پیشتازی حزب چپگرای سیریزا پیش از برگزاری انتخابات یونان

به گزارش اسلیم فا، خبرنگاران: نتایج جدیدترین نظرسنجی در یونان نشان می دهد که حزب چپگرای سیریزا که مخالف سیاست های ریاضتی است، همچنان از حزب حاکم به رهبری آنتونیس ساماراس نخست وزیر پیشی گرفته است.

پیشتازی حزب چپگرای سیریزا پیش از برگزاری انتخابات یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که انتخابات سراسری یونان قرار است 25 ژانویه برگزار گردد، نظرسنجی جدیدی که روز گذشته منتشر شده حاکی است حزب سیریزا به رهبری آلکسیس تسیپراس همچنان پیشتاز احتاقتصادی انتخابات خواهد بود.

این نظرسنجی که توسط موسسه تحقیقاتی دانشگاه مقدونیه برای شبکه تلویزیونی اسکای یونان صورت گرفته نشان می دهد که حزب سیریزا با اختلاف 4.5 درصدی از حزب دموکراسی نوین ساماراس پیشی گرفته است.

هر دو حزب نسبت به نظرسنجی ماه دسامبر این موسسه با افزایش دو درصدی میزان حمایت عمومی روبرو شده اند. حزب سیریزا در نظرسنجی اخیر حمایت 31.5 درصدی مردم را کسب نموده و این رقم برای حزب راستگرای دموکراسی نوین به 27 درصد رسیده است.

حزب سیریزا اعلام نموده است که در صورت پیروزی در انتخابات، سیاست های ریاضتی اعمال شده از سوی وام دهندگان بین المللی در ازای پرداخت یاری اقتصادی 240 میلیارد یورویی را متوقف خواهد نمود و این مساله می تواند در نهایت منجر به خروج یونان از منطقه یورو گردد.

البته رئیس صندوق نجات اقتصادی منطقه یورو بر این باور است که حزب سیریزا در صورت به قدرت رسیدن در یونان، موضع خود را تعدیل خواهد نمود.خروج یونان از منطقه یورو موجب نگرانی سرمایه گذاران شده و می تواند حیات اتحادیه پولی مشترک اروپا را به خطر بیندازد.

آلکسیس تسیپراس رهبر حزب سیریزا بر این باور است که انتخابات یونان می تواند سرآغاز تغییرات لازم در اروپا باشد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 370

به "پیشتازی حزب چپگرای سیریزا پیش از برگزاری انتخابات یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشتازی حزب چپگرای سیریزا پیش از برگزاری انتخابات یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید