واتساپ قابلیت مخفی کردن آنلاین بودن کاربران را آزمایش می نماید

به گزارش اسلیم فا، در گذشته برای به روزرسانی قابلیت های واتساپ باید مدت زیادی منتظر می ماندیم، اما اکنون تقریباً هر چند روز خبرهای متعددی در خصوص قابلیت هایی جدیدی که این پیغام رسان متعلق به متا روی آن کار می نماید، در فضای مجازی منتشر می گردد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در راستای عملی کردن تعهدات خود جهت حفظ حریم خصوصی کاربران، سه ویژگی خاص واتساپ با موضوع حریم خصوصی را در آگوست سال جاری اعلام معرفی نموده که این سه قابلیت عبارتند از: خروج بی صدا از چت های گروهی، مسدود کردن امکان گرفتن اسکرین شات در چت های ناپدیدشونده و پنهان کردن شرایط آنلاین بودن کاربران. اکنون ظاهراً این پیغام رسان در حال کار روی قابلیت مخفی کردن آنلاین بودن کاربران است.

واتساپ قابلیت مخفی کردن آنلاین بودن کاربران را آزمایش می نماید

افشاگر معروف اطلاعات و قابلیت های واتساپ یعنی WABetaInfo اعلام نموده که بعضی کاربران بتای این پیغام رسان گزینه های حفظ حریم خصوصی مرتبط با شرایط آنلاین بودن را پس از به روزرسانی نسخه 2.22.20.9 واتساپ در سیستم عامل اندروید دریافت نموده اند. این ویژگی که در ماه جولای برای کاربران بتای واتساپ iOS عرضه شده، این بار در اختیار بعضی کاربران اندرویدی نسخه بتای این پیغام رسان قرار گرفته است.

در نوترین نسخه بتای واتساپ، قابلیت نو این امکان را برای شما فراهم می نماید تا بتوانید افرادی که می توانند آخرین بازدید شما را ببینند و بعلاوه آنالیز کنند که چه زمانی شما آنلاین هستید، را محدود کنید. این دسته از کاربران از طریق راستا WhatsApp Settings > Account > Privacy > Last seen and online می توانند به این قابلیت دسترسی پیدا کنند. بعد از مراجعه به این قسمت، شما با 4 گزینه برای افرادی که می توانند شرایط آخرین بازدید شما را ببینند، روبرو می شوید که این 4 گزینه عبارتند از: همه افراد (Everyone)، مخاطبین من (my contacts)، مخاطبین من (به جز بعضی افرادی که من انتخاب می کنم) (my contacts (except selected ones)) و در نهایت هیچ کس (nobody)

برای تنظیم افرادی که می توانند شرایط آنلاین بودن شما را ببینند، دو گزینه همه افراد (Everyone) و اعمال تنظیمات مانند بخش شرایط آخرین بازدید (Same as last seen) وجود دارد که شما می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. طبعیتاً اضافه شدن این قابلیت که شرایط آنلاین بودن شما از چشم دیگر کاربران مخفی می نماید، می تواند بسیار کاربردی باشد. اما واتساپ در توضیحات این قابلیت آورده که پنهان کردن شرایط آنلاین بودن و آخرین بازدید خود به این معنی است که شما نیز نمی توانید شرایط آنلاین بودن و آخرین بازدید سایر کاربران را مشاهده کنید.

WABetaInfo می گوید که این ویژگی نو به صورت مرحله ای در اختیار کاربران نسخه بتای واتساپ قرار می گیرد و هنوز به طور دقیق معین نیست که چه زمانی عموم کاربران می توانند از این قابلیت بسیار کاربردی بهره ببرند. نوترین خبرها در خصوص قابلیت های نو واتساپ حاکی از آن است که این پلتفرم قابلیت پیش نمایش پیشرفته لینک ها در استاتوس را آزمایش می نماید. در حال حاضر اگر بخواهید لینکی را در بخش استاتوس واتساپ با سایر کاربران به اشتراک بگذارید، تنها متن و آدرس آن به دیگران نشان داده می گردد. پیش نمایش پیشرفته لینک ها به کاربرانی که از استاتوس شما بازدید می کنند، اطلاعاتی در خصوص محتوای آن لینک نشان خواهد داد.

آن طور که به نظر می رسد این پیغام رسان ویژگی نو دیگری را آنالیز می نماید که کاربران از طریق آن می توانند از طریق چند گوشی یا تبلت به یک حساب کاربری دسترسی داشته باشند و با سایر کاربران چت کنند. به همین دلیل، کاربران باید کد QR روی صفحه را با گوشی یا تبلت ثانویه خود اسکن کنند یا کد آن را وارد کنند تا به عنوان دیوایس دوم به یک حساب کاربری به صورت هم زمان متصل شوند.

منبع: Androidpolice

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 شهریور 1401 بروزرسانی: 26 شهریور 1401 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2207

به "واتساپ قابلیت مخفی کردن آنلاین بودن کاربران را آزمایش می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واتساپ قابلیت مخفی کردن آنلاین بودن کاربران را آزمایش می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید