20 جاذبه گردشگری پربازدید در بلژیک

به گزارش اسلیم فا، بلژیک یکی از کشورهای دیدنی اروپا است که سالانه با داشتن مکان های دیدنی و معماری شگفت انگیز و منحصربه فرد خود به یکی از مقاصد گردشگری دنیا تبدیل شده است. با خبرنگاران همراه باشید تا با 20 جاذبه گردشگری پربازدید در این کشور زیبا آشنا شوید.

20 جاذبه گردشگری پربازدید در بلژیک

بلژیک کشوری کوچک در غرب اروپا است که مرکز آن شهر زیبای بروکسل است. بلژیک با کشورهای مهمی چون هلند، آلمان، لوکزامبورگ و فرانسه همسایه است و از اعضای اتحادیه اروپا است. این کشور با نمایش طبیعت فوق العاده زیبا و رویایی خود با معماری های قرون وسطایی باشکوه به یکی از کشورهای پیشتاز در معماری و هنرهای زیبا تبدیل شده است که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. با ما همراه باشید تا با پربازدیدترین جاذبه های گردشگری بلژیک، شهری با تاریخ کهن آشنا شویم.

1. اتومیوم

اتومیوم (Atomium) سازه ای مدرن و بی نظیر در شهر بروکسل (Brussels) بلژیک است که نمادی از اقتدار این کشور بعد از جنگ جهانی دوم است. ساخت این شاهکار بزرگ با ایده رویایی آندره واترکین (André Waterkeyn) در سال 1958 شروع شد.

اتومیوم از 9 گلوله فولادی با 20 لوله که بهم متصل شده اند ساخته شده است. الگوی این سازه از ساختار اتم است که 165 میلیارد بار بزرگ شده است.

ظرفیت کل کره ها نزدیک به 800 نفر است و در هر یک از گوی ها امکانات بسیاری برای بازدیدنمایندگان فراهم شده است.

این نماد زیبا و باشکوه که همانند تاجی در شهر بروکسل می درخشد، سالانه توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است.

2. گلخانه سلطنتی لایکن

عمارتی با معماری هنر نو (Art Nouveau) با فضایی سرسبز و اعجاب انگیز که با رایحه خوش گل ها همراه است همه با هم در گلخانه سلطنتی لایکن (The Royal Greenhouses of Laeken) جمع شده اند.

این مجموعه زیبا در قلعه سلطنتی لایکن (Royal Castle of Laeken) در شمال بروکسل واقع شده است و تنها در یک دوره دو هفته ای در ما ه های آوریل و مه که تمام گل ها باز شده اند برای عموم باز است.

اگر در پی مکانی زیبا و سرسبز هستید که بهشت زمینی را در آن برای شما تداعی کند، بازدید از این گلخانه را در فصل بهار از دست ندهید.

3. واترلوی ناپلئون

نبرد واترلو (Waterloo) نبردی تاریخی است که در سال 1815 میلادی در نزدیکی منطقه واترلو در بلژیک انجام گرفت. این نبرد آخرین نبرد ناپلئون بود که با شکست سختی برای فرانسه همراه بود.

سالانه صدها نفر گرد هم جمع می شوند تا به بازآفرینی شکست ناپلئون در این دشت بپردازند.

یادبودهای بسیاری از این نبرد در این محل ساخته شده است که مهمترین آن تپه شیر (Lions Mound) است که در مرکز میدان نبرد واقع شده است. در راس این تپه مخروطی، شیری واقع شده است که زیر پنجه راست آن کره ای که نشان دهنده پیروزی جهانی است واقع شده است.

نبرد واترلو الهام بخش بسیاری از آثار هنری بوده است.

4. میدان گرند پلاس

در اروپا میادین قرون وسطایی بسیاری استادانه ساخته شده است اما در میان آن ها گرند پلاس (Grand Place) که در مرکزی ترین قسمت شهر بروکسل واقع شده است درخشندگی بیشتری دارد.

اطراف این میدان را بناهای تاریخی با معماری زیبا با قدمتی دیرینه در برگرفته است. شاهکارهای هنری که هر یک از ساختمان های اطراف دارد گرند پلاس را به مکانی پربازدید تبدیل کرده است.

هر دو سال یکبار در ماه آگوست فرش باشکوهی از گل در این میدان به مدت چند روز طراحی و پهن می شود که توجه بسیاری از علاقه مندان و گردشگران را به خود جلب می کند.

5. خانه های طراحی شده از ویکتور هورتا

خانه های شهری بزرگ اثر ویکتور هورتا (Major Town Houses of Victor Horta) مجموعه ای از چهار خانه در شهر بروکسل بلژیک است که در لیست جهانی یونسکو واقع شده است.

ویکتور هورتا معمار و طراح بلژیکی است که در سبک هنر نو پیشگام بود. او در سال 1861 در شهر خنت (Ghent) بلژیک به دنیا آمد و سال های بسیاری به عنوان معمار در پاریس فعالیت کرد.

اولین نمونه خانه طراحی شده از سبک هنر نو Hôtel Tassel است که در سال 1893 طراحی شد.

دومین خانه طراحی شده که در لیست یونسکو واقع شده است Hôtel Solvay که بین سال های 1895-1900 ساخته شده است می باشد و یونسکو آن را خاص ترین و نام آورترین اثر هرتو می داند.

بناهای دیگر Hôtel van Eetvelde و Maison & Atelier Horta است که اثر آخر، موزه ای از آثار و زندگی نامه خود هرتو است که زمانی خانه وی نیز بوده است.

6. کلیسای جامع سنت باوو

کلیسای جامع سنت باوو (Saint Bavos Cathedral) در شهر خنت بلژیک واقع شده است. این کلیسای شگفت انگیز با پنجر ه های رنگارنگ یکی از زیباترین بناهای تاریخی با سبک های معماری مختلف است که یکی از جاذبه های گردشگری مهم شهر خنت به شمار میرود.

بسیاری از آثار هنری معروف جهان در این کلیسا نگهداری می شود. نقاشی های دیواری باشکوه و آثاری همانند ستایش بره عارف (The Adoration of the Mystic Lamb) اثری از برادران ون ایک (Van Eyck) جذابیت این کلیسا را برای گردشگران بیشتر کرده است.

7. موزه میدان جنگ فلاندرز

در جنگ جهانی اول دشت فلاندرز (Flanders) شاهد سخت ترین و پرتلفات ترین نبرد جنگ جهانی اول بوده است.

موزه فلاندرز (In Flanders Fields Museum) در شهر ایپر (Ypres) در استان فلاندرز غربی واقع شده است و مجموعه ای از آثار به جای مانده از جنگ در آن نگهداری می شود.

بسیاری از افراد که علاقه مند به بررسی تاریخ جنگ و شرایط سربازان در آن زمان هستند از این موزه بازدید می کنند.

8. کلیسای خون مقدس

شهر بروژ (Bruges) در بلژیک با وجود معماری زیبا یکی از گنجینه های پنهان اروپا است.

از میان مکان های دیدنی این شهر می توان به کلیسای خون مقدس (The Basilica of the Holy Blood) که از سبک معماری گوتیک و رمانسک در آن استفاده شده است نام برد.

دلیل اصلی نام گذاری این مکان مقدس، شیشه کوچکی است که در آن قطره ای از خون مسیح وجود دارد. زیبایی داخلی کلیسا و داستان های شنیدنی از خون مقدس، گردشگران بسیاری را به این مکان مذهبی می کشاند.

9. برج ناقوس کلیسا

یکی از برجسته ترین جاذبه های گردشگری شهر بروژ برج ناقوس کلیسا (The Bruges Belfry) است که در مرکز شهر واقع شده است و از نمادهای مهم شهر بروژ محسوب می شود.

برای رسیدن به بالای این برج باید جهت باریکی با 366 پله را طی کرد. دیدن چشم انداز زیبای شهر از این برج، فعالیتی است که بازدیدنمایندگان شهر بروژ انجام می دهند.

10. جنگل آبی یا هالرباس

یکی از جنگل های رویایی و سحرانگیز که در شهر ال (Halle) بلژیک واقع شده است جنگل زیبای هالرباس (Hallerbos) یا جنگل آبی است.

دیدن این جنگل در فصل بهار زمانیکه فرشی از گل های استکانی آبی رنگ زیر درختان باز می شود، بسیار رویایی است.

فضای مه آلود و آرامش بخش این جنگل در فصل بهار میزبان بسیاری از عکاسان و علاقه مندان به طبیعت است.

11. پروژه بوفورت

پروژه بوفورت (Beaufort Project) در شهرهای ساحلی بلژیک با ایجاد مجسمه های خارق العاده و آثار هنری خاص توجه بسیاری از بازدیدنمایندگان را به خود جلب کرده است.

این پروژه هر سه سال یکبار با آثار هنری متفاوت برگزار می شود و تا به الان 4 پروژه بوفورت برگزار شده است. در تصاویر زیر نمونه ای از این آثار را مشاهده می کنید.

12. موزه کورتیوس

در نزدیکی رودخانه میوز (Meuse) در شهر لیژ (Liège) بلژیک، موزه کورتیوس (Musée Curtius) که یک موزه باستان شناسی و هنرهای تزیئنی است واقع شده است.

در این موزه آثار باستانی بسیاری وجود دارد که نشان دهنده دانش فنی و هنری آن زمان است. در این مجموعه هنری در مورد بشر و چگونگی تکامل آن گفته می شود.

13. شهر زیبای دوربی

شهر دوربی (Durbuy) در منطقه توریستی والونی (Wallonia) بلژیک واقع شده است. قدم زدن در این شهر زیبای کوچک و گذر از کوچه های آن همانند قرار گرفتن در داستان های افسانه ای است.

این شهر با تپه های زیبایی احاطه شده است و به عنوان کوچک ترین شهر جهان معروفیت دارد.

دوربی با داشتن پارک های زیبا و مکان های دیدنی و رستوران های عالی جزو یکی از منطقه ها گردشگری پربازدید در والونی به شمار میرود و مکان مناسبی برای افرادی است که در پی ماجراجویی می باشند.

14. منطقه های فنز

های فنز (High Fens) به عنوان یکی از ذخایر منابع طبیعی شناخته می شود که در شهر لیژ بلژیک و در مرز آلمان واقع شده است.

این پارک طبیعی به دلیل گونه های مختلف گیاهی و جانواری و همچنین فضای مناسب و رویایی برای پیاده روی و کوه نوردی مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به حیاط وحش و طبیعت است.

15. خانه روبنز

خانه روبنز (Rubenshuis)، محل زندگی پیتر پاول روبنز (Peter Paul Rubens) هنرمندی درخشان و نقاشی ماهر است که در شهر آنتورپ (Antwerp) دومین شهر بزرگ بلژیک واقع شده است.

او متولد آلمان بود و دوران کودکی خود را در شهر آنتورپ گذراند. او آثار با شکوه بسیاری خلق کرده است که یکی از آثار معروف او اثر کشتار بی گناهان است (The Massacre of the Innocents) که برگرفته از داستانی در انجیل متی (Gospel of Matthew) است.

این خانه مجموعه ای از آثار زیبا و خاص را در خود جای داده است و سالانه میزبان نمایشگاه های هنری بسیار است.

16. موزه ماس

موزه کنار رودخانه یا موزه ماس (Museum aan de Stroom-MAC) موزه ای است که در امتداد رود شلده (Scheldt) در شهر آنتورپ واقع شده است.

این موزه بنایی با طراحی مدرن با سنگ های ماسه ای سرخ رنگ است که در سال 2011 شروع به کار خود کرده است. سالانه نزدیک به 650,000 بازدیدنماینده از این مکان دیدن می کنند.

17. موزه پلانتین - مورتوس

یکی دیگر از موزه های شهر آنتورپ، موزه پلانتین - مورتوس می باشد که موزه چاپ است و بر کارهای دو چاپگر معروف، کریستوف پلانتین (Christophe Plantin) و جان مورتوس (Jan Moretus) و تاریخچه چاپ تمرکز دارد و شامل مجموعه ای استثنایی از مواد چاپی است.

این موزه در سال 2005 در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

18. کارناوال بینچ

یکی از مهمترین جشن های کشور بلژیک که معمولا در ماه فوریه برگزار می شود، کارناوال بینچ (Carnaval de Binche) می باشد.

مردان در این مراسم لباس سنتی خاص آن جشن را به تن می کنند که شامل لباسی از جنس کتان با طرح های منقوش شده قرمز، زرد و سیاه (به رنگ پرچم بلژیک) است و ماسکی نقاشی شده را بر روی صورت خود قرار می دهند و کفش های چوبی می پوشند.

در سال 2003 این جشنواره به عنوان یک میراث فرهنگی و معنوی، از طریق یونسکو اعلام شد.

19. شهر ارواح دوئل

دوئل (Doel) شهر کوچکی است که در نزدیکی رودخانه شلده واقع شده است. این شهر به دلیل نقاشی های بسیاری که بر روی دیوارهای ساختمان های آن واقع شده است توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است.

سالانه این شهر، مقصد بسیاری از هنرمندان خیابانی است که میخواهند اثر خود را بر دیوارهای این شهر خلق کنند.

20. برج خنک کننده IM

نیروگاه IM در سال 1921 در شهر شارلروآ (Charleroi) بلژیک ساخته شد و هنگامیکه ساخت آن به انتها رسید یکی از بزرگترین نیروگاه های سوخت زغال سنگ بود.

این برج پس از تعطیل شدن به مکانی محبوب برای کاشفان شهری تبدیل شد.

منبع: کجارو
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2023

به "20 جاذبه گردشگری پربازدید در بلژیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 جاذبه گردشگری پربازدید در بلژیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید