نخستین دوره جایزه ادبی فرض پور ماچیانی در رشت برگزار می گردد

به گزارش اسلیم فا، به گزارش خبرنگاران، محمد حسن پور پیش ازظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت برگزار گردید، اظهار کرد: نخسیتن دوره جایزه ادبی استاد فرض پور ماچیانی در استان گیلان برگزار می گردد.

نخستین دوره جایزه ادبی فرض پور ماچیانی در رشت برگزار می گردد

حسن پور با بیان اینکه این جایزه در حوزه ادبیات و زبان فارسی اهدا می گردد، اضافه نمود: در نخستین دوره، این جایزه به استاد احمد سمیعی گیلانی پدر ویراستاری نوین ایران طی مراسمی ساعت 10 صبح روز پنجشنبه 10 آبان ماه امسال اهدا می گردد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را توجه به زبان و ادبیات فارسی و گویش های محلی دانست و گفت: این جایزه از همه افرادی که در حوزه حفظ زبان و ادبیات فارسی و فرهنگ و هنر اسلامی کوشش می نمایند تقدیر به عمل می آورد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه زبان تنها برای بیان کلمات و جملات نیست بلکه سبب انتقال پیغام و فرهنگ به نسل های آینده می گردد، اعلام کرد: زبان یکی از ویژگی های منحصربه فرد در کشورها محسوب شده که سبب ایجاد تمدن می گردد. کشوری متمدن است که دارای زبان گفتاری و نوشتاری مستقل باشد.

وی توضیح داد: زبان تمام ویژگی یک کشور را در بخش های مختلف به نسل های آینده منتقل و عامل هویت و اتحاد در یک ملت می گردد.

حسن پور به کوشش های استاد مصطفی فرض پور ماچیانی در احیای و نگهداری از زبان و ادبیات فارسی و همچنین گویش های محلی اشاره نمود و اضافه نمود: در کوشش هستیم تا در سال های آینده به این جشنواره بعد ملی و حتی بین المللی داده و از تمامی کوشش گران در عرصه حفظ زبان و ادبیات فارسی در هر نقطه از ایران و دنیا تقدیر و تجلیل به عمل آوریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 84

به "نخستین دوره جایزه ادبی فرض پور ماچیانی در رشت برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین دوره جایزه ادبی فرض پور ماچیانی در رشت برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید