 تن به اضافه محموله ای از باتری های لیتیوم است که می بایست تنها 200 کیلوگرم وزن داشته باشند، اما بر اساس گزارش، وزن این باتری ها بالغ بر 2.5 تن بوده است.سخنگوی شرکت سازنده این باتری ها تاکید نمود: تا زمانی که تحقیقات ادامه داشته باشد، اطلاعات دیگری در این زمینه اعلام نخواهیم کرد. وی محموله مزبور را حاوی باتری های لیتیوم به اضافه دیگر محصولات گفت. این موضوع را شرکت هواپیمایی مالزی نیز تایید کرد.

مساله ای که در این گزارش گنگ و بی پاسخ مانده است، اعلام نشدن وزن اصلی باتری ها و تعیین نشدن نوع محصولات دیگر، همراه محموله بوده است. بعضی پایگاه های اینترنتی چینی چندی پیش فاش کردند 20 تن از مسافران هواپیمای ناپدید شده از پرسنل شرکت فن آوری اسلحه بودند که مرکز آن در تکزاس و شعبه های آن در چین و مالزی است. این منابع، از احتمال ارتباط ناپدید شدن هواپیما با پرسنل مسافر خبر دادند.

پرواز 370 هواپیمایی مالزی (ام اچ 370) پرواز یک هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی است که در 8 مارس 2014 از کوالالامپور، پایتخت مالزی، با 239 مسافر تبعهٔ 14 کشور گوناگون راهی پکن بود اما به دلیل نامعلومی پس از تغییر جهت تماس آن با رادار با آن قطع و ناپدید شد.

عملیاتی بین المللی برای پیدا کردن این هواپیما توسط بیش از 26 کشور در جریان است و گفته می گردد بزرگ ترین عملیات جستجو در تاریخ است.این عملیات در ابتدا در خلیج تایلند و دریای جنوبی چین شروع شد و پس از آن به تنگه مالاکا و دریای آندامان و بعد به اقیانوس هند گسترش یافت. در 15 مارس بازرس ها متوجه شدند که هواپیما پس از ناپدید شدن به سمت غرب و شبه جزیره مالایا حرکت نموده و سپس در یک جهت به سمت شمال یا جنوب به مدت هفت ساعت پرواز نموده است.

چندین ماهواره تصاویری از اجسام بزرگ در جنوب اقیانوس هند، در نزدیکی استرالیا پیدا کردند و احتمال می دادند که متعلق به هواپیما باشد اما این احتمال رد شد. در تاریخ 24 مارس 2014 نجیب تون رزاق، نخست وزیر مالزی گفت براساس داده های ماهوارهٔ اینمارست بیش تر از هر احتمال دیگری، هواپیما در حال پرواز به سمت جنوب اقیانوس هند بوده و پس از هفت ساعت پرواز و تمام شدن سوختش در همان جا سقوط نموده و تمام سرنشینان آن مرده اند. با وجود این که تا به امروز قطعات زیادی توسط ماهواره ها دیده شده است اما به دلیل وسعت زیاد منطقه و شرایط بد آب وهوایی و فاطلهٔ بسیار زیادش با خشکی، هنوز هیچ یک از مشاهدات ماهواره ها قابل تایید نیست. با این حال، بعضی مقام های مالزی می گویند که هنوز هیچ احتمالی را رد نمی نمایند.

نخست وزیر مالزی گفت که شواهد نشان می دهد که سیستم های ارتباطی هواپیما غیرفعال شده بوده و این می تواند اقدام عمدی یک نفر در داخل هواپیما باشد. او افزود که هواپیما دو بار جهت عوض نموده، بار اول به سمت غرب و بار دوم به سمت شمال غرب بوده است.

هواپیمای بوئینگ 777 یکی از ایمن ترین هواپیمای دنیا است که در طول 19 سال عرضه به بازار فقط دچار دو سانحه شده که سه نفر در جریان آن کشته شدند. پرواز شماره 214 هواپیمایی آسیانا در آمریکا، تنها حادثهٔ منجر به مرگ این هواپیما بوده که در ژوئیه 2013 در فرودگاه بین المللی سانفرانسیسکو رخ داد و 3 نفر در جریان آن مردند. شرکت هواپیمایی مالزی نیز در طول عمر خود تنها دو سانحه منجر به مرگ داشته که یکی از آنها به دلیل هواپیماربایی به وجود آمده است.

منبع:العالم

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 474

به "معماهای تازه درباره هواپیمای مالزیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معماهای تازه درباره هواپیمای مالزیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید