12 جاذبه توریستی در شانگهای و سفرهای راحت روزانه چین

به گزارش اسلیم فا، شانگهای، بزرگترین شهر چین برای کسانی که شلوغی و ازدحام آن ها را اذیت نمی کند فرصت های گردشگری هیجان انگیزی را ارائه می دهد. با وجود اینکه جمعیت آن بیش از 24 میلیون نفر است. شانگهای چین در کنار جاذبه های جدید توریستی، مکان های تاریخی آرام تری نیز دارد. این شهر یکی از بیشترین مخازن آب شیرین دنیا است که به دلیل موقعیتش در دهانه رودخانه یانگتز می باشد. همچنین فرصت های مناسبی برای گردش کنار بندر چین و راه های آبی داخلی در آن فراهم شده است. از جمله برترین مکان های دیدنی شامل چند موزه و گالری هنری در سطح دنیای مثل موزه شانگهای چین و موزه هنر چین، پارک ها و باغ های بزرگ زیبا و چندین معابد قدیمی سنتی و زیبا می باشد. شانگهای که به زادگاه حزب کمونیسم چین معروف است همچنین به عنوان مکانی است که از آن می توان به دیگر نقاط چین سفر کرد و فرودگاه های خوبی با سیستم ترانزیت درجه یک دارد مثل ارتباطات ریلی سریع با دیگر شهرهای بزرگ همچون پایتخت کشور پکن است. جاذبه های گردشگری شانگهای کم نیست، پس با ما همراه باشید برای تماشای برترین دیدنی های شانگهای...

12 جاذبه توریستی در شانگهای و سفرهای راحت روزانه چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

1) گردشگاه شانگهای سیل گیر

سیل گیر ژانگشان لو که با نام انگلیسی هلندی خود، وایتان بسیار معروف است یک گردشگاه زیبا در ضلع غربی رودخانه هوانگپوجیانگ و از جاذبه های گردشگری شانگهای است. این منطقه حس و حالی اروپایی دارد که در ساختمان های قدیمی انگلیسی و فرانسوی مشهود است که البته امروزه به عنوان رستوران، مغازه های بوتیک، گالری و اداره از آن ها استفاده می شود. همچنین این منطقه زمانی محل قراردادهای بین المللی بود از این جهت نیز میان توریست ها معروف است. همواره شلوغ است و مکانی پر زرق و برق برای قدم زدن و بازدید از 52 ساختمان استثنائی اطراف سیل گیر است که در سبک های مختلفی همچون گوتیک، رومانس، باروک، نئوکلاسیک و رونسانس در کنار یکی از بهترین مجموعه های هنر معماری جهان ساخته شده اند. وقتی از جنوب به شمال بروید ساختمان های بزرگ دفاتر مرکزی شرکت های بنکی هنگ کنگ و شانگهای چین را با طاق های پر زرق و برق، دفتر بندر گمرک با برج زنگی آن، هتل قدیمی آرامشو بانک چین می بینید. این سیل گیر همچنین یک مکان عالی است تا سوار قایق تور گردشگری شوید و اطراف بندر و تلاقی رودهای هوانگپوجیانگ و یانگتز را بگردید و از تماشای دیدنی های شانگهای لذت ببرید.

آدرس: شانگهای، هوانگپو، خیابان شرقی اول ژانگشان

2) باغ یو

باغ یو که به آن باغ خوشحالی هم می گویند در سمت شمال شرقی محله قدیمی در سال 1559 ساخته شد مساحتی بیش از 20000 مترمربع دارد و از یک باغ داخلی و یک باغ خارجی تشکیل شده است. قدیمی ترین قسمت آن باغ خارجی است که تغییرات دیگری در قرن 18 در آن ایجاد شد و سالن اصلی پارک، سانسوی تانگ به آن اضافه شد. این ساختمان با داشتن زیورآلات سقفی، نمایش های نمادین از اسلحه ها، ورودی پنجره ها و دیوارهای تزئین شده اژدها جالب توجه هستند. معروف ترین ساختمان، سالن بهاری است جایی که شرکت شمشیر های کوچک دفاتر مرکزی خود را بین سال های 1853 تا 1855 یعنی زمانی که بر شانگهای چین حکومت می کرد آنجا ساخت. از اعتبارات تاریخی بزرگ آن صخره های ساختگی در این بخش باغ است که تنها اثر طراح بزرگ باغ ژانگ نانیانگ است که حفظ شده است. باغ جدیدتر و کوچکتر داخلی به سال 1709 برمی شود و شامل ویژگی های معمول باغ یک نویسنده کلاسیک چینی خیمه های کوچک جذاب، سنگ های تزئینی و رشته کوه های مینیاتوری، دیوارهای غواصی و حوضچه های کوچک و یک صحنه تئاتر تزئین شده می باشد.

آدرس: شانگهای شی، هوانگپو، خیابان 218 آنرن

3) معبد بودای جید

معبد بودای جید یکی از جاذبه های گردشگری شانگهای و دیدنی های شانگهای است که در آن دو مجسمه شاکیامونی دیده می شود که هیوگن راهب با خود از بورما آورد. ساختمان کنونی که در سال 1928 جایگزین ساختمان اصلی ساخته شده در سال 1882 شد سه سالن و دو محوطه دارد و شامل سالن پر زرق و برق پادشاهان بهشت است که مجسمه هایی از چهار پادشاه بهشتی و دو مجسمه شاکیامونی است. این دو مجسمه از یشم ساخته شده اند. یکی از آن ها به ارتفاع دو متر در سالن اصلی ونتانگ واقع شده است جایی که مجموعه ای از کتب خطی بودایی نگه داری می شود. مجسمه کوچکتر نیز در محوطه غربی واقع شده است. یکی دیگر از مکان های جالب سالن قهرمان بزرگ است جایی که بوداهای سه نسل همراه با 18 مجسمه لوهان دیده می شود. یکی دیگر از جاذبه های بودایی شانگهای چین معبد دیدنی جینگان در راه غربی نانجینگ است.

آدرس: شانگهای، جینگان، راه 170 آنیوان

4) موزه شانگهای

موزه شانگهای از جاذبه های گردشگری شانگهای که در سال 1952 ساخته شد هنوز هم مهم ترین موزه هنر کلاسیک چین باقی مانده است. این ساختمان مدرن با سقف گرد و کف مربعی که سنت قدیمی چینی در خصوص زمین را نشان می دهد یک اثر هنری و از دیدنی های شانگهای است. چهار طبقه موزه شامل نمایش هایی جالب از مجسمه های برنز و سرامیک از دوران ما قبل تاریخ تا قرن 19، نقاشی های جوهر، خوشنویسی و مهر و همینطور مجموعه های بزرگ هنری از اقلیت های قومی می باشد. همچنین در این موزه کلکسیونی از یشم، سکه و اثاثیه هایی از دوران مینگ تا کینگ (سال های 1368 تا 1912) دیده می شود. یکی دیگر از مکان هایی که ارزش بازدید دارد موزه تاریخ طبیعی شانگهای چین، یکی از بزرگترین موزه های علوم طبیعی چین است.

آدرس: چین، بلوار 201 رنمین

5) معبد و صومعه لانگهوآ

از دیدنی های شانگهای، در یک پارک باصفا در ناحیه جنوب غرب شانگهای چین، معبد پر زرق و برق لانگهوآ یکی از قدیمی ترین مکان های مذهبی چین است. این صومعه از آجر و چوب هایی به طول 40 متر، 242 سال بعد از میلاد مسیح ساخته شد. این محل عبادت در طول قرن ها بارها خراب شده و دوباره ساخته شد و ساختمان کنونی آن به قرن 10 برمی شود. این مکان امروزه برای مراسم های معمول بودایی استفاده می شود و از پنج سالن بزرگ از جمله سالن میتریا با مجسمه بزرگ بودای آن،سالن پادشاه بهشتی که به چهار پادشاه بهشتی اختصاص دارد و سالن بزرگ حکیم کبیر با مجسمه های زیبا و زنگ قرن 16 آن تشکیل شده است. دیگر مکان های دیدنی شامل برج زنگ با زنگ دو متری و پنج تنی آن که در سال 1382 ساخته شد و هنوز هم برای مراسم های خاص از استفاده می شود، کتابخانه ای با دست نوشته های قدیمی و سازهای و چشم انداز قابل توجهی از حدود 500 طلای نقاشی شده لوهان بودا می باشد.

آدرس: شانگهای، زوهوی، خیابان 2853 لانگهوآ

6) برج مروارید شرقی

برج 468 متری رادیو و تلویزیون مروارید شرقی یکی از مکان هایی است که وقتی در شانگهای چین هستید باید ببینید. این برج در شرق رودخانه هوآنگپو در پارک پودانگ واقع شده است. علاوه بر چشم انداز زیبای آن برفراز رودخانه متلاطم و شهر جدید، شما از چشم انداز زیبای تفریحگاه سیل گیر لذت خواهید برد. این برج در سال 1991 ساخته شد و نام خود را از 11 کره مرتبط با اندازه های مختلف می گیرد. بزرگترین آن ها مدل فضایی است که در 350 متری یک سطح مشاهده و نیز یک عرشه بیرونی شیشه ای دارد. برج دارای 15 ناحیه بازدید نماینده است، از جمله سالن مشاهیر و شهر فضایی و همچنین یک رستوران مجلل با منظره ای عالی. یکی دیگر جاذبه های گردشگری شانگهای شامل یک مرکز خرید پایین تر و هتل فضایی است که اتاق هایی با چشم انداز زیبا دارد. حتی اگر نمی توانید آن را یک برج در نظر بگیرید، از بازدید شبانه آن لذت خواهید برد هنگامی که تمام سازه همچون بخشی از نمایش روشنایی جالب روشن می شود.

آدرس: شانگهای، پودانگ، بلوار 1 قرن

7) در خیابان نانجینگ خرید کنید

خیابان نانجینگ خیابان اصلی خرید کردن و از دیدنی های شانگهای است که در نیمه دوم قرن 19 ساخته شد و از ژانگشان به سمت غرب به طول چند مایل ادامه دارد. در طول این خیابان دوست داشتنی پیاده رو شما می توانید هرگونه لوازمی را که می خواهید بخرید از دست فروشان خیابانی که سوغاتی های چینی می فروشند گرفته تا بوتیک های گران قیمت که صنایع و هنرهای سنتی می فروشند و همچنین چند مرکز خرید بزرگ و فروشگاه هایی مثل یبیی و جیوبای. همچنین یک مکان تفریحی که در آن رستوران ها و سینماهای زیادی وجود دارد. همچنین نمایش های خیابانی آن جا اجرا می شود که بخصوص در تعطیلات بزرگ دیدنی است مثل سال نو چین که خیابان تبدیل به محلی برای فستیوال ها و آتش بازی می شود. یک محل دیگر برای خریدکردن زینتیادی است، منطقه ای برای عابر پیاده که بعضی از محله های قدیمی شهر را محدود می نماید اما از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شانگهای به شمار می آید.

8) میدان مردم

این میدان در محلی که زمانی جهت مسابقه بود ساخته شد. میدان مردم در طول سال ها به فضای عمومی برتر شانگهای چین تبدیل شده است. در این میدان تالار شهر جدید شانگهای، موزه شانگهای و سالن بزرگ تئاتر دولت هنر واقع شده است و محلی مناسب برای آغاز گشت و گذار در شهر است. حتما به مرکز عالی نمایشگاه برنامه ریزی شهری و یکی از دیدنی های شانگهای سر بزنید جایی که نمایش ها و ماکت های فوق العاده و یک سینمای 360 درجه را می بینید که در آن هم ساختمان های موجود و هم برنامه ریزی شده نشان داده می شود. حتما به این ماکت بزرگ از گالری های بالایی نگاه کنید تا یک چشم انداز بالا از این اثر مدرن داشه باشید.

آدرس: شانگهای، هوانگپو، خیابان ووشنگ

9) ارتباط فرانسوی: تیانززیفانگ

این محل زمانی امتیاز انحصاری فرانسوی شانگهای بود و به محل صنایع و هنرهای شگفت انگیز تبدیل شد درحالی که بیشتر خانه ها و ساختمان های قدیمی بازسازی شده اند ویژگی این ناحیه قدیمی اروپایی به دقت در معماری و طرح آن حفظ شده است و از جذاب ترین جاذبه های گردشگری شانگهای است. این منطقه جهتها و کوچه های متعددی دارد که باید از آن ها دیدن کرد. در کنار فرصت های متعدد برای خرید کردن این محل به جای مغازه های بزرگ، گالری های کوچک و صنایع دستی دارد. همچنین محلی مناسب برای گشت و گذار در شب است و رستوران هایی دارد که غذاهای محلی سرو می نمایند، کافه های متعدد و برنامه های موسیقی و همچنین چندین استودیو هنری و کارگاه دارد.

10) کلیسای جامع زوجیاهوی و قصر سلطنتی ششان

کلیسای روجیاهوی که به آن کلیسای سنت ایگناتیوس نیز می گویند در سال 1911 به سبک رومانس جدید ساخته شد و از دیدنی های شانگهای محسوب می شود. این کلیسا یاداوری پر زرق و برق از ثروت غنی چند مللی شانگهای است. در ناحیه جنوبی زوجیاهوی بزرگترین مرکز عبادتی کاتالیک روم در شانگهای است و علاوه بر ساختار باشکوه پارک مانند آن به دلیل داشتن برج های زنگ دو قلو 50 متری و نمای داخلی بازسازی شده با پنجره های شیشه ای زیبا، دیدنی است. یک مکان مذهبی مهم دیگر قصر ششان آرامگاه ملی و قصر کوچک برای بانو ششان است. این کلیسای قدیمی و زیبای کاتولیک در ناحیه غربی تپه ای به همان نام است. همچون بسیاری مکان های مذهبی این محل نیز در طول انقلاب فرهنگی چین بسیار آسیب دید ولی در سال های اخیر، بازسازی گسترده ای انجام شده است و همچنان یک مکان زیارتی مهم است. یکی از بهترین دیدنی های شانگهای، دنبال کردن 14 ایستگاه صلیب است که به صورت مارپیچ به تپه و سپس به کلیسا پیوسته است.در راه نیز مناظر باشکوهی وجود دارد.

11) موزه علوم و تکنولوژی شانگهای

مجسمه شانگهای آن را در سطح جهانی قرار داده و از پرطرفدارترین دیدنی های شانگهای است. علاوه بر موزه باشکوه شانگهای، موزه بزرگ علوم و تکنولوژی شانگهای یکی از بزرگترین موزه ها در نوع خود در چین و یکی از جاذبه های شهر با بیش دو میلیون بازدیدنماینده در سال است. این موزه که در سال 2001 افتتاح شد شامل نمایشگاه های متعدد چند رسانه ای سرگرم نماینده تعاملی، نمایشگاه های دائمی و نمایشگاه های علمی پیشرفته است. بهترین آن ها شامل نمایش بزرگ حیوانات بومی منطقه، دستاوردهای علمی، نمایشگاهی جذاب درباره روباتیک و همچنین نمایشگاه هایی درمورد سفر فضایی می باشد. یکی دیگر جاذبه های گردشگری شانگهای، شامل آکواریوم اقیانوس شانگهای با تونل 120 متری آن که نمایی نزدیک از زندگی دریایی منطقه فراهم می نماید و باغ وحش شانگهای می باشد که کلکسیونی بزرگ از نژادهای بومی مثل پانداهای بزرگ و ببرهای جنوب چین دارد.

آدرس: شانگهای، پودانگ، بلوار قرن 2000

12) موزه هنر چین

موزه هنر چین که به آن قصر هنر چین می گویند بزرگترین گالری هنری در آسیا است که در آن مهم ترین مجموعه های بزرگ هنر مدرن کشور واقع شده است. این مکان در چشم انداز فوق العاده چین واقع شده است (تنها بازمانده رویداد 2010 شهر است و تا حدودی مشابه یک هرم برعکس است) بهترین نمایش ها شامل مجموعه های جذاب از هنر مدرن چینی، نمایشگاه هنرمندان برجسته چینی و همچنین آثار متعدد مربوط به توسعه فرهنگی شانگهای در طول دهه است. علاقه مندان به فرهنگ همچنین باید از مرکز هنر شرقی بازدید نمایند که یکی از مهم ترین مکان های شهر برای اجرای موسیقی کلاسیک، اپرا و تئاتر است. یکی از مکان های دیگر، سالن بزرگ تئاتر شانگهای است که فهرستی از کنسرت ها، اپرا، اجرای باله و تئاتر سنتی ارائه می دهد.

برای گشت و گذار در شانگهای کجا اقامت داشته باشیم

اگر برای اولین بار است که به شانگهای چین سفر می کنید و می خواهید جاذبه های برتر توریستی آن را ببینید بهترین منطقه برای اقامت، مرکز شهر است که در نزدیکی باند، تفریحگاه آبی مشهور شانگهای چین واقع شده است و با جاده نانجینگ، خیابان شلوغ خرید تقاطع می نماید. یک منطقه معروف دیگر در نزدیکی میدان مردم است که در این منطقه موزه شانگهای چین، سالن بزرگ تئاتر و مرکز نمایش واقع شده است. در اینجا چند هتل خوب در این منطقه ایده آل آورده شده است:

هتل های لوکس: در منطقه ای عالی درست روی سیل گیر Waldorf Astoria Shanghai on the Bund شکوه بزرگی را با لوسترها، سنگ های مرمر و ستون ها به نمایش می گذارد. همچنین روی سیل گیر مشرف به جاده نانجینگ در سبک زیبای آرت دکو Fairmont Peace Hotel ساخته شده است که استخر و آب گرم، اتاق های زیبا و کارکنان محترم دارد. در نزدیکی موزه شانگهای، موزه هنر و سیل گیر JW Marriott Hotel Shanghai at Tomorrow Square همان خدمات بی عیب و نقص سایر هتل های لوکس شانگهای را با قیمتی مقرون به صرفه تر ارائه می نماید.

هتل های رده متوسط: Hotel Indigo Shanghai on the Bund هتلی تازه و مدرن با بافتی چینی در نزدیکی باغ یو واقع شده است که اتاق های بزرگ با منظره شهر و یک استخر شیشه ای مشرف به رودخانه دارد. همچنین روی سیل گیر و در نزدیکی باغ یو Les Suites Orient, Bund Shanghai در اطراف رودخانه یانگتز در فاصله ای از جاده نینجانگ واقع شده است در حالی که Marriott Hotel City Centre با 12 دقیقه پیاده روی از میدان مردم، در نزدیکی مرکز خرید واقع شده است.

هتل های مقرون به صرفه: در طول پیاده روی از جاده نانجینگ و سیل گیر Shanghai Fish Inn Bund اتاق ها و آپارتمان های تمیز و جدیدی را ارائه می دهد که برای گروه ها مناسب است در حالی که Jinjiang MetroPolo Hotel Classiq Shanghai Peoples Square کمی گران تر است اما امکانات عالی متناسب با پول شما در یک مکان فوق العاده درست در کنار جاذبه های زیبا ارائه می دهد. در طول رودخانه یانگتز از سمت سیل گیر با 12 دقیقه رانندگی با ماشین (Jinjiang Inn (Shanghai Lujiazui واقع شده است که اتاق های ساده و تمیز با قیمت پایین ارائه می دهد.

توصیه ها و تورها: چگونه از سفر خود به شانگهای بیشترین بهره را ببرید.

تور گشت و گذار: یک راه عالی برای دیدن جاذبه های عالی شانگهای چین بدون اینکه نگران جهتیابی در شهر باشید Best of Shanghai Day Tour است. یک مینی ون با سیستم تهویه برای این تور یک روزه درنظر گرفته شده است که به شما وقت می بخشد تا در کنار سیل گیر قدم بزنید، معجزه معبد جادوی بودا را تجربه کنید و در خصوص مروارید در گالری مروارید آب شیرین نکته های زیادی یاد بگیرید. این تور همچنین از باغ یویوان و موزه شانگهای چین بازدید می نماید.

تور های روزانه: اگر می خواهید از شلوغی شهری دور شوید و زندگی سنتی چینی را ببینید Suzhou and Zhouzhuang Water Village Day Trip تجربه ای از دو روستا را به شما ارائه می دهد. این گردش تمام روزه شامل سفر به باغ های سوژو، گوندولا سواری در کنار راه های آبی ژوژوانگ و بازدید از کارخانه ابریشم چین است. یک سفر روزانه خارج شهری که دیدگاهی از فرهنگ و تاریخ چینی می دهدHangzhou : Heaven on Earth Day Trip است از برنامه های این تور یک روزه بازدید از معبد شش هارمونی (معبد لینوهه) است. مراسم چای سنتی چینی و قایق و دریاچه زیبای غربی را در این شهر میراث جهانی یونسکو ببینید.

سفرهای روزانه از شانگهای

اگر می توانید از جاذبه های دیدنی شانگهای چین جدا شوید مناطق اطراف بزرگترین شهر چین جاذبه های دیدنی زیادی دارد. یکی از معروف ترین سفرهای روزانه به دهکده کوچک نانزیانگ است که باغ 16 هکتاری زیبایی طبیعی در آن واقع شده است. این پارک باشکوه که در قرن 16 ساخته شد با سالن ها، ویلا ها، معابد، دریاچه ها و تخت گل تزئین شده است که مجموعه ای از ستون های تاریخی سنگی از دوره تانگ (سال 618 تا 907 بعد از میلاد مسیح) با کتیبه هایی از احکام بودایی در آن واقع شده است. پارک دیدنی دیگر باغ مناظر زیبا در ناحیه شرقی دریاچه دیاشان است جایی که ساختمان های تاریخی متنوعی از جمله معبد اوفنگ واقع شده است. دریاچه دیاشان یک مکان عمومی معروف می باشد. یک جاذبه زیبای دیگر معبد زینگ شن گجیانو سیتا، معبدی چهار ضلعی در 30 کیلومتری جنوب غرب شانگهای در شهری به نام سونگجیانگ است. این معبد 9 طبقه 48 و نیم متری در طول فرمانروایی سانگ شمالی بین سال های 1068 تا 1094 ساخته شد.این معبد به دلیل تمایل عمدی آن به سمت جنوب شرق و سایبان های آن در نمای جنوب شرقی که اقدام احتیاطی سازندگان آن در برابر طوفان های خشن منطقه بود، غیر معمول است.

منبع: همگردی
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 425

به "12 جاذبه توریستی در شانگهای و سفرهای راحت روزانه چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 جاذبه توریستی در شانگهای و سفرهای راحت روزانه چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید