چاپ سه بعدی محصولات الکترونیک ممکن می گردد

به گزارش اسلیم فا، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، معمولاً چاپگرهای سه بعدی می توانند تولیدات خود را با استفاده از تنها یک ماده تهیه و عرضه نمایند. اما برای اولین بار استفاده از دو ماده به طور همزمان برای ساخت و عرضه ماده ای با چاپگر سه بعدی ممکن شده است.

چاپ سه بعدی محصولات الکترونیک ممکن می گردد

جهت دریافت مشاوره خدمات طراح کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

پلاستیک و فلز دو ماده ای هستند که پژوهشگران ژاپنی با ترکیب آن مواد هیبریدی مختلفی را فراوری نموده اند. این موفقیت راه را برای فراوری محصولات الکترونیک با استفاده از چاپگرهای سه بعدی هموار می سازد. زیرا بخش عمده ای از گوشی ها، تبلت ها، رایانه ها و غیره را پلاستیک و فلزات تشکیل می دهند.

فناوری مورد استفاده محققان ژاپنی پوشاندن اقلام پلاستیکی با فلزات و بالعکس را ممکن می سازد. همچنین از این طریق می توان مواد پلاستیکی ترکیب شده با فلزات را با پالادیم پوشاند که نتیجه آن افزایش استحکام و مقاومت پلاستیک است. استفاده از این روش آسیبی به پلاستیک نمی رساند و باعث خوردگی و سست شدن آن نمی گردد.

برای فراوری و چاپ سه بعدی مواد ترکیبی به این شیوه از دو نازل استفاده می گردد که یکی پلاستیک ذوب شده را همراه با پالادیم و دیگری فلز ذوب شده را برای فراوری ماده نهایی خارج می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1287

به "چاپ سه بعدی محصولات الکترونیک ممکن می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ سه بعدی محصولات الکترونیک ممکن می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید