وزیر خارجه انگلیس: رایزنی های مهمی با عمان درباره ایران و یمن داشتم

به گزارش اسلیم فا، فارس نوشت: وزیر خارجه انگلیس پنجشنبه گفت رایزنی های مهمی با همتای عمانی خود درباره ایران و یمن داشته است.

وزیر خارجه انگلیس: رایزنی های مهمی با عمان درباره ایران و یمن داشتم

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس امروز پنجشنبه با یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر خارجه انگلیس با انتشار عکسی از این دیدار نوشته با بن علوی رایزنی های مهمی در مورد ایجاد صلح در یمن و تنش زدایی با ایران داشته است.

راب نوشت: دیدار خوبی با وزیر امور خارجه عمان، یوسف بن علوی، داشتم. رایزنی های مهمی برای آوردن صلح به یمن و تنش زدایی با ایران انجام دادیم. عمان یکی از دوستان نزدیک انگلیس است.

این خبر در شرایطی منتشر شده که امروز پنجشنبه یک مقام آمریکایی از مذاکرات مستقیم دولت این کشور با انصارالله یمن خبر داده است.

دیوید شنکر دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک گفت: تمرکز ما روی کوشش برای انتها دادن به جنگ در یمن است. ما همچنین تا حدی که ممکن است با حوثی ها مذاکره می کنیم تا از راه مذاکره برای رسیدن به یک راه چاره مورد قبول برای این جنگ کوشش کنیم.

پیشتر روزنامه وال استریت ژورنال رسانه نزدیک به جمهوری خواستار 27 آگوست (پنجم شهریور) به نقل از منابع آگاه خبر داده بود که دولت دونالد ترامپ در حال آماده کردن خود برای انجام مذاکرات مستقیم با انصارالله یمن است.

310 310 25

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 355

به "وزیر خارجه انگلیس: رایزنی های مهمی با عمان درباره ایران و یمن داشتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه انگلیس: رایزنی های مهمی با عمان درباره ایران و یمن داشتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید