هیجان انگیز ترین ماجراجویی ها در مالزی

به گزارش اسلیم فا، ماجراجویی در مالزی

گردشگران در تور مالزی بیشتر به دنبال غذاهای خوشمزه، چشم اندازهای طبیعی و مراکز خرید لوکس هستند اما این کشور برای ماجراجویان هم جاذبه های زیادی دارد. مالزی دارای 13 ایالت است که هر کدام از آن ها مخصوص یک جور ماجراجویی هستند فقط کافیست بدانید که به کجا باید بروید و به دنبال چه نوع از ماجراجویی باشید. می خواهیم از ماجراجویی در تور مالزی و فعالیت های ماجراجویانه در این کشور حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

هیجان انگیز ترین ماجراجویی ها در مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

چهارچرخ سواری، کوالالامپور

اگر عاشق سرعت، هیجان و مسابقات آفرود هستید در پایتخت مالزی به دنبال تورهای ATV باشید، ATV شبیه چهارچرخ است و برای جهتهای گل آلود و خاکی مناسب می باشد. در این تور دو ساعته سوار بر چهارچرخ از میان رودخانه و جنگل می گذرانید و ساعاتی متفاوت را تجربه می کنید. سرعت بالا و عبور از جهتهای صعب العبور، لذت ماجراجویی با این موتورها را دوچندان می نماید مخصوصا این که از جنگل های انبوه استوایی می گذرید و شانس تماشای حیات وحش خارق العاده را هم دارید. به غیر از کوالالامپور در دیگر نقاط کشور مثل جزیره پنگکور (Pangkor Island) هم امکان این ماجراجویی برایتان فراهم است.

بانجی جامپینگ، سلانگور | Selangor

درسته که مالزی به اندازه نیوزلند در زمینه بانجی جامپینگ معروف نیست اما اگر به دنبال پرش از ارتفاع هستید در این کشور هم فرصت های مناسبی را پیدا خواهید کرد. کافیست به سواحل غربی مالزی و ایالت سلانگور بروید اینجا یک شهربازی معروف به اسم سان وی لاگون دارد که در آنجا می توانید از ارتفاع 22 متر به پایین بپرید. با اینکه این ارتفاع، زیاد نیست و شاید نتواند ماجراجویان را چندان راضی کند اما از معدود مکان های مالزی برای بانجی جامپینگ به شمار می رود. برای بانجی جامپینگ باید بعد از پرداخت ورودی و رفتن به شهربازی هزینه دیگری به مبلغ 35 دلار هم پرداخت کنید. با اینکه این بانجی جامپینگ از هیجان انگیزترین ماجراجویی های مالزی نیست اما ارزش امتحان کردن را دارد.

فلای بورد، شهر پوتراجایا | Putrajaya

پوتراجیا یکی از شهرهای جنوبی مالزی است که به مسجد جذابش معروف است: مسجد صورتی رنگ پترا که در اواخر قرن 20 ساخته شده است. اما اینجا یکی از عجیب ترین فعالیت های ماجراجویانه را هم فراهم نموده است: فلای بورد، وسیله ای که با اتصال به یک جت اسکی، شما را روی هوا معلق نگه می دارد و با پمپاژ و فشار آب می توانید حرکات نمایشی انجام دهید و شیرجه بزنید. این ماجراجویی اولین بار در سال 2011 در مساقات دنیای جت اسکی انجام شد و در سال 2012 به همه مردم معرفی گردید. این ماجراجویی منحصربفرد و جذاب را می توانید در شهر پوتراجایا انجام دهید البته فقط در آخر هفته ها و روزهای تعطیل پس باید از قبل حتما رزرو کنید. برای 20 دقیقه فلای بورد باید 9 دلار پرداخت کنید.

چتربازی، سلانگور | Selangor و صباح | Sabah

چتربازی در مالزی هر روز هواداران بیشتری پیدا می نماید و افرادی که به دنبال فوران آدرنالین و تجربه هیجان هستند به سراغ این تفریح هیجان انگیز می روند. اگر در غرب مالزی و در کوالالامپور هستید برای چتربازی به ایالت نزدیک سلانگور بروید و با پرداخت 56 دلار این ماجراجویی را امتحان کنید. اگر هم در شرق مالزی هستید به شهر Ranau در نزدیکی مرکز ایالت صباح بروید در اینجا چتربازی را بر فراز کوه ها و مزارع چای امتحان می کنید و چشم اندازهایی رویایی را می بینید.

کوهنوردی، ایالت پاهانگ | Pahang

ماجراجوی ید رمالزی بدون کوهنوردی کامل نمی گردد. بلندترین قله غرب مالزی، کوه تاهان در ایالت پاهانگ است، کوهی با ارتفاع 2187 متر که در میان جنگل تامان نگارا (Taman Negara Forest) واقع شده است و بالا رفتن از آن یکی از بهترین فعالیت های ماجراجویانه در مالزی است به طوری که ماجراجویان زیادی از نقاط مختلف برای فتح این کوه به این منطقه می روند. البته جهت رسیدن به قله کمی طولانی ست، جهتی 4 تا 7 روزه که از میان کوهستان، جنگل ها و رودخانه ها می گذرد و در نهایت به قله منتهی می گردد. برای بالا رفتن از این کوه باید حس ماجراجویانه و آمادگی بدنی خوبی داشته باشید و با یک راهنما راهی شوید.

رفتینگ، ایالت پراک

ایالت پراک در غرب مالزی این روزها به مرکز توجه گردشگران و ماجراجویان تبدیل شده و افراد زیادی برای ماجراجویی به این ایالت سرسبز و ناهوار می روند. رودخانه کامپار (Kampar River) جهتهای خوبی برای رفتینگ دارد که هم حرفه ای ها و هم مبتدی ها می توانند رفتینگ را در آن تجربه نمایند. یکی از هیجان انگیز ترین قسمت های رفتینگ در این رودخانه، عبور از جنگلی انبوه با میمون های بسیار است. کسانی که به دنبال رفتینگ هستند فرصت های زیادی در ایالت پراک خواهند داشت، از طرفی این ایالت، غارهای زیادی هم دارد و فعالیت های غارنوردی زیادی در آن انجام می گردد. می توانید با حدود 54 دلار در این ایالت به تورهایی ملحق شوید که شامل رفتینگ و غارنوردی است.

غواصی، ایالت ترنگانو | Terengganu

وقتی اسم ماجراجویی در مالزی می آید غواصی یکی از بهترین هاست. غرب مالزی در مقایسه با شرق، سایت های کمی برای غواصی دارد اما کافیست به جزیره ردانگ (Redang Island) در شمال شرقی مالزی بروید تا دنیا زیر آب به روی شما گگردده گردد. این جزیره کوچک در دریای چین جنوبی بیش از 20 سایت غواصی دارد که می توانید در 2 تا از آن ها کشتی های شکسته ببینید. در این سایت ها با تماشای مرجان ها و سواحل استوایی غواصی در جزیره سیپادان در ایالت صباح در شما تداعی می گردد. کشتی ها در ساعات مشخصی از روز از مرکز ایالت به سمت جیزره ردانگ به راه می افتند و بعد از یک ساعت و نیم به مقصد می رسند. اگر مبتدی هستید ب می توانید دروه های غواصی PADI را با هزینه مناسب بگذرانید.

زیپ لاین | ایالت صباح | Sabah

نمی تون حرف از ماجراجویی در مالزی زد و زیپ لاین آن را نادیده گرفت. زیپ لاین از بهترین فعالیت های ماجراجویانه در مالزی زیپ لاین 530 متری بورنئو است. اما این فقط طول زیاد نیست که این تفریح را محبوب نموده بلکه چشم اندازهای تماشایی اش است. اگر به اندازه کافی شجاع باشید می توانید جهت ین دو جزیره را بر فراز دریای چین جنوبی به پرواز در بیایید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 423

به "هیجان انگیز ترین ماجراجویی ها در مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیجان انگیز ترین ماجراجویی ها در مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید