هشدار بی سابقه نماینده مجلس انگلیس به ملکه، نظام سلطنتی انتها می یابد؟

به گزارش اسلیم فا، فارس نوشت: در پی موافقت ملکه انگلیس با تعطیلی مجلس این کشور در آستانه ضرب الاجل خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، یک نماینده مجلس به او هشدار داد که این اقدام می تواند به سرانجام نظام سلطنتی منتهی گردد.

هشدار بی سابقه نماینده مجلس انگلیس به ملکه، نظام سلطنتی انتها می یابد؟

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

روز گذشته الیزابت دوم ملکه انگلیس با درخواست بوریس جانسون نخست وزیر این کشور برای تعطیلی یک ماهه مجلس موافقت کرد.این اقدام به عنوان یک کودتا و کوششی برای ممانعت از اثرگذاری مجلس بر روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا توصیف شده است. با این وجود، اغلب رسانه ها و سیاستمداران انگلیسی از موضع گیری مستقیم علیه شخص الیزابت خودداری نموده اند.

در این میان، کیت اوسامور نماینده منطقه ادمونتون در مجلس انگلیس یک استثنا به شمار می آید. او با انتشار توییتی، به ملکه هشدار داد که همراهی با این کودتا ممکن است به برچیده شدن نظام سلطنتی منجر گردد.

وی پس از اعلام تصمیم دربار سلطنتی برای تعلیق فعالیت مجلس، با کنایه به شعار معروف خداوند ملکه را حفظ کند، نوشت: ملکه ما را حفظ نکرد.

اوسامور در توییت دیگری نوشته است: ملکه باید آنچه بر سر عموزاده اش، تینو پادشاه سابق یونان آمد را به یادآورد. زمانی که زمینه کودتای راستگرایان را فراهم کرد، پادشاهی برچیده گردد.

اشاره این نماینده مجلس انگلیس به کنستانتین دوم آخرین پادشاه یونان است. وی بین سال های 1964 تا 1973 پادشاه یونان بود و نهایتا به دست دولتی از سلطنت خلع شد که برآمده از کودتای مورد تأیید شاه بود.

جانسون که در کوشش است تا به هر نحو ممکن انگلیس را از اتحادیه اروپا خارج کند، دیروز در از ملکه این کشور خواست تعطیلات تابستانی مجلس را به مدت یک ماه تمدید کند. با موافقت ملکه، قرار است مجلس از هفته آینده تا نیمه ماه اکتبر، یعنی تنها دو هفته پیش از ضرب الأجل لندن برای خروج از اتحادیه اروپا، تعطیل گردد.

نماینده احزاب معارض می گویند جانسون با این اقدام، عملا مجلس را از فرآیند تصمیم گیری در خصوص برگزیت کنار گذاشته است. گفته می گردد که جانسون نگران است در صورت فعالیت مجلس، نمایندگان با تصویب طرحی، ضرب الأجل خروج از اتحادیه را به تعویق انداخته و یا وی را به انعقاد یک توافق با اتحادیه اروپا برای معین وضعیت روابط لندن و بروکسل پس از برگزیت ملزم نمایند.

2323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 352

به "هشدار بی سابقه نماینده مجلس انگلیس به ملکه، نظام سلطنتی انتها می یابد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار بی سابقه نماینده مجلس انگلیس به ملکه، نظام سلطنتی انتها می یابد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید