ممنوع شده های تایلند

به گزارش اسلیم فا، کارهایی که نباید در تایلند انجام داد

تایلند با جاذبه های گردشگری و طبیعت زیبای خود در سال های اخیر در بین ایرانی ها بسیار پر هوادار شده است، از بین همه شهرهای این کشور معمولا بانکوک، پاتایا و پوکت هواداران بیشتری دارند، قبل از سفر به هر کشوری بهتر است که کمی با فرهنگ آداب معاشرت آن کشور آشنا شوید تا در سفر رفتاری زننده و ناراحت کننده نداشته باشیم، مردم تایلند معمولا خوشرو و مهربان هستند اما گاهی شاید رفتار ناآگاهانه گردشگران آن ها را نیز عصبانی کند، خبرنگاران در این پست از کارهایی حرف می زند که هیچوقت نباید در تایلند آن ها را انجام دهید، ما همراه باشید.

ممنوع شده های تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

با چنگال غذا نخورید

اگر به رستوران های کشور تایلند بروید می بینید که مانند کشورهای دیگر برای شما قاشق و چنگال می آورند اما باید این را بدانید که در این کشور نباید با چنگال غذا بخورید و چنگال نباید به دهان شما بخورد، فقط باید از چنگال برای راهنمایی غذا بهره ببرید چون اگر این کار را انجم دهید به حاضرانی که در رستوران در مقابل شما ایستاده اند بی احترامی نموده اید.

نباید با کسی دست بدهید

در این کشور وقتی با کسی روبرو می شوید نباید دست بدهیم، فقط باید دستان را به هم چسبانده و روبروی سینه قرار دهید و تعظیم کنید؛ این نشانه احترام به طرف مقابل شماست.

با کفش وارد خانه ها و عبادتگاه ها نشوید

معمولا مردم تایلند کفش هایی می پوشند که پوشیدن و در آوردن آن راحت باشد چون آن ها برای ورود به خانه ها، عبادتگاه ها و گاهی حتی برخی از فروشگاه ها باید کفش های خود را برای احترام در بیاورند، اگر به تایلند سفر کنید گاهی در پشت در برخی از جاهها کفش های روی هم در آورده عده ای را می بینید، اگر شما هم قصد ورود به آنجا را داشتید مانند دیگران کفش های خود را دربیاورید.

به پادشاه و خاندان سلطنتی بی احترامی نکنید

مردم تایلند به شدت به پادشاه و خاندان سلطنتی علاقه دارند به هین دلیل هیچوقت نباید به این خاندان بی احترامی کنید چون مورد تنبیه و مواخذه قرار می گیرید، کلا وقتی وارد این کشور شدید درباره این خاندان هیچگاه صحبت نکنید و حتی سکه های پولی که عکس آن ها رویش واقع شده است را اگر ناخواسته هم لگد کنید بی احترامی تلقی می گردد.

لباس نامناسب نپوشید

آب و هوای تایلند گرم است و هوای آن معمولا آفتابی است، شاید گرمای هوا باعث گردد که بخواهید از لباس های کمتری بهره ببرید. اما باید این را بدانید که به جز ساحل در جاهای دیگر نمی توانید از لباس های باز بهره ببرید، در عبادتگاه ها باید از پوشش پوشیده تری بهره ببرید و قوانین در آنجا کمی سختگیرانه تر می گردد.

هیچوقت با دست اشاره نکنید

در این کشور برای تاکسی دریافت و صدا کردن کسی از اشاره دست استفاده نکنید چون بی احترامی به حساب می آید، همچنین برای صدا زدن کسی هیچ وقت از سوت زدن هم نباید بهره ببرید چون کاری بی شرمانه است.

به سر کسی دست نزنید

سر چون بالاترین عضو بدن است و به همین دلیل به شدت مورد احترام است و هیچ وقت نباید به سر کسی در این کشور دست بزنید، اگر یک وقتی به صورت اتفاقی دستتان به سر کسی برخورد کرد فوری معذرت خواهی کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 403

به "ممنوع شده های تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوع شده های تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید