مهیج ترین ورزش های آبی در تایلند

به گزارش اسلیم فا، آشنایی با ورزش های آبی کشور تایلند

یکی از لذت های فراموش نشدنی در سفر به تایلند تجربه ورزش های آبی در این کشور است. لذتی که بخشی از زندگی تایلندی ها است. در این ورزش ها شور و هیجان آبی، خستگی زندگی روزمره را از یادتان می برند و یک تجربه خنک و دوست داشتنی برای شما به یادگار می گذارند.

مهیج ترین ورزش های آبی در تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

در سواحل و جزایر تایلند ورزش های متنوعی مانند شنا، موج سواری با تخته و باد، کایاک سواری، غواصی و تماشای جهانی زیر آب، کانو سواری و … همه و همه دست به دست هم می دهند تا از سفر به تایلند حسابی لذت ببرید. در شهرهای ساحلی تایلند مانند پاتایا، بانکوک، پوکت و جزیره های این کشور امکانات و اقامت گاه های ساحلی جای هیچ تردیدی برایتان نمی گذارند که تن به آب بزنید. تصور کنید زیر آقتاب، کنار دریا پس از تجربه بازی های آبی از غذاهای تازه دریایی میل می کنید به هیجان بعدی فکر می کنید.

با خبرنگاران همراه باشید تا در ادامه به معرفی چندین ورزش آبی محبوب در تایلند بپردازیم.

موج سواری

تصور کنید زیر آفتاب روی یکی از آن موج های دیدنی دریا در حال موج سواری هستید! هیجان انگیز است، نه؟ در بیشتر سواحل تایلند موج سواری رایج است. در بیشتر سال از پاتایا تا پوکت، روی اموج دریا موج سوارانی را خواهید دید که سوار بر تخته موج سواری در حال لذت بردن هستند. موج سواری با تخته و بادبان را می توانید به آسانی در یک روز یاد بگیرید!

پاراسیلینگ (چتربازی با قایق)

زمین دیگر بس است. چتر را بردارید و به آسمان بروید تا جایی که دریا زیر پایتان است. در این ورزش شما احتیاج به مهارت خاصی ندارید، تنها کافی است به چتر بسته شوید و در ساحل آغاز به دویدن کنید. با طنابی که به شما و به یک قایق تندرو وصل شده است به آرامی به سمت بالا می روید تا بر فراز دریا پرواز کنید. از آن بالا دیدن سواحل پاتایا و پوکت حس بسیار لذت بخشی است.

غواصی

جهانی زیر آب را تا نبینید درک نخواهید کرد. جهانیی آرام، مرموز با ماهی های رنگارنگ! برای دیدن این جهانی عجیب تنها کافیست غواصی کنید، بعد از آن دیگر شما نیز سهمی از آن دارید. غواصی با وسایل کامل در تایلند فعالیت معروفی است. در جزیره ها و سواحل تایلند آبهای زلال و نیلگون فرصت تماشای جانوران آبزی و مرجان های دیدنی را برایتان فراهم نموده اند. اگر برای اولین بار قصد غواصی در تایلند را دارید می توانید از آب های کم عمق و آرام آغاز کنید. در چندین مدرسه غواصی معتبر بین المللی به هزاران بازدیدنماینده که در طول سال برای یادگیری غواصی به تایلند می آیند با قیمت های مناسب مدرک غواصی اعطاء می گردد.

اسنورکلینگ (غواصی با لوله اسنورکل)

باز هم غواصی اما این بار با لوله اسنورکل! در پوکت، پاتایا و جاهای مختلف تایلند غواصی با اسنورکل انجام می گردد. در این ورزش تنها ماسک و لوله اسنورکل را به سر می زنید، با ورورد به آب محو تنوع زیستی جهانی آن خواهید شد.

ویک بردینگ

ورزش ویک بردینگ با ترکیب اسکی روی آب و موج سواری با تخته انجام می گردد. کسی که سوار ویک بردرینگ می گردد مانند کسانی که روی آب اسکی می نمایند با طناب به پشت یک قایق بسته می گردد. در استخر یا دریاچه مصنوعی، یک سیستم طناب برقی به قایق متصل می گردد و فرد در مسیرهای دایره ای شکل با طناب روی کشیده می گردد.

کایاک سواری

یکی از ورزش های آبی جذاب تایلند کایاک سواری در رودخانه ها و آبشارهای کوتاه است. رودخانه های تایلند در فصول پر باران طغیان می نمایند و این زمان مناسبی برای ورزش کایاک سواری است. از خرداد ماه تا آبان ماه برگزارنماینده تورهای گردشی در مناطق کوهستانی شمالی و غربی تایلند تور های کایاک سواری را برگزار می نمایند. چندین مرکز برگزارنماینده سفرهای گردشی در این کشور وجود دارند که با رعایت استانداردهای بین المللی و ارائه تجهیزات مدرن ایمنی شما را در این ورزش همراهی می نمایند. در سفر های کایاک سواری و کانو سواری معمولا دو نفر در کایاک می نشینند و می توانند به نوبت پارو بزنند. البته این ورزش به شکل یک نفره هم انجام می گردد. پیشنهاد می کنیم حین عبور از غارهای دریایی و تماشای حیوانات دیدنی دست به دوربین شوید.

سایر ورزش های آبی

وقتی پای آب وسط باشد گزینه های بسیاری برای لذت بردن از ورزش های آبی پیش روی شماست. کمتر کسی است در سفر به تایلند تجربه اسکی روی آب را نداشته باشد. تقریبا در تمام سواحل تایلند مانند پاتایا، بانکوک، پوکت و … می توانید یک جت اسکی کرایه کنید و روی آب اسکی کنید. جت اسکی یکی از فعالیت های محبوب خانواده ها در سفر به این کشور است. ورزش های دیگری چون ماهیگیری و سر و کله زدن با ماهی های شگفت انگیز سواحل تایلند، شنا در آب های فیروزه ای، قایق سواری، باد سواری و … گزینه های پیش روی شماست. با تجربه اینها یک جهان خاطره و لذت در ذهنتان باقی خواهد ماند.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 327

به "مهیج ترین ورزش های آبی در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهیج ترین ورزش های آبی در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید