کرونا، ابتلا با منشأ محلی در چین مجدداً به صفر رسید

به گزارش اسلیم فا، مسؤولان درمانی چین می گویند در ادامه فرایند کاهشی شیوع ویروس کووید19 در این کشور، ابتلای روزانه با منشأ محلی در چین مجدداً به صفر رسیده است.

کرونا، ابتلا با منشأ محلی در چین مجدداً به صفر رسید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرایند کاهش تعداد ابتلای جدید و قربانیان روزانه ویروس کووید19 با منشأ محلی در چین ادامه دارد.

کمیسیون بهداشت ملی چین بامداد شنبه خاطرنشان کرد که طی بیست وچهار ساعت گذشته 54 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که همگی از کشورهای خارجی به چین وارد شده اند و طی روز گذشته هیچ مورد ابتلا با منشأ محلی در این کشور رخ نداده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، حتی در استان هوبه با مرکزیت شهر ووهان - که ویروس کرونا در واپسین روزهای سال 2019 از آن منطقه طغیان کرد - نیز هیچ مورد ابتلای محلی گزارش نشده است.

البته کمیسیون بهداشت ملی چین همچنین گزارش داد که سه فوتی جدید بر اثر ابتلا به این ویروس نیز ثبت شده است.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به این ویروس در چین به 81394 نفر و تعداد قربانیان آن نیز به 3295 نفر رسید. از تعداد کل مبتلایان، 74588 نفر بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آوردند و فعلا 3460 مورد فعال ابتلا به کرونا در چین وجود دارد.

مقامات چین که قبلاً درباره کاهش سریع فرایند ابتلا به ویروس کرونا در ماه جاری (مارس) ابراز امیدواری نموده بودند، اکنون نگران ورود افراد مبتلا به این ویروس از کشورهای خارجی هستند زیرا کسب وکارهای بیشتری در حال از سرگیری فعالیت خود در این کشور هستند.

پیشتر نیز منابع بیمارستانی گزارش داده بودند که تمام استان های این کشور به جز هوبی از اواخر ماه فوریه پیروز شدند ابتلای جدید به کروناویروس را متوقف نمایند و در استان هوبه نیز احتمالا تا سرانجام ماه مارس تعداد مبتلایان جدید به صفر خواهد رسید.

بر اساس آمار زنده نهاده شده روی سایت آماری ورلداُمتر، ویروس جدید کرونا که از سوی سازمان بهداشت دنیای در سطح همه گیری دنیای یا پاندمی نهاده شد، تا کنون 594344 نفر را در سراسر دنیا آلوده نموده و 27251 نفر را نیز به کام مرگ کشانده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 958

به "کرونا، ابتلا با منشأ محلی در چین مجدداً به صفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا، ابتلا با منشأ محلی در چین مجدداً به صفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید